کد خبر: 843109
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رئيس مجلس در نشست خبري پاياني سال ۹۵:
رئيس مجلس شوراي اسلامي در واپسين روزهاي سال 1395، براي آخرين بار به مقابل خبرنگاران آمد تا ضمن ارائه گزارشي از عملکرد مجلس شوراي اسلامي، به سؤالات نمايندگان رسانه‌هاي مختلف پاسخ دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در واپسين روزهاي سال 1395، براي آخرين بار به مقابل خبرنگاران آمد تا ضمن ارائه گزارشي از عملکرد مجلس شوراي اسلامي، به سؤالات نمايندگان رسانه‌هاي مختلف پاسخ دهد. نشستي که در آن رئيس مجلس به صراحت گفت که سرمايه گذاري پسابرجام آنگونه که انتظار مي‌رفت، اتفاق نيفتاد.
 
علي لاريجاني در اين نشست خبري، در خصوص سازوکار انتخاباتي اصولگرايان و سکوت سياسي علي لاريجاني، ناطق‌نوري و ولايتي گفت: من جلسه‌اي ندارم، مسائل کشور در حوزه اقتصادي به قدري پيچيده شده که بايد براي آن وقت بگذاريم. وي سپس ادامه داد: من از صبح که به مجلس مي‌آيم، تا آخر شب مشغول مسائل مجلس هستم و اولويت ما اين مسائل نيست و افراد ديگري به آن مي‌پردازند. به عنوان رئيس قوه مقننه مصلحت نمي‌بينم به اين مسائل ورود کنم. البته براي تشکيل اين جبهه خبري هم ندادند که تشکر هم مي‌کنم و اگر خبر مي‌دادند هم نمي‌رسيدم.
‌ 
اقتصاد مقاومتي هنوز جاي کار دارد
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به سؤالي پيرامون انتقادات مقام معظم رهبري نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: گزارش اقدامات مجلس در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي روز گذشته در صحن علني مجلس ارائه شد، مرکز پژوهش‌هاي مجلس در چارچوب برنامه ششم توسعه بودجه سال 96 و سياست‌هاي کلي برنامه ششم با اعداد و ارقام اقدامات مجلس را ارائه کرد، لذا کاري که از دست مجلس برمي‌آمده ارائه شده و دولت نيز گام‌هاي مؤثري در اين خصوص برداشته است. وي ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتي دولت گام‌هاي خوبي را آغاز کرده و پروژه‌هاي مهمي در اين زمينه در حال فعاليت است، اما چند سال مستمرا بايد در اين زمينه اقدام شود و برخي بخش‌هاي دولت در اجراي اقتصاد مقاومتي خوب عمل کرده‌اند برخي کارخانه‌ها فعال شده و تحرک‌هايي براي خروج از رکود ديده مي‌شود و هنوز جاي کار دارد. رئيس قوه مقننه همچنين تأکيد کرد: در سال 91 و 92 تشنجات اقتصادي شديد داشتيم. 40 درصد نرخ تورم در جامعه بود که اکنون وجود ندارد، رشد تورم کاملاً کنترل شده و بسياري از کارخانجات تعطيل شده راه افتاده‌اند، اما تمرکز حکمرانان همچنان بايد به اجراي اقتصاد مقاومتي باشد. وي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سؤالي در خصوص حضور آيت‌الله رئيسي در انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: من در اين موضوع بي‌تقصيرم و ايشان مشکلي از نظر استعفا براي حضور در انتخابات ندارند و تحليل خاصي از اين حضور ندارم.
‌ 
رژيم صهيونيستي عامل بي‌ثباتي در منطقه
لاريجاني در بخش ديگري از نشست خبري خود، درباره تلاش برخي کشورها براي عادي کردن روابط با رژيم صهيونيستي گفت: شايد در نظر برخي کشورها چنين مسئله و موضوعي مطرح باشد اما بعيد مي‌دانم که در اين حوزه موفق شوند، اگر به صحبت‌هاي اخير نتانياهو در ديدار با رئيس‌جمهور روسيه توجه کنيم مي‌بينيم که وي حرف‌هاي مهمي را مطرح کرده که کشورهاي اسلامي بايد به آن توجه خاصي داشته باشند. رئيس مجلس در اين خصوص افزود: وي در اين ديدار گفت که اين رژيم نمي‌گذارد که صلح در منطقه محقق شود حال اگر کشورها به دنبال صلح هستند بايد به شروط اين رژيم عمل کنند که اين اظهارات نشان مي‌دهد که ماجراجويي آنها داراي پشت صحنه بوده است بنابراين در شرايط کنوني کشورهاي منطقه بايد به هوش باشند البته فکر مي‌کنم که به مرور زمان شرايط غبارآلود در اين عرصه رفع شود، اما قطعاً آنها نمي‌توانند در تحقق اهدافشان در اين حوزه موفق شوند.
‌ 
در صحنه بين‌المللي عليه برجام شيطنت مي‌شود
همچنين لاريجاني در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره روابط ايران و امريکا و مبهم بودن سياست ترامپ و تناقض هايي در اين خصوص اظهار کرد: صحنه منطقه به خاطر درگيري‌ها صحنه سختي است، از اين‌رو کساني که مي‌خواهند وارد شوند پابرهنه نباشند، چراکه اين ورود هزينه‌بر است. يکي از رقباي ترامپ گفته بود ما هزينه به وجود آمدن داعش را داديم، حال ايشان زحمت بکشند داعش را از بين ببرند، لذا اميدواريم رئيس‌جمهور جديد روش عقلايي در پيش بگيرد.
رئيس قوه مقننه سپس در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که پس از اجراي برجام کشورهاي زيادي براي تعامل به ايران سفر کردند و تفاهمنامه‌هايي نوشته شد، اما خزانه‌داري امريکا اما و اگرهايي بر سر راه اجراي اين تفاهمنامه‌ها مي‌آورد، گفت: رفتارها شيطنت‌آميز است و آنطور که انتظار مي‌رفت سرمايه‌گذاري کنند، نشد. وي ادامه داد: اما بخشي از آن انجام شد و 9 ميليارد دلار تاکنون عملياتي شده است، لذا بايد زمينه داخلي براي سرمايه‌گذاري فراهم کنيم و ديپلماسي اقتصادي را مورد توجه قرار دهيم که سازوکارهايي نيز براي آن تعيين شده است. صحنه، صحنه شيطنت‌هاست و ما بايد نگاه ملي را دنبال و شرايط را مهيا کنيم.
‌ 
لاريجاني به عملکرد اقتصادي روحاني نمره نداد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص عملکرد دولت روحاني نيز اظهار کرد: در ارزيابي عملکرد دولت بايد قائل به تفکيک باشيم. در برخي زمينه‌ها مانند کشاورزي، بهداشت، نفت و سياست خارجي با توجه به سابقه‌اي طولاني که آقاي روحاني در دبيري شوراي عالي امنيت دارند و بر موضوعات تسلط دارند خوب اقدام شده و ستاد اقتصادي دولت در آينده بايد هماهنگ‌تر باشد و نگاه پخته‌تري داشته باشد. وي ادامه داد: در بخش کشاورزي نيز رشد خوبي را شاهد بوده‌ايم. برجام در ظرف زماني اقدام درستي بود در حال حاضر نيز سياستمداران داخلي و خارجي اين اعتقاد وجود دارد که کسي نبايد برجام را به هم زند، پس منافعي براي ما داشته و در آن مقطع زماني که اين توافق انجام شد تصميم بجايي است، اما در برخي موضوعات آن بايد فکر بيشتري مي‌کرديم.
 
لاريجاني همچنين درباره ارزيابي خود از تأخير در ارائه گزارش اقتصاد مقاومتي دولت اظهار کرد: دولت تلاش کرده وضع سرمايه‌گذاري خارجي را بهبود بخشد که تا حدي هم موفق بوده و در بعضي مواقع نيز شاهد توفيقات کمتري بوده‌ايم. در خصوص نمره دادن به عملکرد اقتصادي دولت نيز، هنوز در کسوت معلمي براي نمره دادن نيستم.
‌ 
بناي دخالت در انتخابات ندارم
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤال ديگري درباره حمايت از روحاني در انتخابات سال آينده گفت: رفيق آقاي روحاني هستم، ولي در انتخابات بناي دخالت ندارم و به مصلحت قوه مقننه نمي‌دانم. ممکن است بگوييد علي لاريجاني غير از رئيس مجلس است ولي اين دو ممزوج شده‌اند و من در کل به مصلحت نمي‌دانم. وي همچنين در خصوص ارزيابي خود از اقدامات احمدي‌نژاد در آستانه انتخابات گفت: سؤال بهتري نداشتيد مطرح کنيد، بنا ندارم در اين مسائل صحبت کنم. در اين زمينه موضوعاتي بايد ديده شود که خيلي علاقه به توضيح در اين زمينه ندارم. لاريجاني همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا تصميم جديد مجمع در خصوص حقوق مديران مانع از ورود مجلس به اين موضوع مي‌شود يا خير گفت: تصميم مجلس در مشخص کردن حد براي حقوق مديران مورد تحليل بد واقع شد و جور ديگري فهميده شد. تصميم مجمع مانع ورود به اين موضوع نيست و مجلس مي‌تواند راهکار ديگري را پيدا کند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
این همه فساد و انحصار و 0000 و این همه پرروئی مدیران کشور در دفاع کردن از مدیریت کشور . ایا این همه فساد واین همه ادعا را می توان با قو قضائیه از بین برد ؟ ایا وقت یک انقلاب دیگر برای گردن زدن مدیران مسئول این وضع کشور نرسیده است
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
گردن زدن ؟ بابا كوتاه بيا .
شما كه از طرف مقابل كامنت نگذاشتي ؟
شما كه نميخواي كاري كني كه اصولگرا ها را خراب كني ؟ هان ؟
بجاش برو حرفي بزن يا كاري كن مردم فرق بين تدبير و اميد و وعده و وعيد را در مورد دولت متوجه بشن .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار