کد خبر: 843668
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
عربستان شروط ايران را پذيرفت
سرانجام پس از ماه‌ها مذاكره، عربستان شروط ايران را براي اعزام حجاج در سال آينده پذيرفت.
سازمان حج و زيارت با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه شرايط براي اعزام زايران به حج در سال آينده فراهم شده است. به گزارش ايرنا، سازمان حج و زيارت اعلام كرد: به اطلاع ملت شريف ايران اسلامي مي‌رساند، متعاقب مذاكرات حج سال آتي با وزارت حج عربستان و با اطمينان از تأمين انتظارات مورد نظر و با عنايت به تأكيدات مقام معظم رهبري، مسئولان محترم نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم شهيد‌پرور و بزرگوار ايران اسلامي، در خصوص تحقق حجي عزتمندانه مبتني بر امنيت، عزت و كرامت حجاج عزيز كشورمان و فراهم شدن بستر ارائه خدمات مرتبط در حوزه‌هاي كنسولي، پزشكي و ساير خدمات مورد نياز، با استعانت از خداوند متعال شرايط لازم براي تشرف بيش از ۸۵ هزار نفر از حجاج جمهوري اسلامي ايران در حج سال ۱۳۹۶ مهيا شده است.
بديهي است جزئيات مذاكرات در موضوعات مختلف از جمله موضوع شهداي منا و شهداي حادثه مسجدالحرام و نتايج مرتبط در اولين نشست خبري تشريح خواهد شد.  همچنين برنامه‌هاي سازمان حج و زيارت براي فراخوان و ثبت نام متقاضيان حايز اولويت در اطلاعيه‌هاي بعدي اطلاع‌رساني خواهد شد.
 
توافق عربستان و ايران درباره مراسم حج
همچنين روزنامه عربستاني الرياض اعلام كرد، وزارت حج و عمره عربستان و سازمان حج و زيارت ايران اقدامات لازم براي مشاركت حجاج ايراني در مراسم حج 1438 را مطابق با ديگر كشورهاي اسلامي تكميل كردند.
به گزارش روزنامه الرياض چاپ عربستان، وزارت حج و عمره عربستان با صدور بيانيه‌اي روز گذشته افزود: سازمان حج و زيارت ايران خواستار حفظ كرامت حجاج، تأمين امنيت آنها و اجازه انجام شعائر ديني، صدور ويزا براي حجاج ايراني از داخل ايران و نه از طريق كشور ثالث شد.  اين روزنامه بدون اشاره به مضمون توافق دو كشور عربستان و ايران نوشت: مردم و رهبران اين كشور از حجاج و عمره‌گزاران تابعيت‌هاي مختلف از سراسر جهان اسلام استقبال مي‌كند و از همه امكانات مادي و معنوي خود براي خدمت‌‌رساني به ضيوف الرحمن و تأمين سلامت و رفاه آنها استفاده مي‌كند.
به نوشته اين روزنامه، طرف عربستاني متعهد شد كه سلامت حجاج ايراني تأمين شود.
 پيشتر حميد محمدي سرپرست سازمان حج و زيارت درباره شروط ايران براي از سرگيري حج گفت: برخورداري از حمايت‌هاي حقوقي و كنسولي براي زائران ايراني، رعايت عزت و كرامت زائران و اطمينان از امنيت زائران كه در كمال سلامت و آرامش مناسك حج را به جا بياورند؛ از شروط اوليه و اساسي جمهوري اسلامي ايران است. در حال حاضر يك ميليون و ۶۰۰ هزار زائر ايراني در نوبت سفر حج تمتع هستند كه براساس اعلام وزارت حج عربستان براي افزايش سهميه كشورها با توجه به پايان پروژه توسعه مسجدالحرام، ايران درصورت به نتيجه رسيدن مذاكرات، درخواست اعزام ۸۰ هزار زائر براي حج تمتع ۹۶ را مطرح خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار