کد خبر: 846098
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
- حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي، نامزد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي از چهره‌هاي شاخصي بود که عصر ديروز با حضور در ستاد انتخابات کشور براي رقابت در انتخابات دوازدهم رياست جمهوري نام‌نويسي کرد.
 
حجت‌الاسلام رئيسي پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، گفت: به‌رغم همه تلاش‌هاي انجام شده، وضعيت و شرايط کشور در وضعيتي است که مردم سؤال مي‌کنند چرا بيکاري؟ مردم نگران کسب و کار هستند. ‌مردم فرصتي دارند در هر انتخابات، باز نگاهي به آنچه برگزيدند و ارزيابي نسبت به آنچه انتخاب کردند داشته باشند، اينها در هر انتخاباتي وجود دارد و اين يک فرصت براي مردم است.  رئيسي افزود: در کشور ما بعد از گذشت سه دهه يا قريب به چهار دهه از انقلاب اسلامي، دولت‌هاي مختلفي آمده‌اند و اقدامات خوبي را هر کدام از دولت‌ها به سهم خود انجام داده‌اند که بايد اقدامات خوب همه دولت‌ها و همه دولتمردان را ارج نهاد. ‌ اين داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري عنوان کرد: روستاييان، شهرنشينان، نخبگان و صاحب‌نظران سخن‌شان امروز اين است که کشوري با اين همه سرمايه‌هاي ارزشمند و ذخاير که خداوند داده و با اين همه نيروي انساني و نيروهاي جوان و خلاق و اين همه سرمايه که وجود دارد آيا در شأن ملت ماست که شخص بيکاري شرمنده خانواده‌اش شود.  آيا امکان برون‌رفت از اين وضعيت وجود ندارد؟ پاسخ آن است که با مديريتي که فراي دسته جات سياسي فکر کند و به کشور و اعتلاي کشور فکر کند، مي‌توان اين مشکلات را حل کرد.
توليت آستان قدس رضوي با تأکيد براينکه مي‌توانيم شرايطي را به وجود بياوريم که نقشي براي مردم در اقتصاد قائل باشيم و افزايش بهره‌وري را داشته باشيم، ادامه داد: مي‌توانيم اقتصادي را ايجاد کنيم که در تکانه‌هاي ايام، اقتصاد کشور تکان نخورد يکي از معناهاي اقتصاد مقاومتي همين است.
 اين داوطلب انتخابات رياست جمهوري دوازدهم عنوان کرد: از وضعيت کشور، مطلع هستم، بيش از سه دهه مديريت در کشور داشتم و تمام لايه‌هاي اداري کشور را به برکت انقلاب اسلامي مي‌شناسم و آسيب‌ها را مي‌دانم و مي‌توان بسياري از ساختارها را اصلاح کرد که مشکلاتي براي مردم ايجاد نکند.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز میدان اجرای حقوق شهروندی است،نه میدان انشانویسی برای آن. این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با اشاره به شعار دولت خود، ادامه داد: برای دولت، شعار «کرامت و کار» را انتخاب کردیم، زیرا این دو مقوله نیاز کشور است
  
- حجت‌الاسلام حسن روحاني نيز از چهره‌هايي بود که در چهارمين روز از نام‌نويسي داوطلبان انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري در اين انتخابات نام‌نويسي کرد. روحاني پس از ثبت‌نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري  اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که دوباره به اين بنده حقير توفيق داد که خودم را در معرض اعتماد ملت ايران قرار بدهم و اعلام آمادگي کنم که بار مسئوليت سنگين اجرايي کشور را در صورت قبول ملت ايران بر عهده بگيرم.
روحاني بار ديگر در مقام دفاع از برجام گفت: از امروز به بعد حفظ برجام يکي از مهم‌ترين مسائل سياسي داخلي و اقتصادي ملت ايران خواهد بود. هووهايي که بارها به قصد کشتن اين فرزند و نوزاد يعني برجام تصميم گرفته بودند، نمي‌توانند سرپرست خوبي براي اين فرزند باشند.  وي ادامه داد: خوشبختانه آنچه در سال 92 به مردم وعده داده بودم که سانتريفيوژ بچرخد تا چرخ اقتصاد بچرخد، چرخ اقتصاد ما از سال‌ها پيش بهتر در حرکت است و دليل آن رشد اقتصادي است که در سال گذشته داشتيم.  روحاني تأکيد کرد: در سال 92 به مردم عزيز اعلام کردم که نجات اقتصاد ايران، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسيار خوشحالم که در هر سه زمينه با حمايت و کمک مردم قدم‌هاي قابل‌توجهي برداشته شده است. وي تصريح کرد: در زمينه نجات اقتصاد ما از رکود تورمي فاصله گرفتيم. از رشد منهاي 7 در سال گذشته به رشد بالاي 7 رسيديم و از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد در اسفند سال گذشته رسيديم.
 وي بعد از حضور در نشست خبري، حاضر به پاسخگويي به سؤالات خبرنگاران نشد که اين مهم با اعتراض خبرنگاران مواجه شد.
  
- عليرضا زاکاني هم به عنوان يکي از پنج نامزد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بعدازظهر ديروز نام‌نويسي کرد. وي با اشاره به اينکه شعارم دولت اقدام و اصلاح است، در عين حال تأکيد کرد: همه بايد به نتيجه‌گيري جمنا پايبند باشيم. زاکاني در جمع خبرنگاران گفت: با انقلاب اول پرونده استبداد بسته شد، با انقلاب دوم پرونده استعمار بسته شد و به استقلال سياسي رسيديم؛ با انقلاب سوم بايد به استقلال اقتصادي و فرهنگي برسيم و فاصله زياد ايجاد شده بين جمهوري اسلامي با جريان پردرخشش انقلاب اسلامي را جبران کنيم، باعث و باني ايجاد اين فاصله، تفکر غربگرا و مديران اشرافي، خسته و بي‌حال در کشور بوده و هستند. وي گفت: کشور امروز از نظر اقتصادي در مرز بحران قرار دارد و دولت پيکره اقتصاد را دچار مرگ مغزي کرده است.
   
- کواکبيان، دبيرکل حزب مردم‌سالاري و نماينده مجلس در انتخابات رياست جمهوري نام‌نويسي کرد. او تأکيد کرده که گزينه پوششي براي روحاني نيست و آخر در رقابت‌ها مي‌ماند. کواکبيان با اشاره به اينکه گفتمان دولت اصلاح‌طلبانه نيست و رئيس دولت بارها گفته دولت اصلاح‌طلب نيست، تصريح کرد: بايد پرچم اصلاحات در اين کشور برافراشته شود.
   
- حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومني، دبيرکل حزب مردمي اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري شد. وي پيش از نام‌نويسي در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: با دولت نشاط و براي نشاط جوانان آمده‌ام.
   
- محسن غرويان از اساتيد حوزه علميه قم هم از جمله چهره‌هايي بود که ديروز داوطلب دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شد. غرويان هنگام نام‌نويسي گفت: «با شعار علم اخلاق و عقلانيت آمده‌ام». وي همچنين با بيان اينکه به نفع روحاني کنار مي‌روم، گفت: رأي روحاني را نمي‌شود پيش‌بيني کرد.
   
- مهدي کلهر، مشاور رسانه‌اي رئيس دولت نهم از ديگر چهره‌هايي بود که ديروز نام‌نويسي کرد. کلهر درباره اينکه آيا براي نام‌نويسي با احمدي‌نژاد هماهنگ کرده است يا خير، گفت: هيچ هماهنگي با احمدي نژاد نداشتم و به صورت مستقل در اين انتخابات نام‌نويسي مي‌کنم.
   
- حسن نوروزي، سخنگوي کميسيون قضايي هم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي شد. وي مي‌گويد: نقدينگي بايد کاهش يابد و به توليد اختصاص داده شود.
 اما روز سوم ثبت‌نام انتخابات هم در کنار بسياري از چهره‌هاي گمنام و غيرموجه، شاهد حضور برخي از چهره‌هاي شناخته شده بود.
   
- ثبت‌نام سيدمحمد غرضي، چهره نام‌آشناي روز سوم نام‌نويسي نامزدهاي انتخابات بود. غرضي پس از نام‌نويسي گفت: اقتصاد ايران از اقتصاد امريکا قوي‌تر است، اما مديريت به مراتب ضعيف‌تر است. غرضي افزود: هرگز با کسي رقابت ‌نمي‌کنم، منطق انقلاب، مردم و تعهد را مي‌گويم. غرضي گفت: روحاني به جاي رئيس‌جمهور کل کشور شدن رئيس‌جمهور يک گروهي شد. وي ادامه داد: چپ نمي‌تواند دولت را نگه دارد و راست ملت را. شنيدم روحاني گفته «در مناظره‌ها شرکت نمي‌کنم» اميدوارم اشتباه باشد. غرضي در پايان گفت: بيکاري از حمله صدام بدتر است، تنها با حمله به بيکاري مي‌شود آن را برطرف کرد.
   
- سيدمصطفي هاشمي‌طبا، رئيس سازمان تربيت بدني دولت اول اصلاحات از جمله اين چهره‌ها بود. وي در انتخابات دوره هشتم رياست جمهوري هم نامزد انتخابات رياست جمهوري شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار