کد خبر: 841803
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور، با انتشار نامه‌اي، اظهارات منتسب به خود را درباره حمله به روحانی تكذيب كرد.
جعفر تکبیری
اين تكذيب در حالي است كه چندي پيش اخباري در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه منتشركنندگان مدعي شده بودند كه معاون اول رئيس‌جمهور در نشست حزب كارگزاران سخنان تندي را عليه اقدامات ‌ روحاني در رياست جمهوري به زبان آورده است. اين گفته‌ها اگرچه در هيچ يك از رسانه‌هاي رسمي بازتاب پيدا نكرد‌، اما جهانگيري را بر آن داشت ضمن تكذيب رسمي و شديد اين ادعاها، از وزارت اطلاعات بخواهد ضمن شناسايي عوامل منتشر‌كننده اين شايعه، با كساني كه به دنبال تخريب دولت و رئيس‌جمهور هستند، برخورد كند.

جهانگيري در نامه خود خطاب به وزير اطلاعات كه رونوشتي از آن نيز به جعفري دولت آبادي، دادستان تهران فرستاده شده، عنوان كرده است: «تمام مطالبي كه به اينجانب نسبت داده شده سراسر كذب است. لطفاً‌ نسبت به شناسايي و برخورد قاطع با اينگونه مراكز كه هدفي جز تضعيف و تخريب دولت و رئيس‌جمهور و نيز تشويش افكار عمومي ندارند، انجام دهيد و نتيجه را اعلام كنيد.»

در همين حال دفتر معاون اول رئيس‌جمهور نيز ضمن منتسب كردن اين ادعاها به مخالفان دولت، هدف آنان را راه اندازي عمليات و جنگ رواني گسترده عليه دولت عنوان كرد و سپس توضيح داد كه زير سؤال بردن و نفي دستاوردهاي ارزشمند داخلي و خارجي دولت با توسل به انواع شيوه‌هاي غيراخلاقي همچون جعل و انتشار گسترده اخبار كذب در دستور كار برخي از رسانه‌ها به ويژه در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است.
در بيانيه دفتر معاون اول رئيس‌جمهور همچنين عنوان شده كه نگاهي اجمالي به سخنراني‌ها و عملكرد معاون اول محترم رئيس‌جمهور بيانگر دغدغه و توجه ويژه ايشان به حفظ يكپارچگي و كمك به ارتقاي سطح كارآمدي دولت است، ضمن آنكه روابط كم نظير و صميمانه معاون اول محترم با رئيس محترم جمهوري بر كسي پوشيده نيست.

در بخش ديگري از بيانيه دفتر اسحاق جهانگيري تأكيد شده كه معاون اول محترم رئيس‌جمهور در دولت تدبير و اميد تاكنون در هيچ جلسه حزبي شركت نكرده و همچون رياست محترم جمهوري و ساير اعضاي دولت تمام همت و توان خود را صرف حل مشكلات و معضلات فراروي كشور و نظام به ويژه مشكلات اقتصادي از طريق اجرايي نمودن اقتصاد مقاومتي نموده‌اند.
همچنين بخش پاياني اين بيانيه اضافه مي‌كند كه بدون ترديد اين دست اقدامات ناشايست مصداق بارز عمليات رواني سازماندهي شده بوده و هدف اصلي آن ايجاد انشقاق و چند‌دستگي در اركان نظام و هم جهت با سياست‌ها و خط تبليغي دشمنان نظام اسلامي و سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه قابل ارزيابي است.
   
جهانگيري چه چيز را تكذيب كرد؟
گفتني است، چندي پيش برخي كانال‌هاي غيررسمي در فضاي مجازي مدعي شده بودند كه اسحاق جهانگيري در نشست حزب كارگزاران شركت و انتقادات تندي را نسبت به شخص رئيس‌جمهور مطرح كرده است.  اين كانال‌ها مدعي شده بودند كه جهانگيري در اين نشست گفته است: «روحاني امور اجرايي كشور را نه تنها اداره نمي‌كند، بلكه پيگيري هم نمي‌كند. بخشي از امور را به من و بخشي را به ديگري واگذار كرده است.» آنها سپس به نقل از جهانگيري مدعي شده بودند: «در انتخابات و مناظره‌ها اگر رقيب روحاني سؤالات تخصصي و اجرايي از ايشان بپرسد، نمي‌تواند جواب دهد. در سخنراني‌ها و ديدار با رهبري، روحاني دو سه روز تمرين مي‌كند تا آمارها را به‌خاطر بسپارد.»

اين كانال‌ها همچنين به نقل از جهانگيري در اين نشست ادعا كردند: «مسائل اجرايي دولت در حال حاضر چند‌پاره است. وزارت صنعت كار خودش رامي كند.» اين نقل‌قول‌هاي تكذيب شده توسط جهانگيري همچنين در خصوص وزارت نفت نيز عنوان كرده است: «كسي نمي‌داند زنگنه در وزارت نفت چه مي‌كند. زنگنه قبلاً گزارش‌هايش را به مرحوم هاشمي مي‌داد و روحاني اطلاعي نداشت. الان كه هاشمي نيست، كنترل وزارت نفت به يك معضل تبديل شده است. وزارت نفت با يك ناكارآمدي جدي و فوق‌العاده مواجه هست. بازارهاي بين‌المللي از دست رفته و وضعيت از دولت احمدي‌نژاد هم بدتر شده است.»

اين كانال‌ها در فضاي مجازي سپس به نقل از جهانگيري در خصوص برادر رئيس‌جمهور نيز ادعا كرده بودند: «مداخله‌ حسين فريدون در دولت بيشتر شده. آقاي روحاني با خودش، با حاكميت و با ما لجبازي مي‌كند. از روحاني خواسته‌ايم حسين فريدون را با خودش در جلسات عمومي نبرد اما او از نهاونديان هم در جلسات عمومي جلوتر مي‌افتد. همه‌ ما هزينه‌ اين چيزها را خواهيم داد.»
در نهايت اين كانال‌ها با توجه به فرا رسيدن ايام انتخابات، گفته‌هاي تكذيب شده جهانگيري را به انتخابات پيوند زده و مدعي شده بودند: «دست طرف مقابل پر است. فساد با ناكارآمدي آميخته شده. اگر مي‌خواهيم تجديد‌نظري در شرايط كشور ايجاد شود، آقاي روحاني بايد تغيير كند و تصميم ما نسبت به حمايت از روحاني بايد تغيير كند.»
    
جاي خالي نظارت
اما دولت در حالي خود به يكي از قربانيان فضاي مجازي تبديل شده و پاي وزارت اطلاعات و دادستاني را براي رسيدگي به حقوق خود به ميان كشيده كه خود يكي از بزرگ‌ترين مخالفان افزايش نظارت بر شبكه‌هاي اجتماعي بود. اين درحالي است كه انتشار شايعات در اين فضا تاكنون مشكلات زيادي را براي چهره‌هاي مختلف به وجود آورده است. حال بايد منتظر ماند و ديد كه بروز اين اتفاق دولت را بر آن خواهد داشت تا فكري اساسي براي ساماندهي شبكه‌هاي اجتماعي اتخاذ كند يا خير؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار