کد خبر: 836345
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
با توجه به اهميت تأييد اهليت سرمايه‌گذار خارجي در طرح‌هاي فرودگاهي بهتر است با فراخوان از سرمايه‌گذاران داخلي استفاده شود، چراكه در گذشته هم تجربه استفاده از خارجي‌ها در بهسازي فرودگاه امام خميني (ره) سابقه خوبي نداشته است.
با توجه به اهميت تأييد اهليت سرمايه‌گذار خارجي در طرح‌هاي فرودگاهي بهتر است با فراخوان از سرمايه‌گذاران داخلي استفاده شود، چراكه در گذشته هم تجربه استفاده از خارجي‌ها در بهسازي فرودگاه امام خميني (ره) سابقه خوبي نداشته است.
مديركل سابق فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) واگذاري طرح بازسازي و بهسازي فرودگاه بين‌المللي مشهد مقدس به فرانسوي‌ها را امري ضد اقتصاد مقاومتي دانست و اعلام داشت: در گذشته نيز تجربه خوبي از واگذاري ساخت فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به خارجي‌ها وجود ندارد.
گفته مي‌شود طبق توافق انجام شده قرارداد بازسازي فرودگاه بين‌المللي مشهد مقدس توسط فرانسه به امضا رسيده است.
«سعيد چلندري» در گفت‌وگو با «نسيم آنلاين» تأكيد كرد: در داخل كشور صددرصد توانمندي ساخت و بازسازي فرودگاه بين‌المللي مشهد وجود دارد.  وي با بيان اينكه در داخل كشور بهترين سازندگان فرودگاهي وجود دارد تصريح كرد: در فرودگاه بين‌المللي مشهد در فاصله سال‌هاي 89 تا 93 دست‌كم 85 ميليارد تومان توسط بخش خصوصي سرمايه‌گذاري و صرف نوسازي شده است.  به گفته چلندري، مشكل كنوني در زمينه ساخت فرودگاه در كشور بيشتر مربوط به نحوه نظارت و تهيه نقشه خوب بوده كه در صورت نياز مي‌توان با مشاوران خارجي نسبت به تهيه نقشه خوب فرودگاهي مشورت كرد.
مديركل سابق فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با اشاره به استفاده از توانمندي مهندسان و مشاوران داخلي براي راه‌اندازي فرودگاه امام خميني(ره) به «نسيم آنلاين» گفت: بخش خصوصي اين آمادگي را دارد تا با ظرفيت بالا در ساخت‌و‌ساز فرودگاهي كشور حضور يابد.  وي با طرح اين پرسش كه به چه دليلي بايد بهسازي و نوسازي فرودگاه بين‌المللي مشهد مقدس را به طرف خارجي واگذار كرد، خود پاسخ داد كشور در زمينه ساخت‌و‌ساز و تهيه مصالح ساختماني تحريم نبوده و درعين حال واگذاري اين عمليات به خارجي‌ها با اقتصاد مقاومتي مغايرت دارد. چلندري گفت: طبق اقتصاد مقاومتي بايد از پتانسيل كارشناسان داخلي در اجراي طرح‌هاي فرودگاهي بهره جست.  مديركل سابق فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) اذعان داشت: در حال حاضر، فعاليت مطالعاتي فرودگاه بين‌المللي مشهد مقدس انجام شده و ضرورتي ندارد از طرف خارجي استفاده شود، زيرا مشاوران داخلي توانايي بالايي در طراحي و اجراي شبكه فرودگاهي دارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
سلام
دوستان جوان آنلاین لطفا قبل از مصاحبه با هر شخص محترمی از اعتبار تخصصی و صلاحیت های عمومی فرد مطمئن شوند. میتوانید با و حراست بسیج فرودگاهها راجع به سلامت وی اطلاع کسب کنید. صلاحیت حرفه ای ایشان هم کاملا مشخص است. خودتان هم میتوانید زندگی قبلی و فعلی ایشان را تحقیق کنید. یک کارمند 25 سال خدمت منزلش باید یم، دو، سه یا 4 میلیارد تومان و به بالا باشد؟ وضعیت سلامت و صلاحیت حرفه ایش را از دوستان خودتان و عزیران سپاه در فرودگاه امام و فرودگاه مشهد هم قابل انجام است. لطفا دقت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
اگر اين طرح به نفع ملت نيست
به نفع . مديران نجومي كه هست

هههههههههههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
آقای ههههههههه
شکر خدا مدیران نجومی گورشان را گم کرده اند. با آمدن آقای مه آبادی دست همه شان از بیت المال کم شد. به لطف خدا دیگر اجازه نمیدهیم برگردند. متاسفاه خنده تان تلخ است. خدا به شما و خانواده محترم در مصیبت جمع شدن سفره بیت المال صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید. واقعا مصیبت بزرگی است. از صمیم دل تسلیت میگم خدمتتان.
سامانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
1
ایشان اشتباه فرموده اند. موضوع اصلی این قرارداد سرمایه گذاری خارجی است. کجا حضرت آقا و سیاستهای اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری خارجی مخالف است. سرمایه گذاری شرکتهای غیر فعال را فعال و اشتغال را هم ایجاد میکند. لطفا در اطلاع رسانی هم قبلا اطلاعات لازم را دریافت و هم با افراد کحترم صاحب نظر و متخصص مصاحبه فرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
ایشان کارمند حراست بوده اند. تخصصی در این زمینه ندارند. خودشان نباید مصاحبه میفرمودند. همینطور که نوشته اند این سرمای گذاری خارجی است که اتفاقا مورد تاکید نظام مقدس و حضرت آقا هم هست. فکر نمیکنم که آمریکا هم موافق سرمایه گذاری خارجی در کشور باشد. البته در سرمایه گذاری خارجی باید متوجه باشیم که منافع ملی تامین شود. مثلا IRR مناسب باشد و شرایط دیگری مانند انتقال دانش فنی و... دیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
ههههههههههه IRR چیه دیگه؟ ROE درست است. IRR علامت هما است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
دوستان لطفا توهین به شخصیت افراد نفرمایند. هر کسی اجازه دارد که نظرش را آزادانه اعلام کند.اگر نظر مناسب باشد نیاز به گفتن سمتهای قبلی هم نیست. جای خودش را در اذهان باز خواهد کرد. به نظر حقیر که از کارشناسان کوچک اقتصادی هستم مقوله سرمایه گذاری خیلی مهم است. مخصوصاً سرمایه گذاری خارجی در شرایط جاری که منابع ملی بسیار کم است. نه بانک ها و نه بنگاههای مالی و پولی توان تزریق این حجم بالا از سرمایه مورد نیاز را دارند. پس از این اقدامات باید حمایت کرد تا فردا هزینه فرصت از دست رفته سنگین برای نسل آتی باقی نگذاریم. مطلب مهم دیگر این است که هر اقدامی نقاط مثبت و منفی دارد که باید در کل در مورد آن قضاوت کرد. متاسفانه در کشور ما خیلی ها انتقاد و ارائه نظراتی دارند که در عین محترم بودن هیچ پشتوانه علمی و فنی ندارد. هر کسی هم توانایی اینگونه نقدها را دارد اما نقد باید سازنده، منصفانه و قابل استفاده باشد. موضوع را مطرح کند. خوب و بدش را بگوید. رد یا قبولش را بصورت مشروط یا قطعی با دلایل اعلام کند. اگر مطلوب مشروط است اصلاحات مورد نظر برای مطلوبیت مورد را ذکر کند و اگر رد قطعی شده است؛ گفته شود که علاج کار چیست و چه جایگزین مناسب دیگری وجود دارد که مشکل را حل می کند. در غیر اینصورت مشکل نه تنها حل نمیشود بلکه بسیار غامض می شود و میراثی مانا میشود. جوان آنلاین عزیز و هر خبرگزاری محترم دیگری، اینچنین مخاطبانش افزایش خواهند یافت و اگرنه کسی حسابی برایش باز نکرده و خدای ناخواسته، هم اثرگذاریش کم خواهد شد و هم زحمات زیاد کارکنان محترمش به سادگی هدر می رود. موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
احسنت. کاش همه صاحب نظران و نتقدین اینگونه بودند. پیشنهاد و درخواست میکنم که نظر اول که تخریب کننده اشخاص است برداشته شود. محترمانه نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
با توجه به اهميت تأييد اهليت سرمايه‌گذار خارجي در طرح‌هاي فرودگاهي بهتر است با فراخوان از سرمايه‌گذاران داخلي استفاده شود، چراكه در گذشته هم تجربه استفاده از خارجي‌ها در بهسازي فرودگاه امام خميني (ره) سابقه خوبي نداشته است.

جمله بسیار خوبی است ولی لطفا بروید اهلیت کسانی را که CIP فرودگاه امام را سرمایه گذاری کردند ملاحظه بفرمایید. خودتان ببینید نتیجه اش به کام ملت است یل به کام رندان ملت؟ متاسفانه اکثر طرح های سرمایه گذاری در فرودگاه ها همینطور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
همینطور بود.مدیریت پاک فعلی جلو ناپاکی ها را گرفته و خیلی از منافع افراد را به بیت المال برگردانده است. ان شاءالله مورد حمایت قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
چرا چنین مصاحبه هایی را با افرادی میکنید که نه از موضوع چیزی میفهمند و نه از سیاستهای اقتصاد مقاومتی. افزایش هزینه برای دشمن، از جمله سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. آیا جلب سرمایه گذاری خارجی، هزینه دشمن را افزایش میدهد یا کاهش؟ یک سند آورده شود که حضرت آقا و سیاسنهای اقتصاد مقاومتی با جلب سرمایه گذاری خارجی مخالف است؟ این افراد از سر دلسوزی حرف نمیزنند. یا دنبال مطرح کردن خودشانند و یا منافعی دارند که نگرانند آن را از دست بدهند.
بهروز کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
بدیهی استکه برای توسعه فرودگاه مشهد نیازی به خارجی ها نداریم ولی تجربیات گذشته هم یادمان نرود فرودگاه امام خمینی (ره) بدون شک یکی از ناقص ترین فرودگاههای دنیاست با عیب ها وکاستی های فراوان که توسط داخلی ها انجام شد در حالیکه فرود گاه پایتخت هر کشوری بقول معروف ویترین آن کشور برای مسافرین خارجی است بد نیست نگاهی به این ویترین بیاندازیم وحداقل عین همان تجربه را تکرار نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
نفهمیدیم که شما موافقید یا مخالف. فرودگاه امام بد ساخته شده یا خوب؟
دوست عزیز مشکل عدم ساخت فرودگاههای کشور بی پولی است. البته فرمایش شما هم درست است. تکنولوژی ساخت هم مهم است. سرمایه گذاری خارجی هر دو را همراه دارد. اگر مدیران شرکت فرودگاهها بتوانند سرمایه را به شرکت بیاورند واقعاً کار بزرگی کرده اند. متاسفانه تا حالا که فقط تفاهم نامه بوده و قراردادی امضاء نشده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
بابا اگر خارجی ها نیایند کاری جلو می رود؟ همین مترو و فاضلاب اگر خارجی ها نبودند انجام می شد. البته منظورم از خارجی، بردران همسایه شرقی هستند!! این رفیقمون هم فکر کرده قرار است کارگر از افغانستان بیاد. یک کم از این مغزتان استفاده کنید لطفاً. راستی این تسلطی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارید منو به این فکر انداخت که چرا جای خالی هاشمی را پر نمیکنید؟ مملکت را بی نصیب نگذارید حضرت والا.
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
با سلام نکات دوستان جالب بود و من هم معتقدم مشکل ما ، مشکل سرمایه است و هدف اصلی از سرمایه گذاری فرانسوی ها برای توسعه فرودگاه مشهد هم تامین مالی این پروژه است ، البته دو نکته : 1- دولت باید این مشارکت را مشروط به استفاده از پیمانکار ایرانی برای اجرای پروژه نماید 2-- نکته اصلی این است که آیا اصلا توسعه فرودگاه مشهد دراین مکان فعلی و با این حجم از سرمایه گذاری صحیح است یا نه ؟ ببینید کارشناسان وضعیت فعلی فرودگاه مشهد را دقیقا مشابه فرودگاه مهر آباد می دانند که سرانجام فرودگاه امام ساخته شد . آلودگی صوتی و آلودگی هوای بالای این فرودگاه معضل جدی است . به نظر من در گام اول دولت باید با دلایل متقن اثبات کند که نه امکان ساخت فرودگاه جدید نیست و باید همین فرودگاه را توسعه داد . جه بسا می شد همین سرمایه گذار خارجی را برای ساخت فرودگاه جدید جذب می کرد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار