کد خبر: 837239
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
مظاهر اشرافي‌گري و نمايش ثروت حالا ديگر به اقشار غير‌مذهبي جامعه محدود نمي‌شود و با جا‌به‌جايي ارزش‌ها به سمت ارزش‌هاي مادي و تغيير ذائقه مردم به سمت تفكرات ليبرالي اين طرز فكر و رفتار به برخی مذهبيون جامعه هم تسري پيدا كرده است. روحانيون و طلبه‌هايي كه ماشين‌هاي 200 ميليوني سوار مي‌شوند و به كلاس درس خارج فقه مي‌روند تا آموزه‌هاي اسلامي را درباره ساده‌زيستي بياموزند و در بالاي منبرهاي‌شان اين آموزه‌ها را به مردم منتقل كنند! این قبیح  به جايي رسيده كه صداي رهبر انقلاب را هم در آورده است. حضرت امام خامنه‌اي در درس خارج خود با انتقاد از روحانيوني كه با ماشين‌هاي گران قيمت رفت و آمد مي‌كنند، فرمودند: «بعضي آقايان با ماشين 200 ميليوني به درس مي‌آيند. عقل من كه قد نمي‌دهد! طلبه و ماشين 200 ميليونی! اگر هم پول داشته باشي هم اسراف و حرام است.»

اما چرا رهبر انقلاب استفاده يك طلبه و روحاني از ماشين 200‌ميليون توماني را اسراف و حرام مي‌دانند؟ چرا چنين موضوعي را براي ساير افراد جامعه به طور صریح عنوان نفرموده‌اند؟ پاسخ به اين سؤال چندان هم سخت نيست چراكه طلبه‌اي كه ماشين 200ميليوني سوار مي‌شود يعني دريافت درستي از آموزه‌هاي اسلام نداشته است؛ ‌آيات و رواياتي كه در كنار توصيه به تلاش و كار براي به‌دست آوردن روزي و ثروت از سوي ديگر ثروت‌اندوزي را منع مي‌كند چراكه وقتي ثروت در جايي جمع شد فساد هم كم كم مجال رخنه پيدا مي‌كند. اما حكايت نفوذ فساد و تفكرات ثروت‌اندوزي و نمايش ثروت در يك طلبه نه فقط موجب انحراف وي از مسير راست و مستقيم مي‌شود بلكه موجب بدبيني افراد ديگر نسبت به اسلام و روحانيت  هم خواهد شد چراكه يك روحاني به هر تقدير ميزان و خط‌كشي از دينداري و افراد ديندار براي ساير افراد جامعه محسوب مي‌شود.
 از سوي ديگر فردي كه خودش سوار خودروي 200 ميليوني مي‌شود چگونه مي‌تواند ديگر افراد را از ثروت اندوزي و نمايش ثروت منع كند؟

حالا بياييد كمي به عقب باز‌گرديم. سال 70 و ديدار رهبر انقلاب با مسئولان و كارگزاران نظام؛ ‌حضرت امام خامنه‌اي در اين ديدار فرمودند «گزارش آمده كه روحاني عقيدتي، سياسي در يكي از دستگاه‌ها، خودش ماشين دارد، ولي ماشين دولتي سوار مي‌شود! من نوشتم كه حق ندارد اين كار را بكند. براي من جواب آمد كه اين كار رويه است و همه مي‌كنند! اين آقا خودش يك ماشين دارد، كه براي خودش لازم است؛ يكي هم خانمش دارد و نمي‌شود كه خانمش از اين ماشين استفاده كند! عجب! اين چه حرفي است؟ من الان اعلام مي‌كنم و قبلاً هم نوشتم و اين را گفتم كه آن وقتي كه آقايان امكانات شخصي دارند، حق ندارند از امكانات دولتي استفاده بكنند. اگر ماشين داريد، آن را سوار شويد و به وزارتخانه و محل كارتان بياييد؛ ماشين دولتي يعني چه؟ والله اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمي‌گرفتم كه مرتب ملاحظه‌ جهات امنيتي را توصيه مي‌كنند، بنده با ماشين پيكان بيرون مي‌آمدم.»
بديهي است اگر مردم و بيش از همه روحانيت و طلاب اين صحبت‌ها را آويزه گوش مي‌كردند امروز شاهد بروز پديده طلابي نبوديم كه ماشين‌هاي 200 ميليوني سوار مي‌شوند؛ ‌طلبه‌هايي كه بي‌ترديد منبرشان گيرا نخواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
شکوفه احمدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
4
5
شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
داود
|
Canada
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
7
یکی از گزینهای که در رابط ترویج دین اسلام در ایران ضعیف شده است طلاب بدنبال راحت طلبی ورفاه بیشتر واگر کسی از آنها می پرسد در آمد شما از کجاست میگوید من گچ کار هستم یکی زمانی دانشجو بودم از یکی از اقوام که روحانی بود وساکن قم بود پرسیدم چرا این طلاب قم در شرایط سخت زندگی میکند در جواب گفت بخاطر اینکه برونند ترویج دین اسلام را انجام دهنند ولی متاسفانه از شروع انقلاب اسلامی همه تاجر وسرمایه دار وماشین مدل بالا سوار میشونند بعدش هم زندگی را به خوشی وراحتی برای خودشان میخواهنند
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
9
حالا اگر این آقایان ماشینهای 200 میلیونی خود را کنار بگذارند مسئله حل میشود یک طلبه این همه ثروت را از کجا آورده ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
5
7
به نظر من طلبه هم آدم است.
اگر غیر طلبه ها می تواند پول دربیاورند طلبه ها هم می توانند پول در بیاورند، البته با هر راه حلال و مشروعی
اگر غیر طلبه ها نباید پول در بیاورند طلبه ها هم نباید پول در بیاورند
البته اشرافی گری، جایز نیست چه برای طلبه چه برای غیر طلبه
به نظر من این صحبت آقا به "در" بود که هم "در" بشنوه و هم "دیوار"،
نه "در" اشرافی گری کنه نه "دیوار"
به این نکته باید توجه بشه که "داشتن مال حرام نیست، اشرافی گری حرامه" چه طلبه و چه غیر طلبه
احمد ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
2
8
سلام علیکم
ظاهرا پیام حضرت آقا رو درست دریافت نکردید.
ایشان فرمودند: حرمت اسراف برای همه است،
خوب دقت کنید که شوار شدن ماشن ها گرانقیمت برای همه حرام است. کسی نمی تواند بگوید چون ثروتمند هستم، اشکالی ندارد که سوار ماشین 200 میلیونی شوم!
البته حرمت این کار برای طلبه مضاعف است. چرا که علاوه بر اسراف، موجب وهن دین و بی اعتمادی مردم نسبت به جامعۀ روحانیت هم خواهد شد.
موفق باشید.
احمد ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
1
2
سلام علیکم
ظاهرا پیام حضرت آقا رو درست دریافت نکردید.
ایشان فرمودند: حرمت اسراف برای همه است،
خوب دقت کنید که شوار شدن ماشن ها گرانقیمت برای همه حرام است. کسی نمی تواند بگوید چون ثروتمند هستم، اشکالی ندارد که سوار ماشین 200 میلیونی شوم!
البته حرمت این کار برای طلبه مضاعف است. چرا که علاوه بر اسراف، موجب وهن دین و بی اعتمادی مردم نسبت به جامعۀ روحانیت هم خواهد شد.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
1
خخخخخ. برادر من جناب دوانی اگر مساجد و امامان جماعت انقلابی عمل کنند میدانی چه میشود؟؟مانند حسن عباسی و حسین شریعتمداری و ... به دادگاه کشیده میشوند و احتمالا از هستی و زندگی عادی ساقط میشوند. توسط چه کسی ؟؟ توسط ...ای که مدعی اصولگرایی هست نه توسط لیبرال ها. اگرم شکایت و گلایه ببرند به سایر مسوولان کشور که ما انقلابی عمل کردیم چرا مارا محاکمه میکنید در جوابشان میگویند قانون برای همه یکسان هست خخخخخ. مشکل امروز ما لیبرال ها و غرب گرایان نیستند.مشکل ما همین مدعیان اصولگرایی هستند.مشکل ما مجلس ششم غرب زده نیست.مشکل ما شورای نگهبان هست که با تایید صلاحیت حسن روحانی انچنان ضربه ای به نظام زد که تا سالها اثارش باقی خواهد ماند. حسن روحانی با رد علنی نظرات رهبر انقلاب در عمل ولایت فقیه را از کار انداخت . اولین رییس جمهوری که موفق شد ولایت را خنثی کند حسن روحانی بود حتی بنی صدر موفق به چنین کاری نشد .امروز ولی فقیه سکوت کردند تا قداست ولایت حفظ شود. چ کسی این کارها را کرد؟ ایا غیر از شورای نگهبان؟؟؟ پس مشکل ما لیبرال ها نیستند مشکل ما اصولگرایان هستند.مشکل ما علی لاریجانی هست مشکل ما شورای نگهبان هست مشکل عبدالرضا رحمانی فضلی هست که به خاطر حفظ مقام با لیبرال ها همراهی میکنه.مشکل ما مصطفی پور محمدی اصولگرا هست که در عمل مواضع رهبری را در قبال حقوق های نجومی به سخره گرفت. مشکل ما اینه جامعه مدرسین ناطق نوری لیبرال را به عنوان اصلح مطرح کرد.یا ولایتی یار غار هاشمی را به عنوان کاندیدا ی اصلح معرفی کرد . در سراسر کشور در سازمان تبلیغات اسلامی اگر کارمندی بخواهد تبلیغ اسلامی انجام دهد فوری توسط کارکنان سازمان تبلیغات بایکوت شده و از هستی ساقط میشود هکذا در مساجد و ... بنده از روی اطلاع اینا رو گفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
2
5
خداوندا رهبر عزیزمان را برای ما خفظ کن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
1
من با نظر حضرت آقا کاملا موافقم اما نه فقط برای روحانیون بلکه بنظرم ایشان تمام جامعه رو فرمودند کاش افتخارمان ماشین 200میلیونی و پول و ثروت نبود کاش محبت و معرفت و اخلاق افتخار جامعه بود
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
2
آقا مساله رو تعمیم ندهیم آقا مطلب رو به طلاب تخصیص زدند به اقتضای موقعیت و شان طلبه اما دیگران میتونن داشته باشند اما خمسشو بدن خداوند همه چیز رو برای بشر خلق کرده تکنولوژی هم یکیش .... حالا باز این سوال پیش میاد اگه ماشین 100 میلیونی باشه چی؟ نه اون شیره اصلی کلام رهبری اینه که هر کس جوری بگردی که در شانشه خدا وکیلی کسی که کارخانه داره با سانتافه بیاد کسی براش عجیب نیست اما طلبه باشه مردم که هیچی حیوانات هم تعجب میکنن... لطفا تامل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
اینکه بعضی از دوستان از صحبت آقا استفاده تعمیم کرده اند و گفته اند استفاده ماشین گران قیمت برا همه مردم حرام است بنظرم اشتباه است.
اگر دقت کنید آقا علت حرمت استفاده ماشین دویست میلیونی را اسراف دانسته اند(نه تبذیر) و اسراف امری شأنی است و بسته به شأن و جایگاه اجتماعی هر شخصی فرق میکند.
بله باتوجه به جایگاه اجتماعی طلبه استفاده از ماشین دویست میلیونی مصداق اسراف و حرام است اما نسبت به کسی که شأن اجتماعی او اقتضاء میکند سوار ماشین دویست میلیونی بشود حرام نیست. فتأمل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار