کد خبر: 840880
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
با تحسين شكوفايي فعاليت‌هاي علمي در نسل جوان و بسيجيان
دبير شوراي عالي امنيت ملي، فرهنگ بسيجي و مديريت جهادي را دو بازوي پرتوان جهش در علم و فناوري كشورمان دانست.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، امير دريابان علي شمخاني در بازديد از چهارمين جشنواره جهادگران علم و فناوري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات با اشاره به تأثير‌گذاري بي‌بديل توسعه علمي در روند شتاب اقتصادي كشور گفت: رشد و شكوفايي فعاليت‌هاي علمي و فناوري در نسل جوان كشور به ويژه در ميان بسيجيان مثال‌زدني و قابل تحسين است. وي افزود: تنوع و گستردگي دستاوردهاي علمي و پيشتازي نسل جوان تحصيلكرده در اين عرصه نشان مي‌دهد كه مي‌توان مانند سال‌هاي دفاع مقدس از ظرفيت‌هاي جوانان در عرصه‌هاي مختلف استفاده و با اعتماد و اتكا به همين نخبگان جوان، بخش زيادي از مشكلات اقتصادي كشور را برطرف كرد. شمخاني عملكرد بسيج در مسير اقدام و عمل به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را قابل‌قبول دانست و افزود: فرهنگ، تفكر و رفتار بسيجي به همراه مديريت جهادي دو بازوي پرتوان براي ايجاد جهش در عرصه‌هاي علمي و فناوري است و اين رويكرد بايد به صورت فراگير در كشور و در ميان تمام قشرها و گروه‌هاي جامعه مفهوم‌سازي شود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه رشد علمي و پيشرفت‌هاي مرتبط با آن قدرت‌ساز و امنيت‌آفرين است، تأكيد كرد: مجاهدت رزمنده‌اي كه در صف مقدم دفاع از امنيت كشور در تلاش است با دانشجو و كارآفريني كه در عرصه علم و توليد فعاليت مي‌كند در مسير ايجاد اقتدار و امنيت براي كشور قرار دارد. وي بر رفع مشكلات اجتماعي با توسعه فرهنگ كار و تقويت روحيه جهادي در فعاليت‌هاي اقتصادي تأكيد و اضافه كرد: حركت به سمت اقتصاد دانش‌بنيان كه رهبر معظم انقلاب اسلامي بر آن تأكيد دارند و اتكا بر استعدادها و ذهن‌ها به جاي تمركز صرف بر منابع زيرزميني، كليد رفع آسيب‌هاي شكننده مانند ركود، بيكاري و توسعه نيافتگي است. شمخاني با ابراز خرسندي از تلاش‌هاي انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامي و ايجاد فضاي مناسب براي دانشجويان و محققان در عرصه‌هاي مختلف گفت: با توجه به تخصصي بودن تهديدها و آسيب‌هاي نوين، براي رفع آن نيز بايد از ظرفيت‌هاي علمي و روحيه بسيجي بهره‌گيري كرد تا نتايج مطلوب و متناسب با نيازمندي‌هاي حياتي كشور كسب شود.
 
تروريست‌ها در كشورهاي خاستگاه خود اقدام تروريستي مي‌كنند
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه نقش عربستان سعودي در ايجاد و حمايت از گروه‌هاي تروريستي شكست خورده را نمي‌توان به راحتي از نظر دور داشت، گفت: هيچ‌گونه تغيير رفتار واقعي از اين كشور مشاهده نشده است.
علي شمخاني در حاشيه بازديد از نمايشگاه چهارمين جشنواره علمي و فناوري بسيج در جمع خبرنگاران درباره ديدگاه ايران در خصوص سفر وزير امور خارجه عربستان سعودي به عراق اظهار داشت: البته هرگونه تلاش كشورهاي حامي گروه‌هاي تروريستي به‌ويژه عربستان سعودي براي بازگشت از سياست‌هاي مخرب گذشته و جبران اشتباه‌ها را مثبت مي‌دانيم.
 نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: نقش عربستان سعودي در ايجاد و حمايت از گروه‌هاي تروريستي شكست خورده را در عراق و خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري را كه اقدامات اين گروه‌ها به كشورهاي منطقه به‌ويژه عراق و سوريه وارد نمودند، نمي‌توان به راحتي از نظر دور داشت.

شمخاني همچنين درباره اظهارات برخي مقامات خارجي پيرامون مشكوك بودن عدم انجام اقدامات تروريستي از سوي تروريست‌هاي تكفيري در ايران خاطرنشان كرد: تروريست‌ها در كشورهايي مي‌توانند انفجار و اقدام تروريستي انجام دهند كه خاستگاه پرورش و آموزش آنها بوده و داراي نيرو و پايگاه براي نيات شوم خود هستند. وي شرايط اجتماعي، سياسي و فرهنگي ايران را با تفكرات و آموزه‌هاي تروريستي كاملاً بيگانه عنوان كرد و  اظهار داشت: وجود دستگاه امنيتي هوشيار و شهروندان آگاه و بصير مانع از رشد، حضور و فعاليت عناصر تروريست در داخل كشور مي‌شود.
 دبير شوراي عالي امنيت ملي از مراكز آموزشي برخي كشورهاي منطقه كه با تعليم تفكرات افراطي و ستيزه‌جويانه به جوانان، آنها را از مسير تفكر ناب ديني منحرف مي‌كنند به عنوان كارخانه‌هاي توليد تروريست تكفيري ياد كرد و افزود: تروريست‌هايي كه امروز به معضلي امنيتي براي جهان مبدل شده‌اند، شهروندان و فارغ‌التحصيلان مراكز آموزشي همين كشورها هستند كه به دليل اختلاف سياسي يا گرفتن مأموريت از كشورهاي خود از هموطنان‌شان يا  ساير مردم ساير كشورها انتقام گرفته و با انجام عمليات تروريستي آنها را به خاك و خون مي‌كشانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
تا زمانیکه اینترنت بی حد و حساب در اختیار جوانان و مردم باشد و هرکس و ناکسی بتواند به سایت ها و ماهواره ای غیر مجاز دسترسی داشته باشد تفکر بسیجی وتفکر خمینی حاکم نخواهد شد کسانی که با دریافت مقداری پول ضربه بزرگی به اخلاق و فرهنگ مردم زدند باید محاکمه و اعدام شوند نفوذ در این دولت لاک پشت وار به پیش میرود و کسی هم کاری نمیکند فقط حرف میزنند انتقاد بسه حرف بسه عمل کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار