کد خبر: 840879
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
وزير سابق اطلاعات هشدار داد
وزير سابق اطلاعات نسبت به توطئه‌هاي دشمن هشدار داد و گفت: دشمن امروز به صورت ويژه روي حوزه‌هاي علميه كشور و تضعيف جايگاه روحانيت سرمايه‌گذاري كرده است.
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي، وزير سابق اطلاعات، ديروز در همايش طلايه‌داران تبليغ و تجليل از روحانيان ايثارگر استان اردبيل در سالن ولايت اردبيل، با اشاره به حضور روحانيت در عرصه‌هاي حساس كشور اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامي روحانيت در مقابله با همه تهديدها پيشقدم بوده و اين پيشقدمي در همه عرصه‌هاي حساس كشور به نمايش گذاشته شده است. وي افزود: به روايت آمار و ارقام در دوران دفاع مقدس، شهدا و جانبازان متعلق به قشر روحانيت نسبت به جمعيت خود از بالاترين تعداد برخوردار بود كه حضور روحانيان در جنگ هشت‌ساله نيز بسيار پرشمار و پررنگ بوده است. حجت‌الاسلام مصلحي تصريح كرد: روحانيت نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشت و از اين رو دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در طول 38 سال گذشته طرح‌هاي بسيار پيچيده‌اي براي مقابله با انقلاب اسلامي ايران داشتند كه در اين طراحي‌ها تضعيف جايگاه روحانيت و تلاش براي نفوذ در حوزه‌هاي علميه به خوبي قابل مشاهده است.

وزير سابق اطلاعات گفت: دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران و دستگاه‌هاي امنيتي كشورهاي مخالف اين نظام امروز به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر بخواهند در مقابله با انقلاب به نتيجه برسند بايد پروژه نفوذ را با محوريت سرمايه‌گذاري روي جايگاه روحانيت انجام دهند كه بعد از اين موضوع قطعاً برنامه‌هاي خود را براي جاسوسي‌ها و انجام توطئه‌ها در اين قشر مي‌دهند. وي بيان كرد: بعد از فتنه 88 دستگاه جاسوسي امريكا تحليلي در رابطه با علل شكست مخالفان اين نظام در اين فتنه در اختيار كارشناسان سياسي خود قرار داد كه به دو نكته قابل‌توجه به صورت روشن و حساب شده اشاره شده است كه نكته نخست عدم حضور قشر متوسط به پايين در تظاهرات و آشوب‌هاي خياباني بود.
وزير سابق اطلاعات اظهار كرد: دومين مورد كه دستگاه‌هاي جاسوسي امريكا به آن اذعان داشتند، اين بود كه پروژه نفوذ ابتدا در دانشگاه‌هاي ايران برنامه‌ريزي شده و دشمن معتقد است كه اگر پروژه نفوذ از حوزه‌هاي علميه و با محوريت و حوزه روحانيت انجام مي‌گرفت باعث موفقيت طرح مي‌شد.
وي تصريح كرد: دشمن امروز به صورت ويژه روي حوزه‌هاي علميه كشور و تضعيف جايگاه روحانيت سرمايه‌گذاري كرده و همانطور كه مقام معظم رهبري در سخنان خود فرمودند، اين پروژه تا حدي جلو رفته كه خود اين موضوع نياز به نگاه و دقت بسيار ويژه‌اي دارد تا بتوانيم عمق برنامه دشمن براي تضعيف حوزه‌هاي علميه را احساس كرده و براي مقابله با آن برنامه‌هاي مناسبي داشته باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار