کد خبر: 843405
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
روحانی در حاشیه نشست هیأت دولت:
رئیس جمهور با بیان اینکه به مردم گزارش داده خواهد شد که در این یک سال چه اقداماتی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است، گفت: ما در زمینه اقتصاد مقاومتی چه در زمینه برنامه‌ریزی برای طرح‌های بلندمدت و چه کوتاه‌مدت قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم.

جوان آنلاين: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 95 به خاطر الطاف بی‌کران الهی به کشور و ملت‌مان تشکر و سپاسگزاری کنیم. 

روحانی، افزود: امنیتی که خداوند به ملت ما در این سال ارزانی داشت و شرایط اقتصادی که داشتیم باعث شد قدم‌هایی با کمک و حمایت مردم به پیش برداریم. خودکفایی که در گندم داشتیم، تحولاتی که در زمینه انرژی داشتیم و در تولید نفت وگاز و در زمینه صادرات نفت خام میعانات گازی موفقیت‌هایی که به دست آوردیم و توانستیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را در زمینه انرژی پشت‌سر بگذاریم. 

وی با بیان اینکه در زمینه مواد غذایی و کشاورزی دارای رشد خوبی بودیم، گفت: در زمینه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و ناوگان هوایی قدم‌هایی به پیش برداشتیم، در زمینه صنعت،‌ گردشگری و منابع آبی نیز همچنین. در کنار آن توانستیم سدها و نیروگاه‌های جدیدی را در سال جاری افتتاح کنیم. 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در زمینه زیرساخت‌ها،‌اقتصادی و تولید حرکت بسیار مثبتی داشتیم، گفت: سالی که رو به پایان است سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود. ما در زمینه اقتصاد مقاومتی چه در زمینه برنامه‌ریزی برای طرح‌های بلندمدت و چه در زمینه طرح‌های کوتاه‌مدت قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم.

روحانی در همین خصوص، گفت: در این باره به مردم گزارش داده خواهد شد که در این یک سال چه اقداماتی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است. همین قدر که اتکای ما به نفت کمتر و به مالیات بیشتر شده، همین که صادرات ما بر واردات فزونی گرفته، همین که در زمینه رشد اقتصادی قدم‌های خوبی برداشتیم، همین که در زمینه صادرات نفت جایگاه گذشته را به دست آوردیم، همین که در زمینه حمل‌ونقل به تدریج می‌توانیم مشکلات گذشته را به پشت‌سر بگذاریم. 

وی در ادامه پیرامون بهبود روابط بانکی، گفت: در این زمینه گشایش‌هایی که امسال داشتیم نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده بود. اینها نشانه‌ این است که ما در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را داشتیم که این اقدامات به اطلاع مردم می‌رسد البته اقتصاد مقاومتی اختصاص به سال 95 ندارد. اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کلی پیش‌روی ما است و ما باید آن را ادامه دهیم تا زمانی که به اهدافمان برسیم. در حقیقت یک برنامه همیشگی به نام اقتصاد مقاومتی پیش‌روی ما است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به امنیت و آرامش کشور، گفت: در زمینه امنیت و آرامش که یک هدف مهم برای دولت و نظام ما بوده، توانستیم کشور را از معضلاتی که امروز منطقه ما گرفتار آن است مصون بداریم و حفاظت کنیم. به همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی دست‌مریضاد می‌گوییم که کشور را به خوبی حراست و حفاظت کرد. 

روحانی با بیان اینکه از مسائل مهمی که پیش‌رو داریم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در این زمینه در سال جاری قدم‌های خوبی برداشته شده است. رهبری نیز در این زمینه اهتمام ویژه‌ای دارد، جلساتی نیز در محضر ایشان تشکیل شده است. معاونت اجتماعی وزارت کشور برای اینکه بتواند اقدامات بهتری در همین خصوص انجام دهد تبدیل به سازمان شد. 

وی افزود: طبق همان جلساتی که محضر رهبری داشتیم شورای اجتماعی به ریاست رئیس جمهور شروع به کار کرد تا بتوانیم با آسیب‌های اجتماعی بهتر مقابله کنیم. مجموعه آمارها در این زمینه نشان می‌دهد موفقیت‌هایی داشتیم، گرچه راه طولانی در پیش داریم.

رئیس جمهور با اشاره به قرار داشتن در آستانه میلاد باسعادت حضرت زهرا (س)، گفت: به همه بانوان و مادران روز زن را تبریک می‌گوییم. ان‌شاءالله بتوانیم در زمینه خدماتی که باید به بانوان جامعه داشته باشیم، موفقیت‌هایی را به دست آوریم. البته دولت قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشته است.

روحانی افزود: بانوان جامعه ما در زمینه‌های آموزشی، علمی، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی تقریباً همپای مردان در حال حرکت هستند. البته در جامعه ما از قرن‌ها پیش تبعیض‌های جنسیتی بوده که باید جبران شود. زنان ما در زمینه مدیریت در عرصه‌های جدید وارد شدند اما باید در عرصه‌های بیشتری حضور پیدا کنند و دولت باید این مسیر و راه را ادامه دهد و البته دولت بر ‌آن اهتمام دارد. 

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال جدید و تعطیلات نوروزی، گفت: مردم در آستانه سال جدید دنبال تنوع هستند اولین کار مهمی که در جامعه ما انجام می‌گیرد مسأْله صله رحم است. امیدواریم آغاز سال جدید سال محبت، دوستی و برادری باشد. کینه‌ها را کنار بگذاریم. از آغاز و در سال نو به فکر تفرقه‌ها، انشقاق‌ها و مسائل جناحی نباشیم و به فکر وحدت، اتحاد، برادری، منافع ملی،‌ مصالح ملی و امنیت ملی باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال باید سال انسجام بیشتر اجتماعی باشد تا بتوانیم به هم نزدیک‌تر شویم، گفت: در سال آینده آزمایش‌های بزرگی پیش‌رو داریم که با همین وحدت و برادری می‌توانیم به اهداف بلندمان برسیم. 

روحانی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای رفاه حال مسافرین در ایام نوروز شده است،‌ گفت: همه تلاش کردند در روزهای آغازین سال نو به مردم‌مان کمک کنیم. امیدواریم همه ارگان‌ها بتوانند رفاه حال مسافرین را ایجاد کنند. در برخی راه‌ها امکانات جدید و تونل‌های جدیدی شکل می‌گیرد و برخی مسیرها اصلاح شد. امیدواریم بتوانیم این مسیر را برای رفاه بیشتر مردم در مسأله حمل‌ونقل ادامه دهیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
آقای روحانی !!!
باز هم تکرار مکررات.....؟؟؟!!!!
مگر مقام معظم رهبری ،حضرت امام خامنه ای در فرمایشات اخیرشان بصورت مبسوط نفرمودند که به مردم بگوئید چکار شده است ؟ هی نگوئید چکار باید بشود!!!!....
ما از آقای روحانی پاسخ دقیق و شفاف می خواهیم که بگویند در طول دولت ایشان چکار شده است.....
از عزیزان دست اندرکار درخواست داریم پاسخ این سئوال را برای ما تهیه نمایند........
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
۱۳۹۵/۱۲/۱۷
نماهنگ | مردم گله‌مندند
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال، این روز بزرگ را نعمت و فرصتی الهی دانستند و خطاب به مسئولین کشور گفتند: «به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار