کد خبر: 844399
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ظريف: از امروز برجام يعني برنامه جامع اقتصاد مقاومتي / نوبخت: برجام اقتصاد مقاومتي است، اما مردم سر سفره‌هايشان صبر كنند
ديروز و پريشب، نوبخت و ظريف براي برجام، هويت جديدي تراشيدند كه با شعار سال جور باشد و به نوعي با يك چشم برهم زدن دولت يازدهم را عامل به شعار سال 96 حتي در سال‌هاي قبل و در زمان تصويب برجام نشان دهند!
ظريف دوشنبه شب در جمع كاركنان وزارت خارجه اولويت‌هاي اين وزارتخانه را جمع‌بندي كرد: «از امروز برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) يعني برنامه جامع اقتصاد مقاومتي(!) در حوزه سياسي و امنيتي، اجراي برجام با نگاه به اقتصاد مقاومتي از يك‌سو و تقويت امنيت در منطقه از سوي ديگر، اولويت اصلي ماست. در حوزه اقتصادي هم بايد كمك كنيم و تسهيل‌كننده باشيم تا واردات را در سه بخش واردات علم و فناوري، سرمايه و گردشگر افزايش دهيم و صادرات را در سه حوزه كالاهاي غيرنفتي، خدمات فني و مهندسي و نيروي كار متخصص رونق ببخشيم.»
هرچند نه در حوزه صادرات و نه در واردات آرزوهاي ظريف چشم‌اندازي ندارد و ما بيشتر واردكننده چند هواپيما و ميلياردها دلار جنس قاچاق هستيم تا آنچه ظريف اولويت وزارت خارجه معرفي كرده است.
 
صبح فرداي سخنان ظريف خبرنگاران از نوبخت پرسيدند آيا اين سخن ظريف را كه برجام يعني برنامه جامع اقتصاد مقاومتي قبول داريد كه نوبخت با نگاه مقتصدانه‌تري به آن پاسخ داد: «بله اين حرف درستي است، اما مردم بايد سر سفره برجام بيشتر صبر كنند.»
شايد از نوبخت انتظار مي‌رفت كه مانند وعده‌هاي 100 روزه تبليغات انتخابات در سال 92 حالا نيز وعده قريب‌الوقوع بدهد، اما او مي‌داند حالا بايد به مردم القا شود كه براي رسيدن به دستاوردهاي برجام «ناچار» از تمديد يك دوره چهارساله ديگر دولت فعلي هستند.
رويكرد دو عضو كابينه به شعار سال دقيقاً همان رويكردي است كه رهبري انقلاب از آن پرهيز دادند و خواسته‌اند تا مسئولان بلندگوي شعارهاي خود در اين باره نشوند. هرچند وزير محترم خارجه سخنان اقتصادي قابل توجهي در لزوم ادامه رفع موانع خارجي و استفاده بهتر و بيشتر از برجام ذكر كرد، اما اينكه هيچ اشاره‌اي به طرح تحريم‌هاي تازه در امريكا و بلوكه شدن پول‌هاي ما در يك كشور ثالث به دستور امريكا نكرد، خود گواهي است بر اينكه سخنان زيبا و مهم او فايده‌اي براي اقتصاد مقاومتي ندارد و صرفاً آرزوهاي زيباي وزير محترم خارجه است و اينكه ظريف الف اقتصاد و ميم مقاومتي را به جاي الف اقدام و ميم مشترك در برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) بگذارد و بگويد از اين پس برجام، برنامه جامع اقتصاد مقاومتي صرفاً نمره ادبيات او را بالا مي‌برد و نه نمره اقتصاد مقاومتي دولت را.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
2
1
خودشان هم می دانند دیگر کسی حرف هایشان را جدی تلقی نمی کند
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
2
1
سلام خدمت همه خوانندگان با عرض معذرت اگر همه چیز را این اقایان به مسخره گرفته ا ند ما نیروهای انقلابی و حزب ا للهی اجازه نمی دهیم ... این چه حرف مسخره ای است که این اقایان می زنند اگر از خودشان خجالت نمی کشند از مردم خجالت بکشند
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
2
1
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.

اسمش رو بربری جام بگذاریم بهتر است زیرا به اقتصادی که نان آور و بربری آور است میبایستی تشبیه گردد.

بربری جام یعنی شکل بربری در جام شیشه ای نه دسترسی به خود بربری مثل برجامی که شبیه برنامه جامع مشترک است در حالیکه برنامه یکجانبه آمریکائیها برای سرکار گذاشتن ایران است.

فکر میکنم دولت نیز بربری مجازی را در قالب بربری جام در اختیار ایرانیان قرار خواهد داد.

صحبت از بربری میشه تخیلات ما ترکها هم به اوج میرسد حتی اگر در جام شیشه ای برای تماشا باشد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
2
1
باید به اقای نوبخت بگویم "چه سعاتمند بودند مدیران شما با دریافتی های نجومی "که منتظر پسا یرجام نبودند "که سر سفره پر پیمان انان بنشیند"تا پروپیمان تر شود.ایا؟ مردم ایران دو باره فریب این سخنان "که باهمان سرعتی که از دهان تراوشمی کند"با همان
سرعت هم" بر باد می نشیند را "باور دارند؟ امیدوارم که اینگونه نباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
2
1
چه جالب!!!
خودشون را .... فرض کردند یا ملت رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
2
1
... اگر از خودشان خجالت نمی کشند از مردم خجالت بکشند ...
عزیز :
اصلا بفرما این قشر معنی واژه "خجالت" رو میدونن که خجالت بکشن...
اینا برا یه هدف مشخصی اومدن و تا آخرشم خواهند رفت...
مطمئن باش که اینا از خودشون حرف نمی زنند...
بهشون میگن که چی بگن ....
عزت زیاد ... یا علی
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
2
1
اقتصاد مقاومتی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد .
نه با پیشوند و نه با پسوند .
حرف ما حرف آقا امام خامنه ای است .
تا آخرش هم وایسادیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
1
1
ظریف مچکرررررررررررررررررررم
دلواپس بسسسسسسسسسسوز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار