کد خبر: 832464
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
كرش به ايران بازگشت. بدون اينكه «نه» قاطع هيئت رئيسه فدراسيون به استعفاي كتبي او، گره از اين مشكل باز كرده باشد.
دنیا حیدری
كرش به ايران بازگشت. بدون اينكه «نه» قاطع هيئت رئيسه فدراسيون به استعفاي كتبي او، گره از اين مشكل باز كرده باشد. او حالا جدي‌تر از قبل پاي ميز مذاكره خواهد نشست. درست به جديت آخرين استعفايش كه فدراسيون را به حق به تكاپو انداخت و اين بار اگر فدراسيون چيزي در چنته نداشته باشد، ديگر نمي‌تواند به راحتي گره از اين مشكل كند.  وخامت اوضاع زماني مشخص مي‌شود كه جلسه پنج ساعته تاج با كرش به جايي نمي‌رسد و اين شايد نشان از آن دارد كه دست فدراسيون برابر سرمربي تيم ملي خالي‌تر از آن است كه بتواند رضايت او را جلب كند. اما آيا در نشست بعدي كرش با فدراسيون، اين مشكل حل شده و مسئولان فوتبال ايران مي‌توانند اوضاع را براي هميشه آرام كنند يا باز هم قرار است با يك توافق مقطعي، سر و ته ماجرا هم آورده شود؟

تكليف امكانات فوتبال ايران مشخص است. اين را كرش در تمام سال‌هايي كه هدايت فوتبال ايران را به دست داشته به وضوح ديده و به رغم اعتراض‌هاي گاه و بي‌گاهش براي برطرف شدن آن، به خوبي مي‌داند كه اميدي به اين قسمت ماجرا نمي‌تواند داشته باشد و اصرارش نيز جز وعده‌هايي كه هرگز محقق نخواهد شد، پاسخ ديگري ندارد. اصلي‌ترين مشكل كرش كه هر از چندگاهي باعث درگيري او و تيم‌هاي باشگاهي مي‌شود و آخرين بار نيز اخراج ملي پوشان پرسپوليس و سپس استعفاي او را در پي داشت، به برنامه‌ريزي اردوهاي تيم ملي و تداخل آن با برنامه باشگاه‌ها برمي‌گردد. در واقع ضعف فدراسيون در برنامه نه فقط باعث ايجاد تنش بين باشگاه‌ها و تيم ملي شده و حاشيه‌هاي زيادي را به دنبال داشته، كه باعث شده كرش نيز بتواند با حربه استعفا، درصدد رسيدن به خواسته‌هاي خود باشد؛ برنامه‌ريزي‌اي كه هرگز نتوانسته باشگاه‌ها و حتي سرمربي تيم ملي را ملزم به اجراي آن كند و درگيري‌هاي گاه و بيگاه آنها را به دنبال داشته است. 

در ظاهر فدراسيون همواره به سمت سرمربي تيم ملي غش مي‌كند، اما واقعيت اين است كه فدراسيون برنامه‌اي منطقي و قطعي ندارد كه بتواند كرش و باشگاه‌ها را قانع و آنها را ملزم به اجرا كند. اين ضعف طي سال‌ها اين فرصت را ايجاد كرده كه مربيان تيم‌هاي باشگاه وي حتي ملي در پي اولين اختلاف نظري كه مي‌توان آن را در يك جلسه رو در رو و نشستي دوستانه حل كرد، به بدترين شكل به جان هم افتاده و از خجالت يكديگر در آيند؛ درگيري‌هايي كه در شأن فوتبال ايران نيست اما هر از چندگاهي شاهد آن هستيم.  فدراسيون حالا بعد از آخرين استعفاي كرش قرار است بار ديگر با او به گفت‌وگو بنشيند. اما ‌اي كاش اين بار با دست پر وارد اين جلسه شود يا با تغيير نگاه و رويه، حداقل برنامه‌اي براي نشست سرمربي تيم ملي با مربيان باشگاه‌ها داشته باشد تا مشكلات در محيطي دوستانه براي هميشه حل و فصل شود و چندي بعد، بار ديگر شاهد اتفاقاتي مشابه نباشيم. 

كرش اگر چه يك مربي سرسخت است كه كمتر از مواضع خود كوتاه مي‌آيد، اما به همان اندازه نيز ثابت كرده در مواقع خواص اهل نرمش به خرج دادن نيز است و بدون ترديد اگر در محيطي دوستانه با مربيان ليگ و مسئولان فدراسيون به گفت‌وگو بنشيند، ‌هم مي‌تواند با بيان مشكلات تيم ملي سايرين را قانع كرده و هم با شنيدن مشكلات آنها، با باشگاه‌ها كنار آيد تا در اين ميان نه سيخ بسوزد و نه كباب. در غير اين صورت، نهايتاً بايد در انتظار تكرار اتفاقي باشيم كه در آخرين جلسه هيئت رئيسه فدراسيون با كرش رخ داد. قبول تمام و كمال خواسته‌هاي كرش با بيان اين مهم كه او حق دارد اما بضاعت فوتبال ايران همين است و بس، در واقع توافقي براي ايجاد آرامش مقطعي است، اما بايد ديد فدراسيون باز هم در پي آن است كه مشكلات را به طور مقطعي حل و فصل كند يا اصولي. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار