کد خبر: 831931
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی:
مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری استانداری آذربایجان غربی گفت: کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان شهریور ماه سال آینده در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان، شهلا تاجفردر جلسه  کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد بیان کرد:  برگزاری این کنگره بهترین فرصت برای شناساندن روحیه صبر و استقامت زن ایرانی مسلمان در دوران طلایی دفاع مقدس برای جهانیان است.

وی گفت: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فعالیت‌های خود در تمامی عرصه‌ها علی‌الخصوص هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی را در روحیه دهی به رزمندگان اسلام ایفا کردند.

تاجفر ادامه داد: زنان در هشت سال دفاع مقدس به عنوان مادران و همسران فداکار و با حضور مستقیم خود در جبهه‌های حق علیه باطل پا به پای فرزندان و همسران خود به مقابله با رژیم بعثی پرداختند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  زنان شهیده درهشت سال دفاع مقدس در عرصه‌ی جهانی تاثیر گذار هستند از این رو مسئولان وظیفه‌ی خطیری را در جهت حفظ آثار و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جوان امروزی بر عهده دارند.

تاجفر گفت: برای برگزاری این بزرگداشت که به نوعی آبروی استان هم محسوب می‌شود تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را باید با دستگاه‌های متولی این کنگره داشته باشند.

در بخشی دیگر از این جلسه لیلا سپهری مسئول بسیج جامعه‌ی زنان سپاه شهدای استان در آذربایجان‌غربی با اشاره به حاشیه‌های این کنگره افزود: در حاشیه این بزرگداشت و کنگره‌ اجلاس‌هایی در مناسبت‌های مختلف روبرو برگزار خواهد شد که خروجی‌ این  اجلاس‌ها در کنگره بزرگداشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همایش اسوه‌های صبر و استقامت، برگزاری جشن گلریزان برای زنان زندانی که مجازات کیفری ندارند، برگزاری جشنواره ورزشی، محفل انس با قرآن، تولید برنامه‌های تلویزیونی در حوزه‌ی زنان و تجلیل از خانواده‌های زنان شهیده از مراسماتی است که در حاشیه‌های این کنگره بزرگداشت اجرا می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌ها خبر داد و گفت: برگزاری اردوی سیاحتی-زیارتی، دعوت از زنان فعال خارجی در عرصه ی مقاومت و برگزاری جشنواره غذا از دیگر برنامه‌هایی  است که در حاشیه‌ی این بزرگداشت و کنگره برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر