کد خبر: 845846
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جواد خياباني در اقدامي تأسف‌آور در گزارش بازي پريشب يوونتوس و بارسلونا، بي‌اطلاعي و ناآگاهي گزارشگران فوتبال از مسائل مهم سياسي و اجتماعي را به رخ مخاطبان كشيد...
معصومه طاهري
نويسنده: معصومه طاهري

جواد خياباني در اقدامي تأسف‌آور در گزارش بازي پريشب يوونتوس و بارسلونا، بي‌اطلاعي و ناآگاهي گزارشگران فوتبال از مسائل مهم سياسي و اجتماعي را به رخ مخاطبان كشيد و داغ دل دوستداران شهيد ادواردو (مهدي) آنيلي را تازه كرد.
 
خياباني در اين گزارش‌ چندين بار و پس از هر بار گلزني يوونتوس كه دوربين‌ها جايگاه ويژه را نشان مي‌داد، با شكوه تمام از خانواده آنيلي اسم مي‌برد (آنيلي‌ها همه هستند كوچك و بزرگ و نوه و...) بي‌آنكه بداند – و اميدواريم ندانسته باشد- كه اين خانواده روي خون شهيد شيعه ادواردو آنيلي بنا شده است. شهيدي كه به دست صهيونيزم بين‌الملل ترور شد تا ثروت افسانه‌اي خانواده آنيلي را فرزند مسلمان شده اين خانواده به ارث نبرد.
 
اشارات پي‌درپي اين گزارشگر به حضور خانواده سرشناس آنيلي به عنوان صاحبان باشگاه يونوتوس براي دوستداران شهيد آنيلي بازي فوق را تحت‌الشعاع قرار داد، گويي وظيفه معرفي اين خانواده ايتاليايي به عهده آقاي گزارشگر است كه هر بار با نمايش تصوير مالكان باشگاه با هيجان به تعريف آنها بپردازد.
 
ادواردو مظلومانه و درحالي كه انواع تهمت‌ها به او وارد شده و هنوز هم ادامه دارد، به شهادت رسيد. اكنون بعد از 15سال از شهادت ادواردو چندين كتاب در خود ايتاليا به دست روزنامه‌نگاران مشهور منتشر شده كه به صورت تحقيقي اذعان مي‌دارند ادواردو به خاطر به چنگ آوردن ميراثش به قتل رسيده است. او مولتي‌ميلياردر ايتاليايي بود كه به ديدار امام خميني رفت و امام پيشاني او را بوسيد و تصوير حضورش در نماز جمعه تهران و نماز خواندنش در صف اول پشت سر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خود گوياست. جرم ادواردو (مهدي) آنيلي اين بود كه شيعه شده بود و مي‌خواست به ايران بيايد تا در انقلاب اسلامي ثروتش را سهيم كند. در مستند ادواردو نيز مي‌بينيم كه حسين عبداللهي مي‌گويد دوستان ايراني به ادواردو مي‌گفتند تقيه كن و به قول معروف يكي به ميخ و يكي به نعل بزن اما او مي‌گفت من عاشق اميرالمؤمنين هستم و نمي‌توانم لحظه‌اي حقانيت امام علي را انكار كنم.
 
 رضا برجي، كارگردان و مستند‌ساز كه ركورد عكاسي جنگ دنيا را دارد و دوست و همراه شهيد آويني هم بوده است در مصاحبه‌اي با بيان خاطراتش با ادواردو مي‌گويد: ادواردو مي‌گفت من اگر الان شيعه‌ام، شيعه بودنم را به سختي نگه داشته‌ام الان هم كه اينجا آمده‌ام از مراقبينم فرار كرده‌ام و قالشان گذاشته‌ام.
 
اما در روز ميلاد امام علي آنچنان از خانواده‌اي كه هيچ ربطي به ادواردو ندارند با عنوان آنيلي‌ها ياد شد كه انگار مخاطب فوتبال ما بايد آنها را به عنوان اسطوره در حوزه فوتبال بشناسد، آن هم كساني كه ادواردو را به شهادت رساندند تا به ناحق وارثش باشند و نام فاميلي‌شان را هم براي اين وراثت ناميمون عوض كنند؛ خانواده‌اي كه پدرشان يعني داماد آنيلي‌ها متهم اصلي قتل ادواردو است. آلن الكان پسر يكي از مقامات ارشد صهيونيست فرانسه كه به عنوان داماد تنها دختر خانواده آنيلي فرزندانش همه ميراث اين خاندان را به ارث بردند به گفته دوستان ادواردو از همان زمان كه او را شهيد نكرده بودند خودش مي‌گفت مي‌خواهند من را به قتل برسانند.
 به‌ياد داريم چند سال قبل كه مراسم يادبود ادواردو با برنامه نود همزمان شده بود در تماسي تلفني از مسئولان آن برنامه خواستيم تا در صورت امكان به نام ادواردو به عنوان مالك باشگاه يوونتوس كه البته 10سال در دهه 80 ميلادي هم مستقيماً مديريت باشگاه را در دست داشته است در حد يك تسليت و يادآوري اشاره بشود كه مسئولان برنامه گفتند اين موضوع به بسيج دانش‌آموزي مرتبط است نه برنامه ورزشي نود!  
 
در هر صورت از انديشه‌هاي سكولاريزه در فوتبال انتظار خاصي نيست اما بد نيست مسئولان و گزارشگران پيشكسوت در اين حوزه اطلاعات خود را درباره مسائل اعتقادي و مهم تاريخي بالا ببرند كه بدانند مالك اصلي اين باشگاه جوان شيعه‌اي بوده است كه مالكان غاصب فعلي آن به جرم شيعه بودن اموالش را تصاحب كردند تا اينقدر در توصيف و معرفي آنهايي كه شايسته تعريف نيستند در رسانه ملي و براي مخاطب جوان و نوجوان اسطوره نسازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
1
احسنت به شما که یاد شهید را گرامی داشتید این گزارشگرها اغلب بی سواد هستند
حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
1
خیلی متشکر که به این موضوع مهم پرداختید ولی مطمئن باشید گزارشگر بازی مذکور، از موضوع شهادت مظلومانه مالک واقعی باشگاه یووه ؛؛شهید ادواردو آنیللی خبر نداشته است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار