کد خبر: 873958
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مراسم تشييع شهيد محسن حججي امروز از ساعت 9 صبح در ميدان امام حسين(ع) تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، پيكر شهيد حججي كه شامگاه دوشنبه از طريق فرودگاه مهرآباد وارد كشور شد و روز گذشته در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت، امروز ساعت 9 صبح بر دوش مردم قدرشناس تهران تشييع مي‌شود. 
پيكر شهيد حججي در نهايت به ايران اسلامي بازگشت و طي مراسمي در چند نوبت و در چند شهر كشورمان (تهران، مشهد و نجف‌آباد اصفهان) تشييع مي‌شود. 
ديروز نيز طي مراسم باشكوهي در صحن جامع حرم منور رضوي، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي با بيان اينكه ايران به بركت جوانان عاشورايي شكست ناپذير است، گفت: ‌شهيد حججي حجتي براي دشمن‌شناسي ‌شد. شهيد محسن حججي آرامش عجيبي داشت و دلدادگي و عشق او را شاهد بوديد و انتخاب راه وي و پيامش را شاهد بوديد، حججي يكي از جلوه‌هاي عاشوراي حسيني است. شهيد حججي حجت خدا براي زمان شناسانه عمل كردن ما و حجت خدا براي زدودن باطل و امتداد جريان عاشورا است. 
وي با اشاره به اينكه مستكبران مي‌خواهند صدايي از اسلام و انسانيت نباشد و بسيار توطئه كردند اظهار داشت: اگر شهيد حججي‌ها و شهداي مدافع حرم و تلاش مسلمانان سوريه نبود بايد امروز در كرمانشاه و مهران مقابل تكفيري‌ها مي‌جنگيديم اما مقتداي بصيرت‌آفرين ما تدبيري كردند كه داعش زمينگير شود و شنيديد كه حلب و موصل آزاد شدند و ان‌شاء‌الله روزي خواهيم شنيد كه گروه‌هاي تكفيري به زباله‌دان تاريخ پيوسته‌اند. مقام معظم رهبري فرمودند شهيد حججي، حجت خدا بر ما شد. 
‌رئيسي خاطرنشان كرد: شهيد حججي، بازي دشمن را خوب به هم زد، ايشان و يارانش نماينده همه شهدا در مجلس و محفل ما هستند، عطر بهشتي شهادت را در كشور و در بين مردم عزيز جاري كردند. شهيد حججي رمز وحدت شد و همه وي را مورد ستايش قرار مي‌دهند و يك طوفان ملي توأم با وحدت با ورود اين شهيد به كشور ايجاد شد. شهيد حججي به همه تعلق دارد و رمز وحدت در جامعه شد. 
وي بيان كرد: شهيد حججي به حضرت زهرا(س) متوسل شد و خواست عاشورايي و حسيني شود و سرش در راه خدا برود؛ امروز بچه‌هاي ما در عالم افتخار آفريدند و اثبات كردند از چيزي هراس ندارند و اين سند را ثبت كردند كه ايران به بركت جوانان عاشورايي شكست ناپذير است. 
وي افزود: با اين همه جوانان برومند و با اين اخلاص و شكوه تمام گره‌ها و مشكلات اقتصادي و فرهنگي به دست تواناي جوانان قابل باز شدن است و گشايش‌ها به دست اين مردم صورت مي‌گيرد، آنچه گره گشا است دست تواناي همين مردم است. 
گفتني است پيكر مطهر شهيد حججي فردا (پنج‌شنبه) در زادگاهش (نجف آباد اصفهان) تشييع و به خاك سپرده خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار