کد خبر: 832460
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
پرسپوليس و برانكو به سايپا امتياز نمي‌دهند
نفت و استقلال به ياد نيمه نهايي جام حذفي دوباره به مصاف هم مي‌روند. در نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال كه پس از وقفه‌اي دو هفته‌اي ديروز آغاز شده بدون شك حساس‌ترين ديدار هفته شانزدهم را نفت تهران و استقلال برگزار مي‌كنند.
شيوا نوروزي
نفت و استقلال به ياد نيمه نهايي جام حذفي دوباره به مصاف هم مي‌روند. در نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال كه پس از وقفه‌اي دو هفته‌اي ديروز آغاز شده بدون شك حساس‌ترين ديدار هفته شانزدهم را نفت تهران و استقلال برگزار مي‌كنند. تراكتورسازي نزديك‌ترين تعقيب كننده پرسپوليس نيز در اهواز ميهمان استقلال خوزستان است. رويارويي فرداي پرسپوليس و سايپا با توجه به جدال لفظي برانكو و كرش بر سر غيبت ملي پوشان براي سرخپوشان اهميت زيادي پيدا كرده است. تراكتورسازي نزديك‌ترين تعقيب كننده پرسپوليس در اهواز ميهمان استقلال خوزستان است. 

بازي در ورزشگاه تختي براي آبي‌ها كار آساني نيست، هرچند كه شاگردان علي منصور ديروز در اين ورزشگاه تمرين كرده‌اند. امروز هم نفتي‌ها و هم استقلالي‌ها براي رسيدن به پيروزي انگيزه‌هاي فراواني دارند. هنوز ديدار دو تيم در نيمه نهايي جام حذفي، حذف استقلال و فحاشي‌هاي صورت گرفته عليه علي دايي فراموش نشده، ديداري كه در نهايت به انتقادهاي تند شهريار، شكايت استقلال از او و محروميت علي دايي منجر شد. حالا دايي و تيمش براي نشان دادن برتري خود به آبي‌ها نقشه‌هاي زيادي كشيده‌اند. دايي بايد از روي سكوها بازي شاگردانش را هدايت كند. سرمربي نفت همچنان معتقد است فحاشي به او و محروميتش سازماندهي شده بوده و انتقادهايش تا كنفرانس خبري پيش از مسابقه نيز ادامه داشت: ‌«آقايان قوانين مملكت را زير سؤال برده‌اند. به دنبال محروم كردن علي دايي بودند. براي تاج متاسفم. رياست فقط پشت ميز نشستن نيست. شما بايد كار بقيه را زير نظر بگيريد. ۱۰۰۰ سال ديگر هم نمي‌توانيد مرا خاموش كنيد. ضمن اينكه من در جام حذفي محروم شده‌ام چرا در ليگ اعمال مي‌شود؟ چرا؟ چون با استقلال بازي داريم؟  نفت با 23 امتياز رده پنجم را در اختيار دارد. 
  
رحمتي يا حسيني؟
مصدومان استقلال كمتر از نفت نيست. جابرانصاري و هراير مگويان دو بازيكن آسيب ديده اين تيم هستند. علاوه بر مصدومان، منصوريان همچنان با چالشي به نام رحمتي روبه‌رو است. اگرچه كاپيتان آبي‌ها در اين تيم ماندني شد اما هيچ بعيد نيست در شروع نيم فصل دوم باز هم حسيني در چارچوب استقلال قرار بگيرد. بازي رفت دو تيم به تساوي يك – يك انجاميد، در حالي كه باخت در جام حذفي و از دست دادن يك جام ناكامي بزرگي براي استقلال محسوب مي‌شود. اين تيم 22 امتيازي در رده هفتم قرار دارد و اگر دير بجنبد در شروع نيم فصل ممكن است تا رده نهم جدول سقوط كند. آبي‌ها آخرين ديدار نيم فصل اول را با تساوي مقابل سپاهان به پايان رساندند. منصوريان كه در اين فصل با انتقادهاي زيادي روبه رو شده به جوان شدن تركيب استقلال اشاره كرد: «در اين ۱۰ روز خوب تمرين كرديم و سعي مي‌كنيم با تيم جوانمان به همراه يكي دو با تجربه به زمين برويم. يك جوان هم احتمالا به تركيب فرداي ما اضافه مي‌شود. تمركزمان روي جبارف كاپيتان ازبكستان و آندو تيموريان است تا آنها را جذب كنيم. مي‌دانم دايي ناراحت است ولي بازيكنانم در تختي فرق بين كمپ حجازي و تختي را فهميدند و حس خوبي به دست آوردند.»
  
استقلال خوزستان – تراكتورسازي 
مدافع عنوان قهرماني در حالي به استقبال تيم تبريزي مي‌رود كه در نقل و انتقالات زمستاني چند بازيكن تاثيرگذار خود را از دست داده است. استقلال خوزستان كه در رده دهم جدول جا خوش كرده هيچ نشاني از تيم قهرمان فصل پيش ندارد و در نيم فصل نيز سه بازيكن اصلي خود از جمله رحيم زهيوي را از دست داد تا دست پورموسوي بيش از پيش خالي شود. در آن سو تراكتورسازي رده دومي با دو امتياز اختلاف نسبت به پرسپوليس صدرنشين منتظر لغزش اين تيم است. امير قلعه نويي سروش رفيعي را از دست داده و از طرفي جاسم كرار نيز طبق معمول با وساطت اطرافيان به تمرينات بازگشته است. 
 
پرسپوليس – سايپا؛ فردا 16:35
صدرنشين ليگ براي حفظ جايگاهش به هر سه امتياز اين بازي نياز دارد. پرسپوليس 32 امتيازي با به خدمت گرفتن چند بازيكن جديد قدرت بيشتري پيدا كرده است. به غير از نريمان جهان، سروش رفيعي بهترين خريد برانكو در نيم فصل بوده، خريدي كه هنوز چند روز از آمدنش نگذشته حاشيه‌هايي در اردوگاه سرخ‌ها ايجاد كرده. گفته مي‌شود سرمربي كروات اين بازيكن را جايگزين محسن مسلمان مي‌كند، هرچند كه هافبك تازه وارد پرسپوليس هنوز كارت بازي‌اش براي فردا صادر نشده است. بازگشت ملي پوشان به تمرينات آن هم پس از جنجالي كه كرش و برانكو به راه انداختند حساسيت‌هاي اين ديدار را بيشتر كرده است. بايد ديد برانكو چه نقشه‌اي براي مقابله با تيم حسين فركي دارد. گفته مي‌شود رامين رضاييان به دليل مصدوميت به بازي با سايپا نمي‌رسد. با اين وجود با توجه به عملكرد سايپا، اين تيم خودروساز كار سختي در مصاف با پرسپوليس در پيش دارد. تيم فركي تنها 13 امتياز كسب كرده و جايگاهي بهتر از چهاردهمي ندارد. نتايج ضعيف سايپا حتي يك بار به استعفاي فركي منجر شد. سايپا در حالي فقط دو بار طعم برد را چشيده كه پرسپوليس تنها يك بار در اين فصل شكست خورده است. 
  
ساير ديدارها
امروز: پيكان گسترش فولاد 
فردا: پديده سپاهان
ماشين‌سازي تبريز فولاد 
ذوب آهن سياه جامگان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار