کد خبر: 845078
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
نماينده مردم سردشت در مجلس معتقد است حمله موشكي امريكا به‌مواضع ارتش سوريه به‌بهانه حمله شيميايي در حالي است كه شاهد سكوت مرگبار حقوق‌بشر جهاني در حملات شيميايي سردشت و حلبچه بوديم.
نماينده مردم سردشت در مجلس معتقد است حمله موشكي امريكا به‌مواضع ارتش سوريه به‌بهانه حمله شيميايي در حالي است كه شاهد سكوت مرگبار حقوق‌بشر جهاني در حملات شيميايي سردشت و حلبچه بوديم.
به گزارش خانه ملت، رسول خضري در واكنش به حمله موشكي اخير امريكا به خان شيخون سوريه به بهانه حمله شيميايي از سوي دولت سوريه به ساير حملات شيميايي صورت گرفته در تاريخ اشاره كرد و گفت: سردشت اولين شهر غيرنظامي بود كه قرباني حملات شيميايي گسترده در دنيا شد. نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس يادآور شد: سردشت قرباني حمله شيميايي شد كه به جز صدام هشت كشور به عنوان فروشنده سلاح شيميايي به عراق، در آن دست داشتند. وي در ادامه با بيان اينكه 27 تيرماه امسال، سي‌اُمين سالگرد حادثه تلخ حمله شيميايي صدام به سردشت است، عنوان كرد: با اين حال هنوز اين موضوع در دادگاه لاهه در هاله‌اي از ابهام بوده و محكوميت جدي از سوي مجامع بين‌المللي نسبت به آن صورت نگرفته است. خضري با اشاره به 8‌هزار مصدوم شيميايي سردشت بيان داشت: اگر بعد از اين حمله شيميايي، محكوميتي از سوي مجامع جهاني صورت مي‌گرفت و صدام در سكوت مرگبار حقوق بشر به اقدامات خود ادامه نمي‌داد، بعد از آن شاهد بمباران شيميايي حلبچه نمي‌شديم.
اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس در ادامه با اشاره به حمله اخير شيميايي در شهر خان شيخون استان ادلب، اظهار داشت: اين بمب‌هاي شيميايي در دست نيروهاي تروريستي جبهه النصره و در انبارهاي آنها بود كه به علت پيشروي نيروهاي سوري هنوز از آن استفاده نكرده بودند و در نهايت با حمله هوايي ارتش سوريه به مواضع نظامي تروريست ها، اين انبارها منفجر و گاز سمي متصاعد شد. نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن همدردي با مصدومان و شهروندان سوري، خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها در نهايت ديوانگي و سفاهت پايگاه‌هاي نظامي كه عليه تكفيري‌ها كار مي‌كنند را با بهانه حمله شيميايي از سوي ارتش سوريه، هدف قرار دادند كه اين موضوع جز همكاري با تكفيري‌ها نيست كه مي‌خواهند حركت جبهه مقاومت را كند كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار