کد خبر: 836198
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رئيس‌جمهور در جمع نخبگان استان البرز:
رئيس‌جمهور، 12 بهمن را روزي به‌ياد ماندني در تاريخ ملت ايران دانست و با بيان اينكه امام همواره اميدوار بود و اميد را در دل ملت جاودانه ساخت، تأكيد كرد: مهم‌ترين وظيفه، نگهداشت اميد مردم است و هر تلاشي در راستاي تخريب اين اميد، خيانت به كشور است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار با جمعي از مردم و نخبگان فرهنگي و اجتماعي استان البرز ضمن تبريك فرا رسيدن ايام‌الله دهه فجر، گفت: 12بهمن، بازگشت امام و استقبال شكوهمند مردم، پيروزي واقعي انقلاب بود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه در 12 بهمن امام خميني(ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامي، پس از 14 سال تبعيد و غيبت به كشور بازگشت، گفت: سنت غيبت راهبر و انتظار، ملت ايران را زنده و اميدوار نگه داشته و روحيه ما را در برابر انواع فشارها، پراستقامت كرده است. دكتر روحاني خاطر نشان كرد: امام با اراده، اميد و روحيه بلند خود به‌رغم اراده حاكمان مستبد و قدرت‌هاي بزرگ در شرايطي كه حتي برخي ياران ايشان هم نگران امنيت جان امام بودند، به كشور بازگشت.
  
اميد راستين را امام و انقلاب براي مردم به ارمغان آورد
رئيس‌جمهور با اشاره به سخنان تاريخي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در دوازدهم بهمن در بهشت زهرا(س)، گفت: اراده مردان الهي از حق سرچشمه مي‌گيرد و امام در آن سخنان، گفت كه دست امريكا را از كشور كوتاه كرده، ميزان رأي ملت است و با كوتاه كردن دست متجاوزين، ايران را ساخته و آباد مي‌كنيم و اينگونه شد و مردم با اراده، پيگيري و ايثار خود، كارهاي نشدني تاريخ را به نتيجه رساندند. روحاني دوازدهم بهمن را روز آزادي و اميد همه ايرانيان و روز پايان ظلم و استبداد خواند و اظهارداشت: امام و انقلاب، اميد راستين را براي مردم به ارمغان آورد.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ايمان و اميد، اراده مردم را بر همه فشارهاي داخلي و خارجي و رژيمي تا دندان مسلح و مورد حمايت قدرت‌هاي جهاني پيروز كرد، گفت: امام(ره)، همواره اميدوار بود و اميد را در دل ملت، جاودانه ساخت. امام(ره) همواره به اينكه يك ملت متحد در برابر همه قدرت‌ها ايستاده و پيروز مي‌شود و پايان تاريخ، عدل و داد است، ايمان داشت. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز برخي به دنبال از بين بردن اميد مردم هستند، اظهارداشت: ما دست منتقد سازنده را مي‌بوسيم، اما تخريب اميد ملت، خيانت به كشور است.
   
دليل عصبانيت ترامپ از برجام
دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود برجام را محصول ايستادگي و مقاومت ملت ايران و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري برشمرد و ‏گفت: مهم‌ترين دليل عصبانيت ترامپ از برجام به رسميت شناختن حق غني‌سازي ايران در اين توافق است. ‏ رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز پس از گذشت يك‌سال از امضاي برجام موفقيت‌هاي خوبي به دست ‏آورده‌ايم، گفت: امروز يك‌سال بعد از برجام با سانتريفيوژ آي‌آر8 و سرعت بيش از 20 برابر گذشته، غني‌سازي در ‏كشور امكان پذير شد.
‌  
بايد آستانه تحمل را بالا ببريم
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اميد به آينده در مقطع كنوني براي كشور بسيار حائز اهميت است و ما بايد به رشد كشور، اشتغال‌زايي و جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي و توسعه كشور، اميدوار باشيم، گفت: امسال و در دهه مبارك فجر فقط در استان البرز، 1874 ميليارد تومان پروژه عمراني افتتاح مي‌شود و امروز اساس و مهم‌ترين وظيفه، نگه داشتن اميد مردم براي آينده است. روحاني با اشاره به صحنه‌هاي غرورانگيز مشاركت مردم در طول تاريخ انقلاب اسلامي و برگزاري دو انتخابات مهم در سال آينده، گفت: ما انتخاباتي شكوهمند مي‌خواهيم كه اقتدار نظام و حضور با نشاط و شكوهمند ملت بار ديگر دنيا را شگفت‌زده كند. رئيس‌جمهور با بيان اينكه حضور پرشور مردم پاي صندوق آرا مهم‌ترين اصل در انتخابات است، خاطر نشان كرد: ماه‌هاي پيش رو بايد ايام وحدت، يكپارچگي و اميد ملت باشد. بايد با رعايت اخلاق و بالا بردن آستانه تحمل، اميد را در كشور افزايش دهيم و اميدوارم در سال 96 ملت ايران، حماسه ديگري آفريده و اين حماسه، باعث پيشرفت و عظمت فرهنگ، دين، نظام و ايران عزيز ما شود.
  
***
افتتاح و آغاز عمليات اجرايي ٦ طرح و پروژه صنعتي در البرز
شش طرح و پروژه صنعتي و زيربنايي روز گذشته همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي و سفر حجت‌الاسلام‌ ‌ روحاني رئيس‌جمهوري به استان البرز، افتتاح و از محصولات جديد دو مجموعه صنعتي رونمايي شد.  در مراسم آغاز بهره‌برداري از پالايشگاه غلات زر، رئيس‌جمهوري از طريق ويدئو كنفرانس فرمان افتتاح كارخانه توليد پارچه بي‌بافت شيشه‌اي، مجتمع توليد چمن مصنوعي و كارخانه توليد انواع صابون را به عنوان سه پروژه زيربنايي در استان البرز صادر كرد. همچنين همزمان با سفر رئيس‌جمهوري كارخانه توليد لامپ‌هاي LED و بردهاي الكتريكي و كارخانه توليد انواع رنگ صنعتي، ساختماني و ترافيكي در اشتهارد و كارخانه انواع قالب برش صنايع كاغذ و چاپ در كرج افتتاح شد. همچنين از محصولات جديد كارخانه توليد انواع يخچال و فريزر در ساوجبلاغ و مجتمع كنتاكتور فشار متوسط در كرج نيز رونمايي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار