کد خبر: 847084
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
يك پايگاه خبري يمني فاش كرد
يك پايگاه خبري يمني طي يادداشتي از جزئيات طرح ويژه امريكا و رژيم صهيونيستي با همكاري رئيس‌جمهور فراري يمن و ائتلاف عربي براي سيطره بر سواحل غربي يمن پرده برداشت.
امريكا تلاش مي‌كند كه از طريق ائتلاف عربي به سركردگي عربستان سعودي، بر سواحل يمن سيطره يابد و از ارزش حياتي آن در منطقه و جهان به نفع خود بهره‌برداري كند. اين مطلبي است كه پايگاه خبري يمني «النجم الثاقب» در يادداشتي به آن صحه مي‌گذارد. بر اساس اطلاعات سياسي و نظامي به دست آمده، امريكا با سيطره بر سواحل و بنادر يمن به دنبال ايجاد يك خاورميانه جديد است. اجراي اين استراتژي از سال 2006 و با علني شدن آن از سوي يكي از مقامات مسئول كاخ سفيد، آغاز شد.
 
نفوذ امريكا در يمن به طور خاص و در منطقه به طور كلي، دولت جديد امريكا را بين چكش خودكشي و سندان شكست مقابل روسيه، ايران، چين و كره شمالي قرار داده است. به همين دليل امريكا بيش از پيش به برگه تروريسم به ويژه در سوريه، عراق، يمن و ليبي چنگ مي‌زند. پس از شكست ننگين نيروهاي ائتلاف به سركردگي رياض، در يمن، امريكا به مسئله تروريسم پناه برد و از آن به عنوان بهانه‌اي براي ورود به اراضي يمن استفاده كرد و مدعي شد كه براي مبارزه با تروريسم وارد خاك يمن شده است. در همين راستا نيز نيروهاي نظامي امريكا در «البيضاء»، «ابين» و «حضرموت» عمليات انجام دادند. اما اين مسئله ديگر براي افكار عمومي جهان و عرب‌ها كاملاً آشكار است كه اين طرح در راستاي حمايت مستقيم و لجستيك از ائتلاف صورت مي‌گيرد. بر اساس اطلاعات موجود، رياض از شيوخ قبايل همپيمانش در يمن نااميد شده است و با وجود تمام كمك‌هاي اين شيوخ، آنها را به ترسو بودن و فراري بودن از ميدان نبرد متهم مي‌سازد.  اما هدف قرار دادن ناوها و كشتي‌هاي جنگي ائتلاف در آب‌هاي يمن، امريكايي‌ها را بيشتر تحريك كرد و آنها را به نقطه‌اي رساند تا در پي دخالت مستقيم در يمن باشند.
 
در حالي كه واشنگتن تلاش داشت براي ورود به جنگ يمن، بهانه‌اي مثل مقابله با ايران و حمايت از گذرگاه‌ بين‌المللي فراهم سازد، دولت نجات ملي يمن در صنعا اعلام كرد كه جنگ با ايران در يمن، تنها يك بهانه از سوي امريكاست و هدف اصلي تلاش براي منحرف‌كردن افكار عمومي از دخالت مستقيم اسرائيل در باب‌المندب و جنگ يمن است. كما اينكه امريكا و اسرائيل تلاش دارند القاعده و داعش را بر باب‌المندب مسلط سازند. اين امري است كه براي دريانوردي بين‌المللي و تجارت جهاني واقعاً خطرناك است. اما رژيم صهيونيستي تلاش دارد داعش را بر باب‌المندب مسلط سازد و از اين امر به عنوان يك برگه فشار بر چين، مصر و ساير كشورها استفاده كند. اطلاعاتي در دست است كه نشان مي‌دهد، امريكا، انگليس، عربستان و امارات روي سيطره بر ساحل غربي يمن توافق كرده‌اند. بر اساس اين توافق، جبهه «ميدي» در شمال و جبهه «باب المندب» در جنوب در نقطه‌اي واحد به هم برسند و شهر «الحديده» و بندر آن تحت سيطره نيروهاي ائتلاف در آيد و همزمان با آن، آنچنان كه مقامات سياسي در تل آويو و واشنگتن مي‌خواهند، «عبدربه منصور هادي» نيز پروژه اقليم‌ها در يمن (تجزيه) را پيش ببرد.»
 
سقوط بالگرد نظامي ائتلاف متجاوز به يمن
ارتش يمن روزسه شنبه يك بالگرد ترابري را در استان مأرب ساقط كرد كه در نتيجه آن تعدادي از نظاميان و افسران ائتلاف سعودي كشته شدند.
يك منبع يمني به خبرگزاري «خبر» اعلام كرد كه ارتش يمن موفق شده يك پرنده متخاصم را بر فراز اردوگاه تداوين با يك فروند موشك زمين به هوا ساقط كند. اين هواپيما حامل تعدادي از نظاميان و افسران از جمله افسران كشورهاي حاشيه خليج فارس بوده است. بنا بر اعلام اين منبع در حمله مذكور 13 نظامي از جمله تعدادي از افسران خليج فارس به‌علاوه كادر پرواز اين هواپيما كشته شدند. اين منبع مي‌افزايد كه دو بالگرد اقدام به پرواز در منطقه سقوط اين پرنده مي‌كنند تا جلوي نزديك‌ شدن به مكان سقوط اين بالگرد را بگيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار