کد خبر: 875746
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ویژه‌های جوان:
سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد.
‌سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد. دولتي‌ها اوايل دستگيري، اصل خبر را رد كردند و وزارت خارجه رسماً تكذيبيه داد. بعد وزارت اطلاعات گفت دري اصفهاني جاسوسي نكرده؛ حالا هم كه همه چيز تأييد شده مي‌گويند او عضو تيم مذاكرات نبوده است. حميد بعيدي‌نژاد، عضو تيم مذاكرات هسته‌اي ايران روز گذشته در اينستاگرام خود نوشته كه «بر خلاف اينكه برخي رسانه‌ها مايلند آقاي دري را به عنوان عضو اصلي تيم مذاكرات هسته‌اي معرفي كنند، وي از اعضاي تيم مذاكرات هسته‌اي نبود، بلكه وي به نمايندگي از سازمان خود و با شركت در برخي از جلسات و به فراخور نياز، به تيم مذاكرات هسته‌اي در برخي زمينه‌هاي تخصصي مشاوره مي‌داد.» او با اشاره به اينكه افراد مختلفي اينگونه به نمايندگي از سازمان خود به تيم هسته‌اي مشاوره مي‌دادند، نوشت: «وزارت امور خارجه وظيفه‌اي براي تعيين صلاحيت‌هاي اطلاعاتي و حرفه‌اي آنها نداشت ... وظيفه مهم صيانت از مذاكرات و كنترل اطلاعاتي نمايندگان سازمان‌ها آن هم در اين مذاكرات حساس بر عهده نهادهاي اطلاعاتي و حفاظتي كشور مي‌باشد.» جالب آنكه عبدالرسول دري اصفهاني در مراسم تجليل از افتخار آفرينان برجام از دست رئيس‌جمهور نشان درجه سه خدمت گرفت و اگر هيچ كاره بوده، پس جايي براي نشان دولتي و دهها سكه جايزه نقدي‌اش باقي نمي‌ماند. نمي‌شود صرف دادن مشورت موردي به كسي نشان دولتي داد. از سويي بعيدي‌نژاد نهادهاي اطلاعاتي را مقصر مي‌داند، بله؛ درست مي‌گويد. وزارت اطلاعات و وزير مربوط اعتقادي به جاسوسي دري اصفهاني نداشتند و همين روز گذشته هم نوبخت گفت بهتر است نظر وزارت اطلاعات را در اين مورد بپذيريم!

خويشتنداري نمی‌کرد چه می‌کرد؟!
محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در مورد دستگيري مهدي جهانگيري، برادر معاون رئيس‌جمهور در يك موضع‌گيري عجيب برخورد اسحاق جهانگيري با دستگيري برادرش را خويشتندارانه و ناشي از روح بزرگ او دانست! اين در حالي است كه اسحاق جهانگيري پس از دستگيري برادرش، قوه قضائيه را به سياسي‌كاري متهم كرد. وقتي برخورد خويشتندارانه متهم كردن دستگاه قضايي باشد، اين سوال در ذهن مي‌آيد پس برخورد غيرخويشتندارانه چگونه خواهد بود؟ با دستگيري برادر معاون اول، دستگاه قضايي را كامل زير سوال بردند؛ ديگر قرار بوده چه كنند؟ آيا متوقع بود معاون اول رئيس از جايگاه خود در دولت سوءاستفاده كند و با دخالت در كار دستگاه قضايي اصل تفكيك قوا را زير سوال برد؟ از سويي نوبخت به نقل از جهانگيري تأكيد مي‌كند «فردي كه از آن نام برده شد ارتباطي با دولت ندارد و قبل از دولت يازدهم آنچه را كه امروز به آن رسيدگي مي‌شود، انجام داده است.» همين كه نوبخت مهدي جهانگيري را بي گناه ندانسته، گويا بايد شكرگزار باشيم! كاش دولتي‌ها صبوري كنند و يك قوه را زير سوال نبرند تا مجرم بودن يا برائت متهم مذكور روشن شود؛ خويشتنداري يعني اين!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
اگر جرمش آنطور که ادعا می کنید سنگین بود به مجازات های بیشتر و حتی اعدام محکوم می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
پاسخ کامنت قبلی:
عبدالرسول دري اصفهاني در مراسم تجليل از افتخار آفرينان برجام از دست رئيس‌جمهور نشان درجه سه خدمت گرفت و اگر هيچ كاره بوده، پس جايي براي نشان دولتي و دهها سكه جايزه نقدي‌اش باقي نمي‌ماند.
واقعا چرا؟ و چطور؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار