کد خبر: 843637
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
ايران روي سکوي سوم رقابت‌هاي جام جهاني کشتي فرنگي در آبادان ايستاد
تيم ملي كشتي ايران با برتري 7 بر يک برابر تركيه به عنوان سومي رقابت‌‌هاي جام جهاني كشتي فرنگي در آبادان دست يافت.
نویسنده: حامد قهرماني

تيم ملي كشتي ايران با برتري 7 بر يک  برابر تركيه به عنوان سومي  رقابت‌‌هاي  جام جهاني كشتي فرنگي در آبادان دست يافت.
شاگردان جوان علي اشكاني در اين رقابت‌ها چهره خوبي را از خود به نمايش گذاشتند و به رغم تجربه پايين‌تري كه نسبت به رقباي خود به خصوص روس‌ها داشتند موفق شدند توقعات را بر آورده كنند. البته حضور نداشتن در فينال خوشايند نبود، اما نمايش‌‌هاي  خوبي كه جوانان فرنگي كار ايران در طول دو روز كشتي نفس‌گير از خود نشان دادند نشان از آينده پر افتخار و روشن اين رشته مدال آور و المپيكي دارد.
براي ايران در ديدار رده‌بندي سامان عبدولي، زيدوند، گرايي، قادريان، فلاح، علياري و مهدي‌زاده پيروزي کسب کردند تا شاگردان اشکاني خود را ثابت کنند. در فينال رقابت‌ها هم روسيه در ديداري نزديک 5 بر3 آذربايجان را برد و قهرمان شد.
 
پيروزي پر حرف و حديث روس‌ها
اما صبح پنج‌شنبه و در شروع رقابت‌ها ايران ابتدا هفت بر يك آلمان را شكست داد تا خود را آماده ديدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل روسيه كند، روس‌ها هم با حساب هشت بر صفر قزاقستان را بردند تا همانطور كه گفته بودند سروحال و قبراق استارت قهرماني را بزنند.
دو تيم مدعي قهرماني عصر پنج‌شنبه مقابل هم‌قرار گرفتند ديداري نفس‌گير و پربرخورد كه در نهايت با حساب پنج بر سه به سود روسيه تمام شد، هر چند كه اين پيروزي به شدت تحت تأثير برخي تصميم‌‌هاي  داوران مسابقات قرار داشت.
در وزن 66 كيلوگرم، داوران علي ارسلان را به دليل آنچه استفاده از پا عنوان شد با شكست روبه‌رو كردند تا فرنگي‌كار جوان كشورمان بعد از پايان كشتي بگويد: «روس‌ها قدرتي دارند كه در ايران هم داوران از آنها مي‌ترسند.»
 
محمد دليريان، سرپرست تيم ملي ايران نيز با اشاره به اين باخت گفت: «از نظر من ارسلان نباخت، اگر اين شكست به نام ما ثبت نمي‌شد برنده مسابقه مي‌شديم.»
با اين شكست تيم ايران از رسيدن به فينال بازماند و صبح ديروز با غلبه شش بر دو مقابل قزاقستان راهي ديدار رده بندي برابر تركيه شد.  روسيه هم با تحميل شكست هفت بر يك به آلمان راهي ديدار نهايي شد.
 
از داوران بپرسيد چرا باختيم
شكست برابر روسيه شكست تلخ براي مردان علي اشكاني بود. سرمربي جوان تيم ملي كه بابت اين باخت بسيار ناراحت بود، مي‌گويد: «علت باخت‌مان را از داوران بپرسيد، ما ميزبان هستيم، اما به راحتي حق‌مان را خوردند، اينجا در آبادان انگار ما مهمان روس‌ها بوديم.»
اشكاني ادامه داد: «سر ارسلان را بريدند، حتي به عبدولي هم اشتباه اخطار دادند. ما به جوان‌ها احتياج داريم، ولي بايد فكري به حال داوري كنيم اگر در خارج از كشور هم داوري‌ها اين‌گونه باشد، حتماً به مشكل مي‌خوريم. خوشبختانه شوراي فني و كارشناسان تلاش بچه‌ها را ديدند و خوب مي‌دانند كه به چه تيمي باختيم.»
 
با تجربه بيشتري برديم
اما سرمربي تيم ملي روسيه، با اذعان به اينكه براي جبران شكست قبلي، تيمش را راهي ميدان كرده بود، گفت: «بازي نفس‌گير و سختي بود، ولي ما با تجربه بيشتر به پيروزي رسيديم.»  گوگي كوگيا شويلي ادامه داد: «ما در شيراز شكست سنگيني برابر ايران متحمل شديم و امروز براي جبران آن به ميدان آمديم، ما شانس نخست قهرماني در اين مسابقات هستيم و فكر مي‌كنم تيم آذربايجان حريف ما در فينال باشد.»
 
پيروزي‌‌هاي 5 بر 3 آذربايجان!
اما در گروه دوم آذربايجان در رقابتي نزديك با تركيه راهي ديدار نهايي شد. آذربايجان در ديدار اول پنج بر سه تركيه را شكست داد، در دومين بازي بلاروس را با همين نتيجه از پيش‌رو برداشت و در اتفاقي جالب صبح ديروز باز هم با غلبه پنج بر سه و اين بار مقابل بلاروس راهي ديدار نهايي اين مسابقات شد.  تركيه هم بعد از باخت به آذربايجان با دو پيروزي پنج بر سه و شش بر دو مقابل اوكراين و بلاروس راهي ديدار رده‌‌بندي مقابل ايران شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار