کد خبر: 847334
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد بهترین قانون برای انتخابات این کشور از نظر لبنان قانون «نسبیت» است؛ وی در پرداخت به موضوع سوریه نیز اعلام کرد ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیگر امری «قطعی و تمام‌شده» و وی اساس راه‌حل سوریه است.
فارس: نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» بار دیگر اعلام کرد از نظر این جنبش قانون «نسبیت» بهترین قانون برای انتخابات لبنان خواهد بود و تمام طرف‌ها را راضی خواهد نگه داشت.

قاسم در پاسخ به اینکه آیا تا قبل از 15 می قانونی برای انتخابات تصویب خواهد شد یا نه؛ گفت: ما همگی در راستای تحقق این امر تلاش می‌کنیم و منتظر مواضع طرف‌های مختلف برای نهایی شدن قانون مورد قبول همه هستیم.

وی درباره قانون مقدماتی که گفته می‌شود حزب‌الله موافقت خود را با آن اعلام کرده، توصیح داد: قبل از اینکه موضع نهایی خود در قبال هر قانونی را اعلام کنیم باید شکل نهایی آن که تمامی طرف‌ها بر آن توافق کرده‌اند را بدانیم؛ پاسخ‌ها به قانون مطرح شده، پاسخ‌هایی مختلف هستد که هنوز نهایی نشده تا قابل تطبیق باشند.  

نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث و جدل حزب‌الله با «جریان ملی آزاد» درباره قانون انتخابات واضح و صریح است ؛ طبیعی است که با برخی امور موافق و با برخی دیگر مخالف باشیم اما تفاهمات ما با این جریان برای طرفین و لبنان مهم است و کسانی که به دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود هستند، به نتیجه ای نخواهند رسید.

سوریه

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پرداخت به موضوع سوریه گفت: باقی ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه موضوعی قطعی است، تمامی گام‌هایی که تا کنون ترسیم شده یا ممکن است که ترسیم شود، بشار اسد را به عنوان مخاطب اصلی در نظر گرفته است؛ این مسأله تمام شده ، بشار اسد اساس راه‌حل سوریه است و از هر راه‌حلی حمایت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار