کد خبر: 832497
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
معاون كنسولي وزارت خارجه عنوان كرد
معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه عنوان كرد كه هيچ ايراني خارج از كشوري را تشويق نمي‌كنيم كه دو تابعيتي شود، زيرا تابعيت واحد مورد قبول و توجه ما است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوي  افزود: طرحي تحت عنوان تسهيل ورود ايرانيان خارج از كشور به تصويب رسيده است. اين طرح توسط ارگان‌هاي ذي‌ربط به مأموران ابلاغ شده و در حال حاضر هم به فرودگاه‌ها و نمايندگي‌ها اعلام شده است.   وي با بيان اينكه تابعيت ايراني براي ما اصلي مهم تلقي مي‌شود، خاطرنشان كرد: هيچ كس را نمي‌توان از تابعيت ايراني خارج كرد؛ طبق قانون اساسي هيچ مقامي نمي‌تواند يك ايراني را در صورتي كه مايل نباشد، سلب تابعيت كند.   معاون وزير امور خارجه افزود: اصل بر تابعيت ايراني است و مأموران ما در فرودگاه‌ها به جيبي كه گذرنامه ايراني داشته، توجه دارند و از آنجايي كه دو تابعيتي نيستيم اهميتي ندارد كه در جيب ديگر افراد گذرنامه سوئدي، دانماركي يا ساير كشورها باشد.   وي با تأكيد بر اينكه ما و مأمورين جمهوري اسلامي تك‌تابعيتي هستيم و فقط گذرنامه ايراني براي ما حائز اهميت است، اظهار داشت: هيچ مأموري اجازه پرسش درباره موضوع تابعيت مضاعف را ندارد و حقي هم براي ضبط آن ندارد. 

قشقاوي با اشاره به تابعيت مديران دولتي و مسئولان كشور تصريح كرد: وزارت خارجه در اين زمينه مشغول همكاري است، همچنين بازرسي كل كشور و مجلس شوراي اسلامي هم درخواست رسيدگي به اين مسئله را دارد.  معاون وزير امور خارجه گفت: همانطور كه تأكيد شد، موضوع دوتابعيتي‌ها در مورد مديران متفاوت است و در اين راستا تقاضا دارم اين مسئله با ايرانيان خارج از كشور برابري نكند.   وي يادآور شد: هيچ ايراني خارج از كشوري را تشويق نمي‌كنيم كه دوتابعيتي شود زيرا تابعيت واحد مورد قبول و توجه ما است.  معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با ويزاي الكترونيكي گفت: غير از 10كشور، شهروندان 180 كشور مي‌توانند ويزاي الكترونيكي دريافت كنند.  معاون وزير امور خارجه با اشاره به اينكه هر شخصي از هر كجاي دنيا جز 10 كشوري كه ويزاي فرودگاهي به آنها نمي‌دهيم، مي‌تواند از طريق اينترنت درخواست ويزا كند، ادامه داد: شهروندان ديگر كشورها مي‌توانند درخواست ويزاي الكترونيكي از ايران كنند و ما هم 10 روز پس از درخواست، به اين افراد كد رهگيري مي‌دهيم. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
در هر جای دنیا افراد جاسوس حتما تحت پیگرد قرار می گیرند . اما در یک کشور انقلابی متاسفانه افراد جاسوس علنی بنام دو تابعیتی در راس امور قرار دارند . مگر می شود یک انسان وطن پرست تابعیت کشور دیگری بگیرد ؟ مگر می شود یک انسان وطن پرست بخاطر رفاه حود تقاضا وعزم رفتن به کشور دیگری داشته باشد ؟ در یک کشور انقلابی چرا باید شیفتگان استکبار در راس مدیریت ها باشند ؟ چرا وقتی سیلی از ادم ها در 22 بهمن مرگ بر امریکا وانگلیس بخاطر جنایات و دشمنی ها می گویند مدیران ما برای بستن قرار داد های ننگین تقریبا به استکبار التماس کنند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار