کد خبر: 852641
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
بازيكنان استقلال خوزستان در اعتراض به مشكلات مالي حاضر به سفر به عمان براي بازي در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا نشدند
نویسنده: سعيد احمديان

پس از محروميت پرســپوليس از حضور تماشاگرانش در بازي رفت با لخويا، حالا ماجراي اعتصاب بازيکنان استقلال خوزستان و عدم سفرشان به عمان براي بازي با الهلال در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، حاشيه‌هاي نمايندگان کشورمان در آسيا به اوج رسيده است.
مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در حالي دوشنبه و سه‌شنبه اين هفته در شهرهاي مختلف آسيايي پيگيري مي‌شود که سه نماينده کشورمان که توانسته‌اند به مرحله حذفي صعود کنند، هر کدام با مشکلات مختلفي آماده رقابت با حريفانشان مي‌شوند. پرسپوليس از حضور تماشاگرانش محروم است، استقلال چند بازيکن کليدي‌اش مانند اميد ابراهيمي و اميد نورافکن را در بازي حساس برابر العين در اختيار ندارد. در اردوي استقلال خوزستان هم کارد بي‌پولي و مشکلات مالي به استخوان بازيکنان اين تيم رسيده و آنها ديروز در اقدامي عجيب در اعتراض به حل نشدن مشکلات مالي، از سفر به عمان براي بازي با الهلال خودداري کردند تا بحران در اين تيم به اوج برسد.
 
البته مشکلات مالي استقلال خوزستاني‌ها از ابتداي فصل کليد خورد، از همان روزهايي که مديران تيم نتوانستند تضمين‌هاي مالي لازم را براي دفاع از عنوان قهرماني و نتايج آبرومندانه در آسيا را بدهند تا عبدالله ويسي به اصفهان برود و پورموسوي به عنوان سرمربي جديد آبي‌هاي خوزستان انتخاب شود. بي‌پولي خوزستاني‌ها سبب شد تا شاگردان پورموسوي در ليگ نتوانند چهره آن تيم شگفتي‌ساز فصل گذشته داشته باشند و هرچند وقت يک‌بار تمرينات اين تيم به دليل عدم پرداخت قراردادها تعطيل مي‌شد. با وجود مشکلات حاد مالي، پورموسوي و شاگردانش در اولين حضور آسيايي‌شان، حضور قدرتمندانه داشتند و توانستند با 9 امتياز از پنج بازي به عنوان تيم دوم گروه B، بالاتر از تيم‌هاي الجزيره امارات و الفتح عربستان به يک‌هشتم نهايي ليگ آسيا صعود کنند تا در اين مرحله روز سه‌شنبه در بازي رفت در کشور عمان مقابل الهلال عربستان به ميدان بروند.
 
وعده‌ها عملي نشد، اعتصاب کردند
با توجه به مشکلات مالي خوزستاني‌ها قرار بود پيش از بازي با الجزيره امارات در آخرين بازي مرحله گروهي، مبلغي از قراردادهاي بازيکنان پرداخت شود، اما اين امر به بعد از بازي موکول شد. پس از گذشت روزها از اين بازي همچنان خبري از پول نشد تا کاسه صبر بازيکنان لبريز شود و 25 ارديبهشت بود که بازيکنان اصلي تيم با لباس شخصي در رختکن حاضر شدند و اعلام کردند با اين وضع ديگر تمرين نمي‌کنند، به نظر مي‌رسد بازيکنان استقلال خوزستان قيد حضور در جمع هشت تيم برتر آسيا را زده‌اند و ترجيح مي‌دهند اينگونه به حق و حقوق خود برسند.
اين در شرايطي است که خوزستاني‌ها در کمتر از 72 ساعت آينده يکي از حساس‌ترين بازي‌هاي تاريخ باشگاهشان را مقابل الهلال پيش‌رو دارند، اعتصاب خوزستاني‌ها ديروز وارد ششمين روز شد و در حالي ديروز قرار بود اين تيم براي رفتن به عمان به تهران پرواز کند كه به جز کادر فني بازيکنان استقلال خوزستان در فرودگاه حاضر نشدند تا پرواز اين تيم به عمان لغو شود و احتمال بازي نکردن آبي‌ها خوزستاني مقابل حريف عربستاني‌شان به دليل بي‌پولي قوت بگيرد.
 
واکنش باشگاه و سازمان ليگ
بهمن روشنايي، سرپرست استقلال خوزستان با انتقاد از حرکت بازيکنان، عواقب اين تصميم را به بازيکنان گوشزد کرد. او با بيان اينکه ما ويزا و هتل و همه کارهاي سفر به عمان را انجام داديم، اما بازيکنان تشريف نياوردند! به خبرگزاري تسنيم گفت: «معلوم نيست چه کساني پشت پرده بازيکنان را تحريک مي‌کنند، با رفتاري که بازيکنان ما کردند، هم خودشان، هم فدراسيون و هم باشگاه‌هاي ما در ليگ قهرمانان آسيا متضرر مي‌شوند. اين اتفاق خوب نيست و بايد بازيکنان در اين خصوص فکري کنند، چون بحث ملي است. آنها بايد خودشان شرايط را درک کنند.»
علي پورکياني، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان هم گفته است بازيکنان اين تيم بايد با ايثار کردن مقابل آسيب رسيدن به فوتبال ايران را بگيرند.
 
همچنين سعيد فتاحي، مسئول مسابقات سازمان ليگ، هم نسبت به احتمال عدم برگزاري استقلال خوزستان با الهلال به اين تيم هشدار داد: «قطعاً اگر نماينده فوتبال ما در آسيا به ميدان نرود با جريمه مواجه خواهد شد و فوتبال ما ضرر مي‌کند. احتمال هر تصميمي وجود دارد.»
فتاحي به سايت سازمان ليگ هم گفته است: «بازيکنان و مربيان موظف به حضور در مسابقات ‏رسمي هستند و در غير اين‌صورت موضوع از طريق کميته‌هاي اخلاق و انضباطي پيگيري ‏مي‌شود  و احتمالاً  با  محروميت‌هايي از قبيل حضور در نقل و انتقالات و محروميت ‏حضور در‌مسابقات مواجه مي‌شوند.‏»
 
تيم محلاتيم نه باشگاه!
انتقاد مسئولان استقلال خوزستان و سازمان ليگ از اعتصاب اين تيم، با واکنش بازيکنان روبه‌رو شده و محمد طيبي، کاپيتان خوزستاني‌ها به خبرگزاري فارس در اين رابطه گفت: «اسم باشگاه استقلال خوزستان را باشگاه نگذاريد. باشگاه که چه عرض کنم بگذاريد تيم محلات. تيم ما 15 روز است که تمرين نکرده و يک نفر در محل تمرينات ما نگفت که شما کجا هستيد. از ابتداي فصل تا به حال، امروز و فردا مي‌کنند و اينقدر بي‌تفاوت از کنار مسائل مي‌گذرند که حرفي باقي نمي‌ماند. بازيکن اگر براي حق و حقوقش اعتراض نکند پس چه کاري انجام بدهد.» مهدي مومني، مهاجم استقلال خوزستان هم گفت: «بازيکنان تا اينجا فقط 20درصد از مطالباتشان را گرفتند. آقاي فتاحي اگر شما از سازمان ليگ پول نگيريد در سرما و گرما مي‌رويد و براي آن سازمان کار مي‌کنيد؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار