کد خبر: 836578
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رزمايش موشكي ما جلوه اقتدار ماست چرا كه ما در دنياي گرگ‌هايي مانند دولت استكباري امريكا زندگي مي‌كنيم.
آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران به فرمان اخير رئيس‌جمهور امريكا در منع صدور ويزا اشاره كرد و افزود: به اين تصميم اعتراضاتي در خود امريكا و ديگر كشورهاي اروپايي صورت گرفت. وي گفت: سخنگوي كاخ سفيد گفته است كه انگار برخي پيام اين انتخابات را نگرفته‌اند و ما به اين سخنگو مي‌گوييم اگر مرادتان ايران است بدانيد كه ايران 38 سال است پيام شما را گرفته است‌؛ پيام شما پيام مبارزه با دين و اسلام است. آيت‌الله خاتمي افزود: شما از روز اول پيروزي انقلاب با اسلام ناب محمدي حاكم در ايران در تضاد بوديد و هستيد؛ چه دموكرات‌ها و چه جمهوريخواهان‌تان.
خطيب جمعه تهران گفت: قابل توجه است عربستان كه اردوگاه تروريست در جهان است يك مشت جاهل تروريست‌پرور در آنجا حكومت مي‌كنند؛ هزاران امريكايي در حكومت اينها و زير مجموعه‌هاي حكومت ايشان در عربستان ترور شدند ولي در اين هفت كشور يك امريكايي ترور نشد. آيت‌الله خاتمي خطاب به امريكايي‌ها افزود: شما با اسلام امريكايي ميانه داريد و با تروريست‌ها رفيقيد و آنها را تقويت مي‌كنيد. خطيب جمعه تهران افزود: واكنشي كه مردم ايران به شما دارند اين است كه ما مثل كوه، مقاوم و استوار بر آرمان‌هاي‌مان ايستاده‌ايم و خسته نشده‌ايم اما شما را خسته مي‌كنيم. آيت‌الله خاتمي گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب روساي جمهور دموكرات و جمهوريخواه آمدند و ناكام رفتند اما ايران اسلامي مانند سرو، قامت كشيده و ايستاده خواهد ماند و اين پيام بزرگ ملت ماست و در راستاي اين پيام، رزمايش موشكي داريم. وي افزود: رزمايش موشكي ما جلوه اقتدار ماست، چرا كه ما در دنياي گرگ‌هايي مانند دولت استكباري امريكا زندگي مي‌كنيم و در اين دنياي گرگ‌ها اگر ما سلاح نداشته باشيم آنها هر غلطي مي‌توانند بكنند. خطيب جمعه تهران گفت: همانطور كه مسئولان ما مكرر گفته‌اند رزمايش‌هاي موشكي به هيچ وجه نقض برجام نيست و اگر مي‌خواهيد ناقض برجام را پيدا كنيد بدانيد كه امريكا ناقض برجام است و تمديد تحريم‌ها عليه ايران نقض صريح برجام بود.

خطيب جمعه تهران به حادثه پلاسكو اشاره كرد و افزود: در سانحه پلاسكو به دور از هرگونه قضاوت‌هاي كذايي، مردم و مسئولان سنگ تمام گذاشتند و همدلي خود را نشان دادند. آيت‌الله خاتمي افزود: رذيلانه‌ترين كاري كه در اين 10 روز انجام شد، نشر شايعات و اكاذيب در فضاي مجازي بود كه با كمال بي رحمي صورت مي‌گرفت و از مسئله‌اي كه بايد نگاه ملي به آن مي‌شد استفاده ابزاري و جناحي و سياسي صورت گرفت. وي در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: همچنان ياد اين خطيب محترم و گرانقدر نمازجمعه تهران زنده است. خطيب جمعه تهران افزود: مردم ما در تجليل از آيت‌الله هاشمي سنگ تمام گذاشتند و اين مردم از فردي تجليل كردند كه در دوره‌اي كه زندان بود و شكنجه، قهرمان مبارزه و طراح مبارزه بود. آيت‌الله خاتمي گفت: عنصر خدمتگزاري ويژگي ديگر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود و مردم خادمانشان را دوست دارند چرا كه ايشان با انگيزه خدمت در عرصه‌هاي كليدي آمد و خدمات ارزشمندي داشت.
وي افزود: ارادت به ولايت از ديگر ويژگي‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود و مردم به تجليل و تكريم از شخصيتي آمدند كه رفيق 59 ساله مقام معظم رهبري بود و مردم از شخصيتي تجليل كردند كه مي‌گفت عشق من، آقاي خامنه‌اي است. خطيب جمعه تهران گفت: استكبار ستيزي از ديگر ويژگي‌هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود كه در مقابل بدخواهان انقلاب، قهرمانانه ايستاد و خطابه‌هاي پرشور او براي عدم كفايت سياسي بني صدر از ياد ما نرفته است. آيت‌الله خاتمي صحنه تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را صحنه و رزمايش وحدت خواند و آن را ستودني توصيف كرد. وي افزود: انتظار اين است كه برخي‌ها اين مانور وحدت را به مانور تفرقه تبديل نكنند و استفاده ابزاري از آيت‌الله هاشمي يعني تبديل مانور وحدت به مانور تفرقه. ‌

***
ترامپ پاسخ ياوه‌گويي‌هاي خود را 22 بهمن خواهد گرفت
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تهران گفت: مردم انقلابي ايران با حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن پاسخ ياوه‌گويي‌هاي رئيس‌جمهور جديد امريكا را مي‌دهند.
حجت‌الاسلام سيدمحسن محمودي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران، با اشاره به اسناد موجود در لانه جاسوسي امريكا، گفت: براساس اسناد موجود در لانه جاسوسي امريكا، مقامات اطلاعاتي و سياسي امريكا معتقد بودند كه انقلاب اسلامي، پيشامدها و تمام سياست‌ها و برنامه‌هاي آنها را نابود كرد. وي بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي و يوم‌الله بيست و دوم بهمن را پاسداشت آرمان‌هاي اسلامي و اعتقادات ديني و گراميداشت شهدايي دانست كه براي برقراري نظام اسلامي و الهي خون خود را در اين راه نثار كردند و گفت: جا دارد در سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ملت غيور و با بصيرت ايران اسلامي با وحدت و يكدلي تمامي توطئه‌هاي دشمنان را خنثي سازند و زمينه حضور حماسي مردم در انتخابات آينده رياست‌جمهوري و شوراهاي شهر و روستا فراهم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار