کد خبر: 843936
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
رئيس كميته سياسي جبهه اصلاح‌طلبان:
رئيس كميته سياسي جبهه اصلاح‌طلبان گفـت: اگر روحاني به دور دوم كشيده شود، ارتباطي به حمايت جريان اصلاحات ندارد چراكه ما نمي‌توانيم پاسخگوي عملكرد ضعيف تيم اقتصادي رئيس‌جمهور باشيم.
جمشيد ايراني در گفت‌وگو با تسنيم، درباره معرفي يك گزينه ديگر در كنار روحاني براي انتخابات رياست‌جمهوري از سوي اصلاح‌طلبان، گفت: روحاني امسال با ريزش آرا روبه‌رو است. اگر يك كانديداي اصلاح‌طلب در عرصه نداشته باشيم، روحاني با يك كانديداي اصولگرا به دور دوم انتخابات مي‌رود و تجربه نشان‌ داده هركس نماينده وضع فعلي باشد و به مرحله دوم برود، بازنده است.
رئيس كميته سياسي و انتخابات جبهه اعتدالگرايان با بيان اينكه اگر به هر دليل روحاني به دور دوم كشيده شود، ارتباطي به حمايت جريان اصلاحات ندارد، گفت: ما نمي‌توانيم پاسخگوي عملكرد ضعيف تيم اقتصادي يا رفتارهاي اطرافيان رئيس‌جمهور و انتصابات ضعيف او باشيم. وي درباره ديدار اخير اعضاي اين جبهه در اواخر سال گذشته با محمدرضا عارف، گفت: از زماني كه عارف در سال 92 به انتخابات ورود كرد، ما اولين مجموعه بوديم كه از وي حمايت كرديم در حالي‌كه برخي اصلاح‌طلبان افراطي نگاهشان تحريم انتخابات بود. اين ارتباط بين ما و عارف به سال 92 برمي‌گردد و هر فصل يك نشست مشترك با وي داشتيم. ايراني با بيان اينكه در سال 92 با كناره‌گيري عارف، ستادهاي خود را در اختيار روحاني قرار داديم، خاطرنشان كرد: ما بعد از انتخابات انتظار بيشتري از روحاني داشتيم اما به خاطر انحصارگرايي حزب اعتدال و توسعه، غالب احزاب عضو جبهه اعتدالگرايان به نحوي از اين رويكرد گلايه‌مند بودند.
دبيركل حزب فرزندان ايران با اشاره به ديدار اخير با عارف، گفت: در اين جلسه گلايه‌هايي مطرح شد و اينكه چه تضميني وجود دارد كه با روي كارآمدن دوباره روحاني اولين قرباني‌ها خود اصلاح‌طلبان نباشند. اينكه بخواهيم جريان اصلاحات را ترغيب به حمايت از روحاني كنيم، «فرماني» نيست. روحاني در سال 92، با 50 درصد به علاوه 250 هزار رأي به پيروزي رسيد و اگر كمتر بود به مرحله دوم كشيده مي‌شد. ايراني درباره نظر عارف پيرامون معرفي يك گزينه در كنار روحاني براي انتخابات، گفت: آقاي عارف به‌عنوان فردي كه نقش هماهنگ‌كننده در جريان اصلاحات را دارد، نظر ما را كارشناسي شده مي‌دانست. ما قطعاً گزينه‌اي مانند عارف يا پزشكيان را معرفي مي‌كنيم. كانديداي ما پوششي نيست و تا روز آخر انتخابات كنار نمي‌رود. رئيس كميته سياسي جبهه اصلاح‌طلبان افزود: ما گفتمان خود را داريم و بايد به آن پر و بال دهيم و نمي‌توان همه ظرفيت را در اختيار روحاني قرار داد چراكه ممكن است زير 50 درصد رأي بياورد و اين براي ما صورت خوشي ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار