کد خبر: 844849
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
واكنش ستاد كل نيروهاي مسلح به اظهارات يك نماينده
ستاد كل نيروهاي مسلح در اطلاعيه‌اي اظهارات يك نماينده مبني بر اينكه اين ستاد به عنوان هديه براي نمايندگان مجلس ادوكلن خارجي ارسال كرده است را خلاف واقع و نسنجيده دانست.
ستاد كل نيروهاي مسلح در اطلاعيه‌اي اظهارات يك نماينده مبني بر اينكه اين ستاد به عنوان هديه براي نمايندگان مجلس ادوكلن خارجي ارسال كرده است را خلاف واقع و نسنجيده دانست.
در اين اطلاعيه كه به امضاي سردار سرتيپ۲ پاسدار مسعود مطهر، مشاور رئيس ستاد كل و رئيس معاونت حقوقي و امور مجلس نيروهاي مسلح رسيده آمده است: به دنبال اظهارات نسنجيده و خلاف واقع جناب آقاي حسينعلي حاجي دليگاني، نماينده مردم شريف شاهين‌شهر و ميمه در مجلس شوراي اسلامي در دقايق پاياني جلسه مورخ 15/۱/96 صحن مجلس با عنوان هديه‌ ادوكلن خارجي به نمايندگان مجلس توسط رئيس ستاد كل (تحت عنوان اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسي) و اصلاح و عذرخواهي نكردن ايشان از همان تريبون پس از گذشت دو روز و با وجود توصيه نمايندگان محترم مجلس و توضيح به ايشان و پذيرش ايشان به اصلاح اظهارات خويش در جلسه چهارشنبه مورخ 16/۱/96 مجلس، لازم ديده شد جهت تنوير افكار هموطنان عزيز توضيحات لازم ارائه شود.
۱- در پايان تلاش مجاهدانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تدوين و درج ملاحظات دفاعي و امنيتي در قانون برنامه‌پنج ساله ششم كشور، معاون حقوقي و امور مجلس ستاد كل نيروهاي مسلح پيشنهاد كرد لوحي جهت تقدير از تعداد معدودي (انگشت‌شمار) از نمايندگان مؤثر در اين موضوع با امضاي رئيس ستاد كل تقديم شود كه اين مسئله در اواخر اسفندماه سال ۹۵ به انجام رسيد.
۲- معاون حقوقي و امور مجلس ستاد كل به همراه اين لوح تقدير صرفاً براي تعداد مذكور كه عموماً سابقه خدمت نظامي داشته‌اند (بازنشسته نيروهاي مسلح) از جمله نماينده مذكور به عنوان همكار و تشكر و قدرداني عطري معمولي تهيه و به همراه الواح تقدير به نمايندگان ذكر شده، تقديم كرده است.
۳- تأكيد ستاد كل نيروهاي مسلح بر ضرورت رعايت صرفه و صلاح بيت‌المال و خودداري از خريد كالاهاي خارجي كه در داخل كشور توليد مي‌شود، در سرتاسر نيروهاي مسلح با دستورالعمل‌هاي مكرر ستاد كل جاري است.
۴- اينكه نامبرده بدون سؤال از كم و كيف ماجرا از ساير نمايندگان مجلس و معاونت حقوقي و امور مجلس ستاد كل و شناختن فرد مسئول در تهيه‌ يك هديه ناچيز، اين گونه اظهارات ناصواب و فتواي حرمت شرعي قطعي صادر كند و بدون توجه به حرمت قطعي تهمت در اسلام آن هم به فردي كه مسئوليت در اصل ماجرا نداشته است، جاي تأمل اساسي دارد.
۵- ستاد كل نيروهاي مسلح پيگيري حقوقي و قضايي اظهارات خلاف واقع و نسنجيده نماينده مذكور را از طريق هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مرجع قضايي را براي خود محفوظ مي‌دارد. در پايان اين اطلاعيه تأكيد شده است: ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن قدرداني مجدد از تلاش رئيس و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در اجراي صحيح وظيفه خطير قانوني خود، اميد دارد نمايندگان محترم همان گونه كه در اكثر موارد اين طور است، در بيان نكات و ايراد سخنان از تريبون در حال پخش اين نهاد مقدس، سخنان و نكات مورد نظر خود را به طور صحيح و متقن و به دور از بي‌اخلاقي بيان دارند و موجبات نگراني و دغدغه‌بي‌جهت و وهن نهاد مقدس مجلس و نمايندگان ملت شريف را فراهم نياورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار