کد خبر: 832467
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
زن جوان كه شوهرش را به خاطر دير رسيدن به ضيافت شام خانه مادرش سرزنش كرده بود، نمي‌دانست كه اين كار پايان خونيني به همراه دارد.
زن جوان كه شوهرش را به خاطر دير رسيدن به ضيافت شام خانه مادرش سرزنش كرده بود، نمي‌دانست كه اين كار پايان خونيني به همراه دارد. داماد خانواده كه به خاطر اين رفتار مرتكب قتل پدرزنش شده و تا پاي طناب دار رفته بود با جلب رضايت اولياي دم موفق شد به زندگي بازگردد. 
به گزارش خبرنگار ما، سوم ارديبهشت ماه سال 89 مأموران پليس تهران از قتل مرد ميانسالي در محله ابوذر با خبر و در محل حاضر شدند. جسد متعلق به مردي 55 ساله به نام رحيم بود كه با ضربات چاقو كشته شده بود. بررسي‌هاي بعدي نشان داد كه عامل حادثه داماد 33 ساله‌اش است كه دستگير شد. 

همسر مقتول در شرح ماجرا گفت: دخترم همراه شوهرش در منزل ما مهمان بودند. دامادم به خاطر كارش كمي ديرتر براي شام رسيد كه باعث ناراحتي دخترم شد و سر اين موضوع با هم مشاجره كردند. شوهرم هم در دفاع از دخترم در مشاجره آنها دخالت كرد. اين رفتار شوهرم سبب عصبانيت دامادم شد. او چاقو برداشت و ضربه‌اي به شوهرم زد كه كشته شد. 

داماد خانواده هم به قتل اعتراف كرد و گفت: آن شب همسرم تماس گرفت و قرار شد براي شام به منزل پدرش برويم. شغل من خياطي است و گاهي به خاطر كار مشتري دير به خانه مي‌رفتم. آن شب هم به خاطر سفارش يكي از مشتري‌ها مجبور شدم ديرتر مغازه را تعطيل كنم. وقتي به خانه پدر زنم رسيدم همسرم خيلي سرد با من برخورد كرد و هر چقدر برايش توضيح دادم قانع نشد. او با بي‌احترامي و بدزباني پيش خانواده‌اش مرا تحقير كرد و باعث شد عصباني شوم و با هم درگير شويم. آنجا بود كه پدرش به خاطر طرفداري از دخترش با من درگير شد. 

او در خصوص قتل گفت: وقتي خانواده همسرم به جاي نصيحت دخترشان از او طرفداري كردند به حياط رفتم و از عصبانيت شيشه ماشين پدرزنم را شكستم. اين اتفاق باعث شد او به من حمله كند. من هم براي دفاع از خودم چاقو را از داشبورد ماشين برداشتم و دو ضربه به گردن و دستش زدم. 

پرونده ياسر بعد از تكميل و صدور كيفرخواست به شعبه 74 دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسيدگي به اين پرونده به رياست قاضي عبداللهي بعد از اعلام رسميت جلسه و درخواست قصاص از سوي اولياي دم همسر وي گفت: در اين اتفاق خودم را مقصر مي‌دانم. شوهرم در كارش متعهد بود. اگر آن شب او و كارش را درك مي‌كردم، اين اتفاق نمي‌افتاد. به همين خاطر او را مي‌بخشم. ساير اولياي دم گفتند كه حاضر به گذشت نيستند و حاضرند تفاضل ديه را پرداخت كنند تا رحيم قصاص شود. در ادامه متهم بار ديگر ماجرا را شرح داد و بعد از آخرين دفاع، هيئت قضايي او را به قصاص محكوم كرد. اين حكم بعد از ارسال به ديوان و تأييد قضات ديوان عالي كشور در حال اجرا بود كه متهم توانست با پرداخت 190 ميليون ديه به پسر مقتول و خريد يك دستگاه آپارتمان براي همسر مقتول از مرگ فاصله بگيرد. 

روز گذشته اين پرونده براي رسيدگي از جنبه عمومي جرم بار ديگر روي ميز هيئت قضايي شعبه چهارم به رياست قاضي عبداللهي قرار گرفت. بعد از قرائت كيفرخواست و شرح دوباره ماجرا، متهم در آخرين دفاع گفت: من به كارم علاقه داشتم و خودم را نسبت به مشتري‌هايم متعهد مي‌دانستم. آن شب به خاطر سفارش يكي از مشتري‌ها مجبور شدم ديرتر به منزل پدر زنم بروم. اگر آن شب خانواده همسرم بزرگ‌تري مي‌كردند و از اشتباه دخترشان دفاع نمي‌كردند، من مرتكب قتل نمي‌شدم، اما باز اشتباهم را قبول دارم و خودم را به خاطر اين اتفاق سرزنش مي‌كنم. بخشش همسرم براي من كار بزرگي بود، از دادگاه مي‌خواهم حكم آزادي مرا صادر كند تا خطايي را كه كردم براي همسر و خانواده‌اش جبران كنم. بعد از آخرين دفاع متهم، هيئت قضايي وارد شور شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار