کد خبر: 845795
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
امير خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي واليبال در گفت‌وگو با «جوان»:
در حالي تمرينات تيم ملي واليبال کشورمان اول اين هفته آغاز شد که از روز شنبه آينده با اضافه شدن بازيکنان اصلي، تمرينات تيم ملي زير نظر کولاکوويچ جدي‌تر دنبال خواهد شد...

نويسنده: سعيد احمديان

در حالي تمرينات تيم ملي واليبال کشورمان اول اين هفته آغاز شد که از روز شنبه آينده با اضافه شدن بازيکنان اصلي، تمرينات تيم ملي زير نظر کولاکوويچ جديتر دنبال خواهد شد، آغاز اردوي تيم ملي با وضع قوانين سختگيرانه انضباطي سرمربي صربستاني، شرايط ويژهاي را بر تيم حاکم کرده است. امير خوشخبر، سرپرست تيم ملي واليبال در گفتوگو با «جوان» درباره آخرين وضعيت تيم ملي واليبال صحبت کرده است.

تمرينات تيم ملي واليبال که از شنبه براي ليگ جهاني آغاز شده، از 26فروردين با حضور نفرات اصلي شکل جديتري ميگيرد، درباره آخرين وضعيت تيم صحبت ميکنيد؟

طبق برنامه زمانبندي شده، تيم ملي واليبال تمريناتش را آغاز کرد، يک هفتهاي که گذشت بسيار خوب و رضايتمندانه بود. بازيکنان جوان و با انگيزه، بهرغم اينکه مدت طولاني را استراحت کرده بودند، بسيار خوب و آماده در تمرينات حضور پيدا کردند. كولاكوويچ هم در همين مدت كوتاه نشان داده كه از مربيان به روز دنياست كه مديريت خيلي خوبي دارد. فشار تمرينات از همان روز اول بالا بود اما آقاي کولاکوويچ ميخواست در اين شرايط کوتاه بازيکنان را ببيند و ارزيابي کند تا بتواند براي مرحله دوم، بازيکنان مورد نظرش را به تيم ملي دعوت کند تا اين بازيکنان در کنار گروه اصلي که از روز شنبه تمريناتشان را آغاز ميکند، حضور داشته باشند. پس از غربال بازيکنان در مرحله اول، با 16 يا 17 بازيکن تيم ملي مرحله اصلي تمرينات تا آغاز ليگ جهاني ادامه خواهد داشت.

درباره يک هفتهاي که از تمرينات ميگذرد، آقاي کولا درباره بازيکنان جواني که در اين اردو حضور داشتند و کمتر دعوت شده بودند، چه نظري داشت؟

در اين يک هفته آقاي کولاکوويچ خيلي از عملکرد بچهها راضي و خوشحال بود و البته خودش اشاره ميکرد که اين مسئله، کار وي را براي انتخاب بازيکنان خيليخيلي سخت کرده است و اين نشان ميدهد که پتانسيل واليبال کشورمان چقدر ميتواند بالا باشد، طوري که سطح بازيکنان خيلي به هم نزديک است و حتي در برخي از پستها، اصلاً اختلافي ندارند و همه در يک سطح هستند و انتخاب تيم ملي کار بسيار سختي براي آقاي کولاکوويچ شده است.

يکي از برنامههاي کولاکوويچ در ايران تغيير نسل و ساختن پشتوانه براي تيم فعلي است، روند اين تغيير نسل چطور خواهد بود؟

بحث تغيير نسل بايد پلهپله و آرامآرام انجام شود. آقاي کولاکوويچ هم معتقد است که تغييرات بايد خيلي آهسته و آرام انجام بشود و نميتوانند به يکباره 40 درصد يا 50 درصد تيم را عوض کنند و اين قطعاً در رويدادهايي که واليبال پيشرو دارد، به تيم ضربه ميزند، اما يکي از اولويتهاي ايشان، در بين بازيکناني که در يک سطح از نظر آمادگي و کيفيت فني هستند، قطعاً آقاي کولاکوويچ، بازيکني را انتخاب خواهد کرد که جوانتر است.

موضوعي که در آغاز تمرينات تيم ملي خبرساز شد، وضع قوانين سفت و سخت انضباطي از سوي کولاکوويچ بود، با توجه به اينکه يکي از ايراداتي که به کواچ و لوزانو گرفته ميشد اين بود كه نميتوانستند انضباط را بر تيم حاکم کنند، با قوانين كولاكوويچ ميشود اميدوار به عدم تکرار نافرمانيها و بيانضباطيها بود؟

يکي از چيزهايي که ايشان قبل از دادن برنامه تمرينات، به من ارائه کرد تا به اطلاع بازيکنان برسانم، آييننامه انضباطي تيم بود و اين را در اولويت کارش قرار داد. وي معتقد است که تا زماني که نظم در تيم نباشد، در بقيه مراحل هم موفقيتي به دست نميآيد و به همين خاطر کار را بسيار سخت گرفتهاند و بازيکنان هم توجيه شدند. حتي بازيکنان اصلي که نيامدهاند، را هم در جريان اين آييننامه گذاشتهام که چه جوري اجرا خواهد شد. شروع خوبي در اين زمينه تيم داشت و بازيکناني که يک هفته اول با تيم تمرين کردند، خيلي با وسواس بالا اين مسائل را رعايت ميکنند و يک نظم کاملاً واقعي بر فضاي تيم حاکم است و اين نشان ميدهد که بچهها اين نظم را پذيرفتهاند و به آن احترام ميگذارند. وقتي فشار تمرينات بيشتر ميشود و بدنها خستهتر ميشود، مقداري رعايت اين مسائل براي بازيکنان هم سختتر ميشود و اميدوارم که در آن مراحل بتوانيم شرايط را طوري مديريت کنيم که اين نظم در تيم نهادينه شود.

تيم ملي قبل از آغاز ليگ جهاني چه بازيهاي تدارکاتي خواهد داشت؟

بازي با سه کشور قطعي شده، 17 ارديبهشت تيم ملي واليبال عازم مونتهنگرو ميشود و بعد از هشت روز تمرين و انجام دو بازي تدارکاتي با تيم ملي صربستان، تيم به اسلووني خواهد رفت، در اردوي يک هفتهاي در اين کشور يک بازي دوستانه با تيم ملي اين کشور انجام خواهيم داد و پس از آن به لهستان ميرويم و يک بازي دوستانه با اين تيم برگزار ميکنيم و به تهران برميگرديم تا تيم پس از يک حضور يک هفتهاي در تهران با آغاز ليگ جهاني، تيم براي بازي با ايتاليا عازم اين کشور شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار