کد خبر: 839025
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
رییس اورژانس پیش بیمارستانی کشور تمهیدات اورژانس کشور برای نوروز ۹۶ را تشریح کرد.
ایسنا: رییس اورژانس پیش بیمارستانی کشور تمهیدات اورژانس کشور برای نوروز ۹۶ را تشریح کرد.
 
دکتر حسن نوری‌ساری با بیان اینکه طرح نوروزی اورژانس کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۵ آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه دارد، گفت: در این طرح ۳۰ فروند بالگرد آمبولانس هوایی، ۴۵۰۰ آمبولانس زمینی، ۱۰۰ دستگاه موتور آمبولانس و ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در این طرح به طور کامل جهت ارائه خدمات آماده شده‌اند. همچنین ۱۵ هزار تکنیسین اورژانس به طور کامل آماده‌باش هستند و در تمامی شهرهایی که مسافرپذیرند یا مسافر از آنها عبور می‌کند، این افراد مستقر بوده و خدمات اورژانس را به مردم ارائه می‌دهند.
 
وی افزود: در کنار این موضوع در طی اجرای این طرح تمام اورژانس‌های بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی به صورت آماده‌باش هستند.
 
نوری‌ساری در مورد تمهیدات اورژانس کشور در جاده‌ها در ایام نوروز نیز گفت: در طی اجرای طرح نوروزی اورژانس در جاده‌های کشور، نزدیک به ۱۲۰۰ پایگاه آماده به خدمت هستند. همچنین نزدیک به ۴۰۰ کمپ نوروزی تشکیل شده که جمعا خدمات نوروزی را به مردم ارائه می‌دهند.
 
توصیه‌های نوروزی اورژانس

 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی کشور در ادامه صحبت‌هایش توصیه‌های نوروزی به مردم ارائه داد و گفت: در زمینه حوادث ترافیکی به مردم توصیه می‌کنیم که حتما مسائل ایمنی را در حین سفر رعایت کنند و به میزان ایمنی خودروهایشان توجه کنند و از خودروهایی که ایمنی پایینی دارند، برای سفر استفاده نکنند. در عین حال تمهیدات لازم را قبل از سفر سنجیده و مسیر را به طور مشخص شناسایی کرده و مسیر کم خطرتر را برای سفر انتخاب کنند. همچنین تجهیزات لازم از جمله کیف کمک‌های اولیه‌ شامل تجهیزات ابتدایی مانند گاز، باند، چسب، وسیله برای کنترل خونریزی و... را به همراه داشته باشند.
 
نوری ساری ادامه داد: همچنین توصیه می‌کنم مردم در سفرهایشان به فکر غذاهای سالم و سلامتی و آب و غذا باشند که البته در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برنامه‌های مفصلی برای کنترل غذا و رعایت بهداشت دیده شده است.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی کشور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در سفرهای نوروزی، گفت: مردم توجه کنند که اگر دچار خستگی و خواب‌آلودگی شدند، حتما برای استراحت توقف کنند. در عین حال قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند؛ چراکه در غیر این صورت می‌تواند حادثه‌آفرین باشد. باید توجه کرد که متاسفانه خودروهای ما در ایران خیلی ایمن نیستند. بنابراین مردم باید فرهنگ ترافیکی را در حد بالایی رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد و خطرات را کاهش دهند.
 
در زمان بروز حادثه مصدومان را تکان ندهید
 
نوری ساری همچنین گفت: اگر  حین رانندگی حادثه‌ای برای مسافران اتفاق افتاد، به سرعت با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند. در عین حال توجه داشته باشند که در زمان بروز حوادث از حرکت دادن مصدومان یا خوراندن چیزی به آنها خودداری کنند و حتما به دستورات تریاژ تلفنی اورژانس عمل کنند. در عین حال بستن کمربند ایمنی در کاهش حادثه بسیار موثر است و تعبیه صندلی کودک نیز بسیار مهم است. زیرا در سال‌های اخیر کودکان بسیاری در معرض حوادث بودند و کودکان در زمان حادثه پرت می‌شوند. بنابراین باید امنیت آنها را تامین کنیم.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی کشور، همچنین تاکید کرد که مردم از همراه بردن غذاهای فاسد شدنی خودداری کنند و نوشیدنی‌هایی مانند شربت آبلیمو که می‌تواند با افزایش PH معده، شانس عفونت‌ها را کاهش دهد. همچنین استفاده از پیاز در غذا نیز شانس بروز مسمومیت را کاهش می‌دهد. بنابراین مردم از این مواد غذایی در حین سفر استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار