کد خبر: 857662
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
مواجهه نیروهای انقلابی و حزب الهی با طومارنویسی در دانشگاه تهران - به بهانه آتش به اختیار - مواجهه هوشمندانه ای بود.
بحمدالله حزب الله در حال حرکت صعودی به سمتی است که از ثبت  پلشتی ها به پای خود جلوگیری نمایند. پیش گیری از سو‌ءاستفاده  از راهبرد آتش به اختیار  و پاسداری از آن دقیقا به عهده کسانی است که بتوانند چنان با تدبیر عمل نمایند که حزب الله در پروسه مردم سالاری برای کج فهمی و تقلیل گرایی دیگران هزینه  ای نپردازد.  یا در نقطه مقابل دیگران از اقدامات این « خود تکلیف گریان» کلاهی برای خود و چاله ای برای نیروهای انقلاب درست نکنند. این رویه باید ادامه یابد.
 
  ***
رقابت نفسگير اصلاح‌طلبان براي شهرداري تهران
بحث انتخاب شهردار پايتخت بين اصلاح طلبان بالا گرفته و اختلافات درون گروهي ميان آنها جدي است. طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلب هر كدام به دنبال شهرداركردن يك نفر هستند. محسن هاشمي گرچه با صحبت‌هايي كه با او شده، تا حدودي در حال عقب نشيني است، اما كارگزاراني‌ها همچنان اصرار دارند كه هاشمي بايد شهردار بشود. مهره محمد خاتمي براي شهرداري تهران از ابتدا محسن مهرعليزاده بود و همچنان هم روي او اصرار دارد. مهرعليزاده با همين وعده خاتمي از حضور در انتخابات شوراها منصرف شد تا بعداً شهردار تهران شود. با اين حال به مهرعليزاده به‌خاطر تجربه كم او انتقاداتي وارد است. طيفي از دولتي‌ها هم به دنبال شهردار كردن آخوندي يا حجتي هستند و حتي به سراغ ناطق نوري هم رفته‌اند تا او براي شهردار شدن آخوندي وساطت كند. آخوندي در وزارت راه و شهرسازي با انتقادات بسياري مواجه است. بنياد باران و طيف عارف هم كانديداي خودشان را دارند و به دنبال شهردار كردن فردي به نام احمد ترک‌زاده هستند كه البته به نظر مي‌رسد زور عارفي‌ها كمتر از باقي طيف‌ها باشد.
 
***
ظريف با شرط هايش ماندني شد
آنچنان كه قابل حدس بود نظر حسن روحاني بر ابقاي محمد جواد ظريف در سمت وزير خارجه در دولت دوازدهم است. با اين حال، محمدجواد ظريف براي قبول دوباره پست وزارت خارجه شرط و شروطي مطرح كرده كه خبرهاي غيررسمي مي‌گويد با شرط‌هاي او موافقت شده و ظريف در وزارت خارجه ماندني است. مهم‌ترين شرط ظريف بحث تغييرات ساختاري وزارت خارجه است و در نظر دارد تغييراتي در ساختار وزارتخانه انجام داده و طبيعتاً يك انتصابات جديد هم خواهد داشت. با پذيرش اين شروط او در وزارت خارجه ماندني شده است. گفته مي‌شود يكي از اين تغيير و تحولات تغييرات گسترده در معاونت اقتصادي وزارت خارجه و فعال‌تر‌كردن اين بخش است.
  
***
اقدام مشکوک سفارت فرانسه در آموزش رايگان  معلمان ‌
سفارت فرانسه در تهران اقدام به برگزاري كلاس‌هاي آموزش زبان فرانسه براي معلمان تهراني كرده است. بخش فرهنگي اين سفارتخانه شروع به جذب معلمان كرده تا براي آنها پس از تعطيلي كامل مدارس، كلاس‌هاي آموزش زبان فرانسه به صورت رايگان برگزار كند. سفارت فرانسه به اين افراد وعده داده كه پس از پايان ترم 4، افراد واجد شرايط به فرانسه اعزام خواهند شد تا مراحل تكميلي آموزش زبان و دريافت مدرك را در آنجا طي كنند. روشن است كه سفارت فرانسه به قصد كار خير و في سبيل الله! به دنبال شناسايي و جذب افراد نخبه از قشر فرهنگي نيست و لازم است نهادهاي اطلاعاتي و ديپلماتيك رصد جدي‌تري نسبت به اقدامات مشكوك سفارتخانه‌هاي خارجي در ايران داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار