کد خبر: 841132
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
در انتخابات شوراها انتخابات به صورت الكترونيك برگزار مي‌شود اما در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس و رياست جمهوري شاخص‌هاي امنيتي الكترونيكي براي ما مشخص نشد.
به گزارش مهر، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان اظهار داشت: اگر تبليغات نامزدها مغاير قانون باشد، از طريق مراجع ذي ربط پيگيري مي‌شود و شوراي نگهبان نيز در هنگام بررسي صلاحيت‌ها، اين موضوعات را مد نظر قرار خواهد داد. وي افزود: آنچه در فضاي واقعي اتفاق مي‌افتد، قطعاً از ديد ناظران ما دور نخواهد بود و در بحث احراز صلاحيت‌ها مد نظر قرار خواهيم داد اما در حوزه تبليغات مجازي قانوني روشن و شفاف نداريم و نيازمند قوانيني هستيم كه وضعيت تبليغات انتخابات را روشن و شفاف تر كند. كدخدايي تصريح كرد: نمي‌توانيم به بهانه اينكه قانون وجود ندارد، تكليف قانوني خود را اعمال نكنيم و تلاش داريم از طريق مراجع ذي‌ربط يا نامزدها موضوعات را پيگيري كنيم كه در حوزه رد صلاحيت مد نظر قرار خواهد گرفت. اين عضو هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري درباره ميزان مشاركت مردم در انتخابات سال آتي گفت: آنچه براي شوراي نگهبان اهميت دارد، امنيت، سلامت و مشاركت گسترده مردم است و هر كاري به حوزه ما مربوط باشد براي مشاركت بيشتر و گسترده مردم انجام مي‌دهيم. كدخدايي ادامه داد: به مردم اطمينان مي‌دهيم از آراي آنها صيانت خواهد شد.
آراي مردم به تعبير مقام معظم رهبري، حق‌الناس و پاسداري از اين رأي بر عهده شوراي نگهبان است و قول مي‌دهيم با تمام توان در اين جهت گام برداريم تا مردم با اعتماد و اطمينان بيشتر پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.

وي با اشاره به ارتباط مستمر و دائمي شوراي نگهبان و وزارت كشور اظهار داشت: اين همكاري صميمانه و تنگاتنگ در قالب جلسات كارشناسي ادامه خواهد يافت و در روزهاي نزديك به انتخابات، نيازمند همكاري بيشتر از اين جنس هستيم كه انتخابات خوبي برگزار كنيم. كدخدايي با تاكيد بر اينكه اختلاف نظرهاي احتمالي در چارچوب همكاري و گفت‌وگو حل و فصل خواهد شد گفت: اگر مبنا و معيار ما قانون باشد، اختلافات به راحتي حل مي‌شود و اين معيار براي شوراي نگهبان، اصل و اساس كار است و بر اين مبنا در برخورد با دستگاه‌هاي مسئول پايبند خواهيم بود. سخنگوي شوراي نگهبان درباره برگزاري انتخابات الكترونيك اظهار داشت: در انتخابات شوراها كه نظارت آن بر عهده ما نيست، ظاهرا در حوزه‌هاي انتخابيه به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود اما در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس و رياست جمهوري شاخص‌هاي امنيتي الكترونيكي براي ما مشخص نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار