کد خبر: 875834
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
روحانی در جلسه هیأت دولت:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کند سپاه یک واحد نظامی است، گفت: این اشتباه است سپاه تنها یک واحد نظامی نیست سپاه در دل این مردم قرار دارد و در همه روزهای خطر از منافع ملی دفاع کرده است.

جوان آنلاين: حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه امروز چه کسی مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد اظهار داشت: امروز به خوبی روشن است که کدام کشور مورد احترام افکار عمومی است. 

وی با اشاره به اقدامات احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر آمریکا خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی انجام دهد خطا اندر خطا است.

روحانی با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کند سپاه یک واحد نظامی است، تصریح کرد: این اشتباه است سپاه تنها یک واحد نظامی نیست سپاه در دل این مردم قرار دارد و در همه روزهای خطر از منافع ملی دفاع کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده، محبوب کردهای عراق هم هست چرا که اربیل را نجات داده، محبوب مردم دمشق و سوریه هم هست چون دمشق را نجات داده است محبوب مردم لبنان هم هست چون حیثیت و استقلال مردم لبنان را به کمک مردم این کشور تامین کرده است.

وی گفت:‌ سایر کشورهای مسلمان نیز جز یکی دو کشور خاص همین شراط را در خصوص سپاه دارند.

روحانی با بیان اینکه سپاه همیشه در حال کمک به مظلومان بوده است، اظهارداشت: سپاه در برابر تروریست‌ها ایستاد، اگر آمریکایی‌ها می‌خواستند داعش را به مدت 20 سال در منطقه حفظ کنند و از این ابزار استفاده کنند، بله حق دارند که از سپاه عصبانی باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سپاه با برنامه‌ریزی خود و حمایت مردم عراق، سوریه و لبنان داعش را ذلیل کرده است خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما حق دارید که از این موضوع ناراحت باشید، شما حق دارید که از برجام ناراحت باشید چون در شرایطی که شما می‌خواستید بگویید ایران دروغگو است و مشغول ساخت بمب اتمی است، ما با حضور در مذاکرات ثابت کردیم که شما دروغگو هستید. دروغگویی شما اثبات شده است و شما از این ناراحت و عصبانی هستید.

وی با بیان اینکه من نمی‌گویم سپاه پاسداران جدا از نیروهای مسلح است و عضو نیروهای مسلح است، اظهارداشت: سپاه از ملت جدا نیست، ارتش هم از ملت جدا نیست، بسیج هم که عین ملت است، ما یک جامعه هستیم، ما ایران هستیم، هیچگونه اختلافی مابین جناح‌ها برای مقابله با توطئه دشمنان ما وجود ندارد. یکپارچه صف واحد کانه بنیانٌ مرصوص.

روحانی ادامه داد: هیچگونه تزلزلی در کشور ما بوجود نخواهد آمد و مردم ما مقاوم ایستادگی خواهند کرد.

وی با اشاره به نطق ترامپ در سازمان ملل علیه ایران اظهارداشت: نمایندگان جهان این اظهارات ترامپ را محکوم کردند و حالا دوباره در حال تکرار همان حرف‌ها است.

روحانی با بیان اینکه آمریکا هیچوقت به تعهدات خود در قبال برجام پایبند نبوده است، تصریح کرد: ترامپ از ابتدا مشغول سنگ‌اندازی بر سر راه برجام بوده است، آمریکا باید به ملت‌های منطقه جواب بدهد که چرا این بلا را بر سر افغانستان آورده است و چرا مردم این کشور را بدبخت کرده است، چرا در افغانستان ناامنی ایجاد کرده است، چرا در عراق ناامنی ایجاد کرده است و چرا داعش را در منطقه مسلط کرده است، چرا در امور داخلی کشورها مداخله می‌کند، فقط هم به این امید که سلاح بیشتری به فروش برساند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار