کد خبر: 845399
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نوروزي فرماندهان نيروهاي مسلح:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار نوروزي فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، با اشاره به برنامه دشمن براي تضعيف روحيه مردم...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار نوروزي فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، با اشاره به برنامه دشمن براي تضعيف روحيه مردم، مسئولان و نيروهاي مسلح و القاي روحيه «نمي‌شود و نمي‌توانيم»، خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بايد با توكل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود را افزايش دهند و با ابتكار و همت بلند، كمبودها و خلأها را جبران كنند.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با آرزوي سالي با بركت و پر توفيق براي همه ملت به ويژه نيروهاي مسلح فداكار و خانواده‌هاي آنان، افزودند: بهترين دعا و بالاترين توفيق براي انسان، شناخت و تشخيص صراط مستقيم و استقامت در اين راه است. ايشان، نيروهاي مسلح كشورمان را نيروهايي برخوردار از فكر و عقيده دانستند و گفتند: خدمتِ با معرفت و مخلصانه به مردم از بزرگ‌ترين عبادات است و بايد قدر اين فرصت را دانست، همچنان‌كه در دوران دفاع مقدس نيز مجاهدان و شهيدان از آن فرصت استفاده كردند و امروز نيز آرزوي همه رهروان راه خدا، نيل به شهادت است. فرمانده كل قوا با تأكيد بر لزوم ارتقاي روزافزون توان عملياتي و سازماني نيروهاي مسلح، خاطرنشان كردند: كمبودهاي مالي نبايد مانعي براي پيشرفت باشد و همان‌گونه كه در دوران دفاع مقدس با وجود كمبودهاي فراوان، يك جنگ طولاني با پيروزي قاطع و بدون جابه‌جا شدن حتي يك متر از مرز كشور به پايان رسيد، امروز نيز مي‌توان با ابتكار و همت بلند، كمبودها را برطرف كرد.
  
دولت‌هاي رياكار اروپايي خروارها سلاح شيميايي به صدام دادند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حمايت‌هاي همه‌جانبه دولت‌هاي غربي از صدام در جنگ تحميلي، افزودند: دولت‌هاي رياكار اروپايي كه امروز در قضيه سوريه مدعي استفاده از سلاح‌هاي شيميايي هستند، در زمان جنگ تحميلي، خروارها سلاح شيميايي به صدام دادند تا او با اين سلاح‌ها به جبهه‌هاي ما و مناطق سردشت و حلبچه حمله كند. ايشان، پيشرفت‌هاي نظامي كنوني كشورمان را غيرقابل مقايسه با دوران جنگ دانستند و گفتند: با توكل به خدا، اعتماد به نفس، و انضباط و پيگيري مديريتي، امروز نيز مي‌توانيم موانع را برطرف كنيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «تقويت روحيه نيروهاي مسلح» را وظيفه ديگر فرماندهان ارشد خواندند و با اشاره به برنامه دشمن براي «تضعيف روحيه مسئولان، مردم و نيروهاي مسلح»، افزودند: دشمن تلاش مي‌كند با استفاده از تاكتيك‌هاي جنگ رواني، در مسئولان ضعف و تزلزل ايجاد، و احساس «نمي‌شود و نمي‌توانيم» را در آنها القا كند.
  
نيروهاي مسلح بايد روز‌به‌روز قوي‌تر شوند
«ارتقاي تحقيقات» و «تكريم بازنشستگان نيروهاي مسلح» نكات ديگري بود كه فرمانده كل قوا بر آن تأكيد كردند و افزودند: بازنشستگان، ذخاير ارزشمند نيروهاي مسلح هستند و بايد براي مسائل مادي و معيشتي و به ويژه تكريم و احترام به آنان، فكر و تدبير شود. ايشان همچنين با اشاره به تلاش دشمن در جلوگيري از تقويت نيروهاي مسلح، خاطرنشان كردند: دشمن، هر يك از بخش‌هاي نيروهاي مسلح همچون ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج را به‌‌نحوي مي‌كوبد تا از درون تهي شوند اما نيروهاي مسلح بايد از لحاظ سازماندهي روز‌به‌روز قوي‌تر شوند.
  
اقدام امريكا در تهاجم به سوريه خطايي راهبردي است
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حمله امريكا به سوريه و برخي تحليل‌ها با هدف امكان‌پذير نشان دادن اين اقدام در نقاط ديگر دنيا، افزودند: جنايت، تجاوز، تخطي و تعدي كاملاً از امريكايي‌ها بر مي‌آيد و در نقاط ديگر دنيا نيز اين كارها را كرده‌اند اما مسئله اين است كه آنها جرئت انجام چنين كاري را در كجا خواهند داشت؟ ايشان تأكيد كردند: جمهوري اسلامي نشان داده است كه با اينگونه حرف‌هاي بي‌ربط و كارهاي غلط، از ميدان به‌در نمي‌رود و مردم و مسئولاني كه به انقلاب اعتقاد دارند، با توكل بر خدا، در مقابل تهديدها و تشرها عقب نمي‌نشينند، زيرا اگر بنا بر عقب‌نشيني بود، امروز كشور دچار درماندگي و ورشكستگي روحي و تمدني شده بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ارزيابي اقدام اخير امريكا در تهاجم نظامي به سوريه افزودند: كاري كه امريكايي‌ها كردند، اشتباه و خطايي راهبردي است و آنها در حال تكرار خطاي گذشتگان خود هستند. ايشان خاطرنشان كردند: مسئولان قبلي امريكا داعش را به‌وجود آوردند يا به آن كمك كردند و مسئولان كنوني نيز در حال تقويت داعش يا گروهي نظير آن هستند. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه خطر اين گروه‌ها در آينده گريبان امريكايي‌ها را خواهد گرفت، افزودند: اروپا امروز به خاطر غلطي كه در تقويت تكفيري‌ها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خيابان امنيت ندارند و امريكا نيز در حال تكرار همان غلط است.
 
پيش از سخنان فرمانده معظم كل قوا، سرلشكر باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گزارشي گفت: عمق بخشي به نفوذ راهبردي انقلاب اسلامي، ارتقاي حمايت از جبهه مقاومت و مقابله جدي با تروريست‌هاي تكفيري و حاميان آنها، ايجاد و ارتقاي امنيت پايدار، صيانت از آب‌ها و منافع جمهوري اسلامي ايران، تقويت توان و آمادگي‌هاي دفاعي و هجومي و مراقبت و پايش شبانه‌روزي از آسمان كشور از مهم‌ترين اقدامات و فعاليت‌هاي نيروهاي مسلح در سال گذشته بوده است. سرلشكر باقري انجام رزمايش‌هاي متعدد در ابعاد مختلف، به‌روزرساني برآورد تهديدات و طرح‌هاي عملياتي، رشد توان رزمي نيروهاي مسلح و افزايش سهم بنيه دفاعي در بودجه را از ديگر اقدامات نيروهاي مسلح خواند و تأكيد كرد: نيروهاي مسلح نسبت به افزايش تلاش و حركت مجاهدانه براي دستيابي به اهداف انقلاب اسلامي متعهد هستند.
در اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
دوروبر رهبر کنیر انقلاب "بیان داشتند اروپا امروز بخاطر غلطی که کرد و تکفیری ها را تقویت کرد"گرفتار شد ارامش و امنیت را از مردم خود گرفت "امریکا درحال تکرار همان غلط ست" که گریبانش را خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار