کد خبر: 836300
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

بسکتبال با ویلچر

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال گفت: برای این که بتوانیم در مسابقات جام جهانی بسکتبال با ویلچر که خرداد در تورنتو کانادا برگزار می‌شود به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم، نیاز به ویلچرهای مدرن، استاندارد و حضور در تورنمت برون مرزی داریم.

حسن پالار در گفت‌وگو با ایسنا، پس از قهرمانی تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه و کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان در کانادا، اظهار کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا – اقیانوسیه که در تایلند برگزار شد، ما به سختی قهرمانی را از چنگ ژاپن و استرالیا خارج کردیم. ما اگر بخواهیم در جام جهانی کانادا که 17 تا 24 خرداد در تورنتو کانادا برگزار می‌شود، به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم باید از همین الان برنامه‌های خود را آغاز کنیم. البته من درخواست‌ها و پیشنهادات تیم را به انجمن بسکتبال با ویلچر دادم تا در اختیار فدراسیون قرار دهد. اگر فدراسیون با برنامه‌های ما موافقت کند، اولین اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کانادا از 22 اسفند آغاز خواهد شد.

او یکی از مشکلات تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر جوانان را نبود ویلچرهای مدرن و استاندارد عنوان کرد و افزود: تیم‌ ‌ملی ایران در تایلند در دو جبهه با بسکتبالیست‌های ژاپن و استرالیا رقابت می‌کردند، یکی از لحاظ ویلچر و دیگری از جهت آماده بودن بازیکنان این دو تیم. ما برای این که بتوانیم در کانادا عملکرد موفقی داشته باشیم باید از ویلچرهای استاندارد و از یک تورنمنت برون مرزی دوستانه در ترکیه یا امارات برخوردار باشیم تا تیم آماده‌ای را راهی کانادا کنیم.

پالار ادامه داد: البته منتظر پاسخ فدراسیون هستیم تا ببینیم چقدر از برنامه‌ها و پیشنهاداتی که برای تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ارائه دادیم حمایت و امکانات لازم را در اختیار ما قرار می‌دهند. هر چند تا به امروز فدراسیون جانبازان و معلولان حمایت‌های خوبی را از این تیم داشته و به خواسته‌های ما پاسخ مثبت داده است.

وی افزود: تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر جوانان در دوره قبل این رقابت‌ها به مقام پنجم دست یافت. هدف ما این است که به جایگاه بهتر از پنجمی دست پیدا کنیم. البته این مهم زمانی محقق می‌شود که فدراسیون هر چه سریع‌تر به برنامه‌های پیشنهادی ما پاسخ مثبت بدهد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر جوانان یکی دیگر از مشکلات این تیم را کمبود بازیکن در کلاس یک پزشکی بیان‌ کرد و گفت‌: در فراخوانی که دادیم، امیدوارم با همکاری هیات‌های استانی چند بازیکن خوب در این کلاس شناسایی و پس از تایید پزشک فدراسیون، آن‌ها را به تیم‌ ‌ملی جوانان دعوت کنیم.

پالار تاکید کرد: با توجه به زمان کمی که تا شروع مسابقات جام جهانی بسکتبال باویلچر جوانان در کانادا داریم، اگر از الان به فکر آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی بسکتبال با ویلچر نباشیم کار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت.

او در پایان در ارزیابی از وضعیت تیم‌های حاضر در جام جهانی کانادا گفت‌: در این رقابت‌ها 12 تیم از چهار قاره آسیا – اقیانوسیه، آمریکا، اروپا و آفریقا حضور خواهند داشت که تنها نسبت به تیم‌های ژاپن، استرالیا، اسپانیا، آلمان، ترکیه و انگلیس شناخت داریم. به‌ هر حال تلاش ما این است که تیم آماده و خوبی را راهی کانادا کنیم تا بتوانیم بهترین جایگاه را در جام جهانی کانادا به خود اختصاص دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار