کد خبر: 883067
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
از دو روز گذشته شنيده مي‌شد كه دولت براي ارائه خدمات به مردم مناطق زلزله‌زده شرط گذاشته است.
ورود معاون اول با کفش به زندگي زلزله زدگاناز دو روز گذشته شنيده مي‌شد كه دولت براي ارائه خدمات به مردم مناطق زلزله‌زده شرط گذاشته است. اين شرط ديروز رنگ واقعيت به خود گرفت. مسئولان دولتي اظهار داشته‌اند كه مردم كرمانشاه يا بايد 5 ميليون تومان وجه بلاعوض تصويب شده در دولت را دريافت كنند، يا كانكس! اين اظهارنظر در حالي صورت گرفته كه موج سرما و بارش در غرب كشور زندگي چادري مردم زلزله‌زده را با مشكلات مضاعفي مواجه كرده است. علاوه بر اين از ابتدا هم قرار نبود كمك بلاعوض دولت به مردم اين منطقه مشروط باشد و سخنگوي دولت با آب و تاب خبر از تصويب كمك 5 ميليون توماني دولت به زلزله‌زدگان داده بود، آن هم پس از تأكيد رهبر انقلاب كه فرمودند: «قانع نيستم تلاش‌ها را مضاعف كنيد.» در اين بين اما انتشار عكسي از سفر دوم معاون اول به مناطق زلزله‌زده بر درد مردم اين مناطق افزوده است؛ عكسي كه در آن جهانگيري به همراه ساير مسئولان دولتي با كفش پا به خانه چادري مردم گذاشته‌اند و انگار نه انگار اين چادر محل زندگي و خورد و خوراك مردم زلزله‌زده است. روز گذشته استاندار كرمانشاه از حذف پرداخت كمك‌هاي بلاعوض اسكان موقت در روستاهايي كه كانكس دريافت مي‌كنند، خبر داد. 

هوشنگ بازوند در حاشيه بازديد از بسته‌بندي كمك‌هاي مردمي در هلال احمر در تشريح آخرين اقدامات اسكان موقت زلزله‌زدگان اظهار داشت: اسكان موقت در روستاها به قرارگاه خاتم‌الانبيا واگذارشده و به صورت ويژه در حال انجام است. 
 
يا كانكس يا كمك 

وي با بيان اينكه دولت براي روستاييان زلزله‌زده 3ميليون تومان كمك بلاعوض جهت اسكان موقت درنظر گرفته است، افزود: در روستاهايي كه كانكس دريافت مي‌كنند، اين مبلغ ديگر پرداخت نمي‌شود. استاندار كرمانشاه تأكيد كرد: در شهرهاي زلزله‌زده نيز بحث 5 ميليون تومان را برنامه‌ريزي مي‌كنيم؛ به برخي از خانوارها كانكس داده مي‌شود و به برخي نيز براي اجاره منزل مبلغ مذكور پرداخت مي‌شود. 

خبرنگار اعزامي «جوان» به مناطق زلزله‌زده هم از چند روز پيش اطلاع داده بود كه زمزمه‌هايي مبني بر منتفي شدن كمك دولت با دادن كانكس به مردم شنيده مي‌شود اما برخي از مسئولان محلي اين ادعاها را تكذيب و برخي ديگر آن را تأييد مي‌كنند و براي آن توجيهاتي هم مي‌تراشند كه موجب ناراحتي شديد مردم منطقه شده است.
 
اما با موضع‌گيري رسمي استاندار كرمانشاه مبني بر حذف كمك بلاعوض با اهداي كانكس، شايعات چند روز گذشته رنگ واقعيت به خود گرفته است. اين تصميم تأسف‌برانگيز دولتي در حالي اتخاذ شده است كه نوبخت، سخنگوي دولت چندي پيش خبر از اعطاي كمك بلاعوض به مردم مناطق زلزله‌زده بدون هيچ اما و اگري داده بود. 
 
كمك بلاعوضي كه معوض شد!

سخنگوي دولت دو روز پس از زلزله كرمانشاه گفت: دولت به زلزله‌زدگان 5 تا 6 ميليون تومان كمك بلاعوض مي‌دهد، 25 تا 35 ميليون تومان وام بازسازي و 10 ميليون تومان وام قرض‌الحسنه خريد لوازم نيز داده مي‌شود. محمد‌باقر نوبخت اظهار داشته بود: هيئت دولت 659ميليارد تومان براي تسهيلات و 281 ميليارد تومان به عنوان كمك بلاعوض به زلزله‌زدگان كرمانشاه تصويب كرد. 

وي تصريح كرده بود: به خانواده‌هايي كه نياز به احداث و بازسازي خانه دارند، در روستاها 25 ميليون تومان و شهرها 35 ميليون تومان وام، 5 ميليون تومان در روستا و 6 ميليون تومان در شهرها كمك بلاعوض داده مي‌شود. 

سخنگوي دولت افزوده بود: به كساني كه به خريد لوازم خانه احتياج دارند در شهرها 12 ميليون وام و 2 ميليون تومان كمك بلاعوض و در روستاها 3 ميليون تومان وام و 2 ميليون تومان كمك بلاعوض داده مي‌شود. تصميم غيرمنصفانه دولت مبني بر حذف كمك بلاعوض به مردم رنجور كرمانشاه به دليل دريافت كانكس در حالي اتخاذ شده است كه تماس‌هاي مردمي با روزنامه جوان و نيز گزارش‌هاي خبرنگار اعزامي روزنامه از منطقه گوياي ناراحتي و دلسردي عميق مردم زلزله‌زده است. در سرماي سخت اين روزها و شب‌ها مردم كرمانشاه مانده‌اند كه كانكس بگيرند و خود را از سرما برهانند يا تن به سرماي سخت دهند به اميد 5 ميليون تومان كمك بلاعوضي كه دولت قرار است به آنها بدهد. 
 
معاون اول با كفش به خانه مردم رفت!

جهانگيري كه در سفر اولش به مناطق زلزله‌زده با اظهارات نسنجيده آتش بيار معركه سياسي بازي به‌جاي امداد فوري شده بود، اين بار هم در سفر دوم به كرمانشاه حاشيه‌ساز شده و خشم مردم و كاربران فضاي مجازي را برانگيخته است. عكسي از معاون اول رئيس‌جمهور به همراه هيئت مسئولان همراه منتشر شده كه در آن جهانگيري، رئيس هلال احمر، معاون پارلماني رئيس‌جمهور و ... با كفش وارد چادر مردم زلزله‌زده شده‌اند؛ چادري كه محل زندگي اين روزهاي مردم كرمانشاه است. جهانگيري و ساير مسئولان دولتي در عين بي خيالي با كفش‌هاي كثيف و مطابق عكس‌هاي منتشر شده گلي پا بر فرش مردم داغدار و زلزله‌زده گذاشته‌اند. 
  
محل نماز و زندگي، جاي لگدمال كفش نيست

انتشار اين تصاوير خشم مردم غرب كشور و همين طور كاربران فضاي مجازي را به دنبال داشته است. به عنوان يك نمونه خاطره وطن خواه، روزنامه نگار اصلاح‌طلب ضمن انتشار عكس نوشته است: «دستتون درد نكنه رفتيد بازديد از وضعيت زلزله‌زده‌ها، اما چرا با كفش به چادرشان رفته‌ايد؟ توي آن چادر زندگي مي‌كنند، نماز مي‌خوانند و ...»
كاربران ديگري هم با انتشار عكس‌هاي مشابه به مقايسه حركت ناپسند جهانگيري يا سايرين پرداخته و در ضمن از اين اقدام معاون اول انتقادات گسترده‌اي كرده‌اند. اي كاش سفرهاي معاون اول به مناطق زلزله‌زده اگر قرار نيست موجب دلخوشي و داراي بركت مادي و غيرمادي باشد، موجب دلخوري و تأسف مردم منطقه هم نشود و جهانگيري بي سر و صدا به كرمانشاه برود و در جلساتي شركت كند و خبري از وي رسانه‌اي نشود و به تهران بازگردد؛ اين گونه هم مردم كرمانشاه كمتر ناراحت مي‌شوند و هم كاربران فضاي مجازي معاون اول را با سردمداران رژيم طاغوت مقايسه نمي‌كنند و ... 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
2
مردم برای اینها ارزشی ندارند... خدا نگذرد
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
گویا ونک نشینی بدجور اقای جهانگیری کارگرزاده را " چنان تغییر
داده که از زندگی گذشته ایشان وامثال ایشان در دولت لاکچری
" فقط ژست دلسوزی برای مردم رنج کشیده و مال باخته زلزله مانده " که با کفش روی پتوی فرد زخمی و بیمار زلزله زده " قدم رنجه کرده " تا مرحم باشد ؟ چقدر دلسوزی شان بوی تصنعی دارد " اگر چنین نبود " سخنان پر طمطراق دولتمندان در روز های اولیه زلزله کم رنگ و تغییر نمی کرد " باید به مردم ایران احسنت گفت " که چگونه و جانانه حمایت کردند.
said
|
Switzerland
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
اسب بود نّعل هایش را می کند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
پیشنهاد میشود به او کفش سوسکی جایزه دهید.
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
بسم الله.باسلام.حریف ما خود ز محفل همیشه دل میبرد/علی الخصوص که پیرایه ای بر او بستند.والسلام وشهرک اندیشه.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
3
تفکر ارباب رعیتی و فئودالی این دولت را نمیتوان عوض کرد فیلم هم بازی کنند بالاخره دم خروس یک جوری بیرون میزند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
لابد رو فرش حونه اش هم باد کفش میره.ادب و نزاکت مرد"به زدولت اوست
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
2
سلام
از میتکبران انتظار دیگری نیست
اگر کفش بیرون می اورد جای تعجب بود
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
2
مردم یاتان هست که این ها برای فریب مردم چه دغل کاری هایی که نکردند. پدر معنوی این ها خاتمی است نه خامنه ای. این اصلاح طلبان در شور انتخابات وسط خیابان دیوار کشیدند. مردم را به جنگ وعده دادند. تحریم ها را بازگرداندد. آری، مردم کشور زنبور های کارگر کندو هستند به ملکه، که فقط می توانند رای بدهند. نه چیز دیگر. مذاکره محرمانه، برجام محرمانه، قراردادها محرمانه، دیدارها محرمانه و مردم هم رعیت.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
1
این نشانه غرور وتکبر اوست که اصلا" محل سکونت انسانهای مستضعف را درمقابل زندگی پر از تجملات خود حقیر وناچیز میشمارد اوگذشت ی خودش را که ازاین هم بدتربوده را به کلی فراموش کرده است
علی ج
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
1
0
با سلام، در اینکه کار آقای جهانگیری اشتباه بوده شکی نیست، ولی دوستان عزیز که مو رو از ماست میکشید، آیا واقعا همه شما تو زندگیاتون مشکلی اصلا نداشتید، همه ما پسر پیغمبر بودیم، بهتره اول خودمون رو اصلاح کنیم، آقای جهانگیری کارش اشتباه بود و عذر خواهی هم کرد، اما آیا ما آنچه مینماییم هستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
امثال تو هستند که چشم بر هرچه گناه نزدیکان است می بندید و خطای دیگران را در بوق و کرنا می کنید. باعث اتلاف عمر مردم یک کشور شمایید . اگر فردی را بکشند بستگی به سنش چند سالی را زودتر از او ستانده اند ولی اگر از یک ملت فقط یکسال عمر آنها را تلف بکنند میلیونها سال و به عبارتی میلیونها کشته ساخته اند کاری که اکنون شما دارید انجام می دهید با این رکود و رخوت که بوجود آورده اید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار