کد خبر: 883699
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ايران بدون خوش‌شانسي با پرتغال، اسپانيا و مراکش در جام جهاني روسيه هم‌گروه شد...
 با انجام قرعه‌كشي‌ جام جهاني تيم كشورمان در گروه B با تيم‌هاي اسپانيا، پرتغال و مراكش هم‌گروه شد، گروهي كه به گروه مرگ معروف شده، با اين حال كرش معتقد است كه با وجود حريفان سرسختي كه تيم كشورمان دارد، بازيكنان ايران براي صعود به مرحله بعد شانس خوبي دارند. كاخ كرملين ديشب ميزبان قرعه كشي جام جهاني روسيه بود، مراسمي كه ستاره‌هاي فوتبال را به روسيه كشانده بود تا چهره تيم‌هاي گروه‌هاي هشتگانه جام جهاني 2018 مشخص شود. در ابتداي اين مراسم ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه به همراه اينفانتينو به روي سن آمدند.

پوتين كه كشورش تابستان آينده ميزبان جام جهاني است، از شمارش معكوس روس‌ها براي آغاز اين رقابت‌ها صحبت كرد: «روسيه براي فوتبال شور و شوق دارد و در نسل‌هاي مختلف بازيكنان بزرگ فراواني داشته است. قرعه‌كشي به ما اين شانس را مي‌دهد تا نامي ببريم از بهترين تيم‌هاي فوتبال جام جهاني كه قهرمان اين رقابت‌ها شده‌اند. با ارزش‌ترين جام فوتبال را تيمي خواهد برد كه بيشترين استقامت را نشان دهد. من مايلم براي تمام تيم‌‌‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها آرزوي موفقيت كنم و از تمام هواداران وفادار بخواهم كه به روسيه بيايند و از جام جهاني 2018 لذت ببرند.»

در ادامه جاني اينفانتينو، رئيس فيفا كه پس از انتخاب به عنوان نفر اول فدراسيون جهاني فوتبال، در روسيه اولين جام جهاني تحت مديريتش را برگزار مي‌كند، اظهار داشت: « از هر 11 شهر ميزبان جام جهاني ممنونم. شما مي‌دانيد كه يك‌و‌نيم ميليون نفر طرفدار فوتبال در فاصله چند ماه آينده به عنوان گردشگر و هوادار به روسيه سفر مي‌كنند. اين كشور پذيراي گردشگران است و روسيه را يك كشور فوتبالي مي‌دانند. مردم روسيه منتظر شروع جام جهاني هستند و بي صبرانه در انتظار آغاز اين اتفاق بزرگ خواهند بود.»

در ادامه مراسم با دعوت از هشت ستاره از هشت تيمي كه قهرمان جام جهاني شده‌اند به روي سن، مراسم قرعه‌كشي به صورت رسمي آغاز شد. ديه‌گو مارادونا، فابيو كاناوارو، كارلوس پويول، لوران بلان، گوردون بنكس، نيكيتا سيمونيان، كافو و ديه‌گو فورلان ستاره‌هايي بودند كه براي داشتن گوي‌ها از چهار سيد روي سن آمدند تا سرانجام انتظارها براي مشخص شدن گروه بندي جام جهاني روسيه به پايان نزديك شود. 
 
گروه بندي جام جهاني

در گروه A تيم‌هاي روسيه، اروگوئه، مصر و عربستان حضور دارند، گروهي كه به نظر مي‌رسد يكي از گروه‌هاي راحت جام جهاني خواهد بود و ميزبان جام جهاني مي‌تواند براي مراحل بعد برنامه‌ريزي كند. پرتغال، اسپانيا، ايران و مراكش هم در گروه B قرار گرفتند. در گروه Cفرانسه، پرو، دانمارك و استراليا حضور دارند، آرژانتين، كرواسي، ايسلند و نيجريه در گروه D قرار گرفتند، از نكات جالب توجه اين گروه هم‌گروهي دوباره آرژانتين و نيجريه براي هفتمين دوره متوالي در تاريخ جام جهاني است. برزيل در گروه E با سوئيس، كاستاريكا و صربستان هم‌گروه شد. گروه F جام جهاني را تيم‌هاي آلمان، مكزيك، سوئد و كره‌جنوبي تشكيل مي‌دهند، گروهي كه به نظر مي‌رسد در كنار گروه ايران يكي از سخت‌ترين قرعه‌ها را داشته باشد. بلژيك، انگليس، تونس و پاناما در گروه G و لهستان، كلمبيا، سنگال و ژاپن هم در گروه Hقرار گرفتند. 
 
گروه ايران؛ گروه مرگ

پس از انجام قرعه‌كشي در حالي 32 تيم در هشت گروه 45 تيمي قرار گرفتند كه تيم كشورمان در گروه B با تيم‌هاي اسپانيا و پرتغال و مراكش هم‌گروه شد، گروهي كه گري لينه‌كر اسطوره فوتبال انگليس كه يكي از مجريان برنامه قرعه‌كشي بود، آن را گروه مرگ ناميد. لوئيز فيگو هم كه به عنوان مهمان ويژه برنامه نود ديشب در تهران حضور داشت، به سخت بودن كار پرتغال در اين گروه اعتراف كرد: « بازي با ايران سخت خواهد بود و شكست ايران با توجه به قواي بدني بازيكنان ايران كار آساني نخواهد بود.» 

 كارلوس پويول، كاپيتان اسبق تيم ملي اسپانيا كه در مراسم قرعه‌كشي جام جهاني حضور داشت در مورد هم‌گروهي با ايران و پرتغال گفت: « با قهرمان اروپا و ايران و مراكش هم‌گروه شديم. پرتغال تيم منسجم و يكپارچه‌اي است كه بازي مقابل آن در هر تورنمنت سخت است. ايران تيمي است كه بدون باخت راهي جام جهاني شده و البته كمتر در ديد بوده است.»
طبق برنامه تيم كشورمان روز جمعه 25 خرداد در اولين بازي در شهر سن پترزبورگ به مصاف تيم مراكش مي‌رود، چهارشنبه 30 خرداد تيم ايران در شهر كازان به ديدار اسپانيا مي‌رود و در آخرين بازي هم روز دوشنبه 4 تير كشورمان در شهر سارنيكا مقابل پرتغال به ميدان مي‌رود. 
 
مصاف با رونالدو، اينيستا و بن‌عطيه!

مراكش اولين حريف ايران در جام جهاني روسيه خواهد بود، آنها بعد از سال ۱۹۹۸ براي اولين بار جواز حضور در جام جهاني را به دست آوردند. اين تيم بعد از سال‌ها غيبت پسران صحرا توانست در رقابت با ساحل عاج به عنوان تيم نخست گروه جواز حضور در جام جهاني را به دست بياورد. مراكش در مرحله انتخابي 11 گل زد و يك بار هم دروازه‌اش باز نشد. اين تيم در حال حاضر در رده چهلم فيفا قرار دارد و مهدي بن عطيه، مدافع تيم ملي مراكش كه در عضويت تيم يوونتوس قرار دارد و سابقه بازي براي بايرن مونيخ را در كارنامه ورزشي خود دارد، ستاره مراكشي‌ها است كه تأثير زيادي هم در صعود تيم ملي كشورش به جام جهاني ايفا كرد. 
دومين بازي كشورمان در جام جهاني برابر قدرتمندترين تيم گروه خواهد بود، رويارويي با اسپانيا قهرمان جام جهاني 2010 مي‌تواند جذاب‌ترين بازي شاگردان كرش باشد، بازي مقابل تيمي كه دو جين از ستاره‌هاي فوتبال دنيا را در تركيبش دارد و در رده‌بندي فيفا در جايگاه ششم قرار گرفته است. اسپانيا در مرحله انتخابي جام جهاني در گروه G با كسب 9 پيروزي و تنها يك تساوي و بدون شكست به جام جهاني راه پيدا كرده است. 

پرتغال سومين حريف ايران در جام جهاني خواهد بود. پرتغالي‌ها با حضور بهترين بازيكن اروپايي جهان در جام جهاني نتايج چندان درخشاني نگرفته‌اند. با اين حال قهرماني در يورو ۲۰۱۶ فرانسه باعث شد اميد‌ها نسبت به اين تيم در جام جهاني پيش‌رو بيشتر شود. كريستيانو رونالدو مي‌تواند در روسيه جام جهاني متفاوتي را به همراه هم‌تيمي‌هايش تجربه كند. پرتغال در حال حاضر در رده‌بندي فيفا جايگاه سوم را پس از آلمان و برزيل در اختيار دارد. ايران براي دومين بار در تاريخ جام جهاني با پرتغال هم‌گروه مي‌شود، تيم كشورمان در جام جهاني 2006 هم با اين تيم هم‌گروه شد و برابر اين تيم 2 بر صفر شكست خورد. 
 
كرش: قرعه سختي بود اما شانس صعود داريم

كارلوس كرش پس از مشخص شدن حريفان كشورمان در جام جهاني با اشاره به كار سخت شاگردانش در اين رقابت‌ها گفت: « آرزويم اين بود كه با تيم روسيه از سيد يك هم‌گروه شويم اما با اسپانيا و پرتغال كه كشورهاي خاصي براي من هستند، هم‌گروه شده‌ايم، در اسپانيا مربيگري كرده‌ام و پرتغال هم کشور من است. با تيم‌هاي سختي رقابت خواهيم داشت. با اين حال تيم ايران شانس خوبي براي صعود دارد، تيم ايران بدون باخت و به عنوان تيم دوم به جام جهاني صعود كرده و بازيكنان آن تعهد بالايي دارند. در هر حال براي خوشحال كردن مردم و ملت ايران بازي خواهيم كرد. هر بازي يك بازي خاص براي تيم ايران خواهد بود و سعي خواهيم كرد در فوتبال دنيا براي ايران احترام و عزت به ارمغان بياوريم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
هیچگاه و اصلا و ابدا هیچ برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص و جامعی برای فوتبال کشورمان نداشته ایم . حال انکه خوب میدانیم فوتبال توی خون اکثر این مردم خوب و نازنین جریان دارد . همیشه با یک سری جوسازیها و جاروجنجالها به طور مقطعی یا خنده ای بر لبهایشان و یا اشکی در چمشهایشان همراه با حسرتی در دلهایشان جاری کرده ایم ! دعا میکنیم زمانی هم فرا رسد که عده ای فوتبالی دلسوز دورهم جمع شوند و فوتبال ما هم دارای هدف وبرنامه ریزی درست و اساسی شود . امین یا رب العالمین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار