کد خبر: 839694
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
این حوادث حقیقتاً‌ دل انسان را می‌خراشد و مسئولان موظفند برای علاج قطعی آن چاره‌اندیشی کنند
رهبر  انقلاب:‌ حل مسائل دشوار خوزستان  وظيفه قطعي و فوري حکومت استكمتر از يك هفته پس از آنكه رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم آذربايجان شرقي، با اشاره به حضور دشمن‌شكن مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال تأكيد كردند: «حضور پرشور مردم در مقابل دشمن كمين كرده براي بلعيدن ايران را به حساب گلايه نداشتن آنها از عملكرد مسئولان نگذاريد چرا كه مردم از مسائل مختلف از جمله تبعيض و كم‌كاري و بي‌اعتنايي به مشكلات گلايه‌مندند و احساس ناراحتي و رنج مي‌كنند»، معظم‌له روز گذشته بار ديگر ضرورت توجه مسئولان به مشكلات مردم خصوصاً استان‌هاي جنوبي كشور را گوشزد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي جلسه درس خارج فقه با اشاره به مشكلات و خسارت‌هاي شديد پديد آمده در اثر سيل و گرد و غبار در مناطق جنوب كشور تأكيد كردند: اين حوادث حقيقتاً دل انسان را مي‌خراشد و مسئولان موظفند كه با فكر و كار و تلاش و همدلي با مردم، به اين مشكلات رسيدگي و براي علاج قطعي آنها چاره‌انديشي و اقدام كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مشاهدات گذشته خود از مشكلات پديد آمده براي مردم در جريان دو سيل مهيب افزودند: سيل آفت بزرگي است و خسارت‌هاي زيادي براي مردم و خانواده‌ها ايجاد مي‌كند و كمك به مردم سيل‌زده در مناطق جنوب، وظيفه و كاري لازم است. ايشان مسائل اين ‌روزهاي خوزستان و قطع آب و برق و وسايل ارتباطي در هواي سرد را نمونه ديگري از مشكلات دلخراش و بسيار سخت مردم برشمردند و گفتند: ‌مسئولان وظيفه دارند كه به اين مشكلات رسيدگي كنند و اگر كسي به فكر مردم باشد، نمي‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و اين وظيفه قطعي، فوري و هميشگي حكومت‌هاست كه به فكر مردم باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از برخي كه به‌جاي حل مسئله ريزگردها، مسئوليت آن را متوجه گذشتگان مي‌كنند، خاطرنشان كردند: درست است كه برخي مسائل به چاره‌انديشي‌هاي بلند‌مدت احتياج دارد اما اين حرف كه وضعيت فعلي نتيجه به فكر نبودن گذشتگان است، كافي نيست و مشكلي را حل نمي‌كند و چند صباح ديگر نيز ديگران همين قضاوت را درباره ما خواهند كرد كه چرا براي علاج مشكل مردم كاري انجام نشد. ايشان افزودند: بايد اين سختي‌ها را در زندگي مردم لمس، و براي علاج آنها فكر، كار، تلاش، همدردي و همدلي كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار