کد خبر: 846966
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
رضایی در نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای انقلاب اسلامی:
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: فضای مجازی شبیه به میدان جنگ در سال اول جنگ شده است و باید در فضای مجازی به دنبال تشکیل جبهه نیروهای انقلاب باشیم.

جوان آنلاين: محسن رضایی  استاد  دانشگاه جامع امام حسین(ع) در جلسه هم اندیشی با دانشجویان بسیجی فعال در حوزه رسانه که به میزبانی کمیته گفتمان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: این احتمال که  دولت بعد، ادامه دولت فعلی باشد و همین مسیر را بدون تغییر اساسی ادامه دهد، منتفی نیست و این احتمال هم قوی  است که دولت انقلابی با تحولاتی برای  کارآمدی و  نجات اقتصاد روی کار بیاید.

رضایی ادامه داد: همچنین احتمال این که انتخابات به دور دوم کشیده شود،  زیاد است.؛ اما در هر حال  آنچه برای ما  اهمیت دارد ،تشکیل دولت اصلح است؛  ضمن آن که تفرقه و رقابت غیر موجه میان نامزدهای انتخاباتی را  موجب ناکارآمد شدن دولت آینده میدانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با شرایط خاص و مهمی  مواجهیم که نشان می دهد نتیجه انتخابات بر مناسبات داخلی و خارجی تاثیر خواهد داشت و بنابراین مسؤولیت سنگینی به عهده دوستداران انقلاب اسلامی  است. به طور مشخص، در جبهه نیروهای انقلاب که فراتر از یک جناح سیاسی است، مسأله وحدت در تشکیل دولت انقلابی  از مقوله اشخاص مهمتر است ، چرا که اشخاص باید خود را فدای انقلاب کنند و  هواداران، وحدت را بر نامزد مورد علاقه خود، ترجیح دهند. در این حالت ، هر شخصی از نیروهای انقلاب در انتخابات موفق  شود، وظیفه تشکیل یک دولت انقلابی را به عهده خواهد داشت. انتظار از نیروهای انقلاب نیز  این است که در رقابت ها  به تخریب یا حاشیه پردازی رو نیاورند.

وی با تصریح این مطلب  که نباید در انتخابات به دنبال تعیین رئیس دوم برای کشور بود، اضافه کرد:  ما به دنبال تشکیل دولت انقلابی هستیم ، نه رونمایی از رئیس دوم کشور؛ چرا که رئیس دولت، رئیس دوم کشور نیست و دولت انقلابی آینده، باید خاکی ترین و خادم ترین  دولت بوده و از همه نیروهای انقلاب برای خدمت به مردم استفاده کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به درگیری های منطقه ای گفت:  یکی از مشکلات ما این است که آقای روحانی و آقای ترامپ، زبان هم را  نمی دانند و  نمی توانند تفاهم ادراکی برقرار کنند . آمریکایی ها به دنبال ورود بیشتر در بحران سوریه اند و فعالیتشان در منطقه  هرچند  به دوران بوش نمی رسد، اما افزایش یافته است . به طور مسلم مسائل  دفاعی- امنیتی ما  نیز در چهارسال آینده ادامه خواهد یافت؛ به ویژه که  امریکایی ها به دنبال قطع ارتباط ما با لبنان، سوریه و فلسطین هستند و ان شا الله نخواهیم گذاشت که این اتفاق صورت بگیرد.

رضایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در باره این که ما می خواهیم از شما و اهدافتان دفاع کنیم، گفت:من واقعا راضی نیستم کسی از من دفاع کند، از انقلاب و جریان انقلاب دفاع کنید. من خود شرمنده ام که به دوستان شهیدم نپیوسته‌ام. 

«در انتخابات ،  به دلیل اهمیت  وحدت از کاندیداتوری کناره گرفتم ؛ هر چند که احساس تکلیف می کنم در مقابله با جنگ اقتصادی به میدان بیایم. امروز اقتصاد کشور، بیشتر از 20سال پیش به حضور امثال من نیاز دارد؛  اما نمی خواهم خودم به خود تکلیف  کرده باشم و بنابراین از همه  دوستان می خواهم که  با انگیزه جدی  برای وحدت قدم بردارند.»

وی در پاسخ به سؤالی دیگر در باره امکان اجرای طرح ایالت های اقتصادی اظهار داشت: طرح ایالت های اقتصادی در بندهای دوم و سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی با ادبیات رقابت استانی و منطقه ای آمده است.

رضایی همچنین در مورد فعالیت جبهه نیروهای انقلاب تصریح کرد: جمنا در دوران نوزادی به سر می برد، اما برای رسیدن به بلوغ، افق  و چشم انداز روشنی دارد و من به آن امیدوارم؛ هر چند که آسیب شناسی و اصلاح در هر حرکتی  ضرورت  دارد. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: فضای مجازی شبیه به میدان جنگ در سال اول جنگ شده است. سرداران شناخته شده جنگ، در سال اول، در حوزه ها و خطوط خالی از ارتش حضور داشتند. در سال اول، این عزیزان،  جزیره ای عمل می‌کردند،  حملات کوچکی داشتند و مهمات اندکی به آنها می رسید؛ حال آن که امروز و در فضای مجازی باید به دنبال تشکیل جبهه نیروهای انقلاب  باشیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
انشاالله ....
کار شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
منظور آقای رضائی از دولت انقلابی چیست برای فهم بیشتر موضوع ، نسخه ای که دولت انقلابی خواهد پیچید را به وضوح بیان کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار