کد خبر: 845634
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيسي توليت آستان قدس رضوي:
توليت آستان قدس رضوي و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري دوشنبه شب در مسجد حوري تهران با موكول كردن طرح مسائل انتخاباتي براي بعد گفت: امشب فقط درباره مسئله بسيار مهم و محوري سيره حضرت علي(ع) صحبت خواهم كرد.
حجت‌الاسلام رئيسي افزود: در اين مجلس و مسجد، من به دعوت امام جماعت و براي روز ولادت اميرمؤمنان(ع) آمده‌ام و غرض عرض ارادت به اميرمؤمنان است. وي با بيان اينكه بحث ديگري جز موضوع بسيار مهم و محوري علي(ع) نخواهم داشت، افزود: مسائل ديگر را در زمان‌هاي ديگر مي‌شود بيان كرد و اين زمان مناسب اين بحث نيست.
 
اين نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري گفت: به همه دوستان و عزيزان و ارادتمنداني كه در اين خانه خدا اجتماع كرده‌اند، عرض مي‌كنم كه بناي مطالب من و عرض بنده فقط حول محور شخصيت اميرمؤمنان خواهد بود و در فرصت‌هاي بعدي اگر عمري باقي بود سخناني خواهم داشت. توليت آستان قدس رضوي با تأكيد بر ضرورت شناخت و پيروي از اميرالمؤمنين(ع) گفت: جامعه را بايد بر اساس آموزه‌هاي ايشان شكل دهيم. حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي به ابعاد شخصيتي حضرت علي(ع) اشاره و اضافه كرد: ما بايد نسبت به علي‌ابن‌ابي‌طالب‌(ع) معرفت پيدا كنيم و خداوند هم زمينه كسب اين معرفت و ابزار شناخت را به همه داده است و بايد خدا و پيامبر را هم شناخت. توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه امام صادق(ع) به ما ياد دادند كه از خداوند معرفت بخواهيم، گفت: اين معرفت گاهي احساسي و گاهي تعقلي است. وي ادامه داد: معرفت احساسي را بسياري از كساني كه علي(ع) را مي‌شناختند ولي مسلمان هم نبودند، داشتند. رئيسي با تأكيد بر ضرورت شناخت و پيروي از اميرالمؤمنين(ع) گفت: جامعه را بايد بر اساس آموزه‌هاي ايشان شكل دهيم و نبايد اين تصور به وجود بيايد كه علي‌(ع) در جايگاهي است كه بشريت ناتوان از شناخت يا پيروي از ايشان است. وي با اشاره به اينكه بنيانگذار نظام اسلامي حضرت امام خميني(ره) مي‌خواست نظام ما را بر پايه اسلام و الگوي حضرت علي‌(ع) بنا كند، گفت: بر همه دست‌اندركاران و آحاد ملت، توجه و شناخت سيره و آموزه‌هاي اميرالمؤمنين‌(ع) لازم است.
 
حجت‌الاسلام رئيسي به ايام اعتكاف اشاره و اضافه كرد: اعتكاف زمينه بسيار خوبي براي ظرفيت‌سازي و يكي از جلوه‌هاي شكوهمند انقلاب اسلامي است و معتكفان را در مقابل بسياري از آسيب‌ها مصون مي‌كند. وي با بيان اينكه چيزهاي بسياري اخلاق‌ها و اراده‌هاي انسان‌ها را تهديد مي‌كند، گفت: اگر انسان مي‌خواهد خود را از آفات و بلايا حفظ كند بايد پيرو علي(ع) باشد. توليت آستان قدس رضوي افزود: پيرو آن آقايي هستيم كه در عبوديت، مردم‌داري و مبارزه با ظلم و فساد در قله است، همان آقايي كه در مقابل قاسطين، مارقين و ناكثين مي‌ايستاد اما زماني كه به يتيم و بينوايي مي‌رسيد با نهايت محبت برخورد مي‌كرد. رئيسي اضافه كرد: بايد از خدا بخواهيم تا توفيق شناخت و پيروي از حضرت علي(ع) را به ما بدهد تا در اين ايام خدا را بندگي كنيم و به ولي او اميرالمؤمنين‌(ع) تأسي كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار