کد خبر: 832453
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
كوثري:
رئيس كميته دفاعي مجلس نهم عنوان كرد كه نيروي دريايي سپاه با تجربه‌اي كه از دستگيري نظاميان انگليسي داشت، در زمانی دیگر 10 تفنگدار نظامي امريكايي را بازجويي و فيلم‌ها و تصاوير متعددي را از آنها ضبط و ثبت كرد.
رئيس كميته دفاعي مجلس نهم عنوان كرد كه نيروي دريايي سپاه با تجربه‌اي كه از دستگيري نظاميان انگليسي داشت،  در زمانی دیگر 10 تفنگدار نظامي امريكايي را بازجويي و فيلم‌ها و تصاوير متعددي را از آنها ضبط و ثبت كرد.
به گزارش ميزان، اسماعيل كوثري رئيس اسبق اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح، با اشاره به روز 22 دي سالروز دستگيري 10 تفنگدار نظامي امريكايي در خليج‌فارس اظهار كرد: دستگيري و رهاسازي 10 تفنگدار امريكايي در جزيره فارسي كه جزئي از آب‌هاي سرزميني ايران محسوب مي‌شود، «آمادگي، سرعت بالا و اقتدار نيروي دريايي سپاه» را نشان داد. وي افزود: نيروي دريايي سپاه با تجربه‌اي كه از دستگيري نظاميان انگليسي در خليج فارس از گذشته داشت، اين بار در كوتاه‌ترين زمان ممكن 10 تفنگدار نظامي امريكايي را بازجويي و فيلم‌ها و تصاوير متعددي را از آنها ضبط و ثبت كرد.
رئيس اسبق اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: نيروي دريايي سپاه به دليل آنكه مي‌دانست دستگاه ديپلماسي كشور در اين ماجرا ممكن است اقتدار كافي را از خود نشان ندهد، شروع به بازجويي نظاميان امريكايي دستگير شده كرد. كوثري با بيان اينكه در همان ساعت‌هاي اوليه دستگيري، نيروي دريايي سپاه اطلاعات لازم را از نحوه مأموريت‌هاي نظاميان امريكايي به دست آورد، اظهار كرد: هنوز هم اطلاعاتي وجود دارد كه نيروي دريايي سپاه آنها را منتشر نكرده و عدم‌انتشار آنها بدين معني است كه ما همچنان در حال استفاده از اين اطلاعات هستيم. وي در ادامه با بيان اينكه امريكايي‌ها آنقدر كه بلوف مي‌زنند، در عمل جرئت و جسارت اقدام را ندارند، افزود: امريكايي‌ها مي‌دانند اگر دست از پا خطا كنند آن كس كه متضرر مي‌شود، خودشان هستند. كوثري با بيان اينكه اقتدار نيروي دريايي امريكا در خليج فارس نسبت به گذشته بسيار كمتر شده است، عنوان كرد: امروز حضور ناوچه‌ها و ناوهاي امريكايي در آب‌هاي خليج فارس و درياي عمان نسبت به دو دهه پيش با كاهش چشمگيري روبه‌رو است و اين كاهش نشان‌دهنده اين است كه آنها به قدرت دريايي ايران واقف هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار