کد خبر: 831884
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
داور جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود:
دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده رود صبح امروز با حضور در مجتمع مطبوعات ودر نشست خبری اولین داورجشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود گفت: شهر اصفهان یکی از شهرهای شاخص کشورمان در زمینه هنر است که ساخته های دست هنرمندانش در بسیاری از نقاط جهان همچون چین و سمرقند رفته و اعتبار و اصالت آنان را به رخ جهانیان کشیده است.

محمدحسین لطیفی از دریافت 400 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: این آثار در سه بخش ملی، ویژه و مهاجرت به دبیرخانه ارسال شده است که در بخش ملی 30 اثر در موضوع آزاد دریافت شده و در بخش ویژه 10 اثر با موضوع اقتصاد مقاوتی اقدام و عمل و در بخش مهاجرت 6 اثر حضور دارد.

وی افزود : اصفهان با سابقه ای که در زمینه هنر دارد متاسفانه در زمینه فیلمسازی دچار ضعف هایی جدی است، که در این زمینه باید مسئولین برای فراهم کردن مقدمات و زمینه های لازم جهت ماندگاری و رشد هنرمندان در این شهر اهتمام داشته باشند.

لطیفی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه فیلمسازی ازسوی دولت و مسئولین با ضعف ها و کمبودهای بسیاری فاحشی همراه است گفت: امروز بودجه بسیار محدودی برای ساخت فیلم ازسوی بنیادهای سینمایی تعیین می شود که کفاف هزینه های اولیه یک فیلم را هم نخواهد داد اگر برای ساخت یک فیلم هزینه های بالغ بر یک تا یک و نیم میلیارد تومان لازم باشد، تنها صد تا صد و پنجاه میلیون تومان ازسوی نهادهای دولتی در اختیار فیلمسازان قرار می گیرد که در مقابل هزینه تمام شده فیلم بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منتی از سوی مسئولین بر سر هنرمندان نیست عنوان کرد: در ملاقاتی که با یکی از مسئولین داشتم به او گفتم من گچکاری هستم که دارم از تخریب سقف فرهنگ مملکتمان به شما خبر و هشدار می دهم! آنوقت شما مدعی هستی که با خودم گچ و آجر هم بیاورم و این سقف را بازسازی کنم؟ من فقط یک گچکارم، شما باید ابزار کار را در اختیار من بگذارید تا من سقف را ترمیم کنم.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین هنرمندان را جدی نمی گیرند و می خواهند با حداقل اقدام و امکانات آنها را راضی کنند، اما وقتی به عرصه جامعه می آیند می بینند که اتفاقا نقش هنرمندان در اثرگذاری در جامعه بسیار پررنگ و جدی است و جدی نگرفتن انان به منزله دامن زدن به مشکلات است.

کارگردان مجموعه تلویزیونی کت جادویی برگزاری جشنواره های فیلم را نقاط قوتی در مسیر فیلمسازی دانست و گفت: بدون تردید اصفهان در زمینه برگزاری چنین جشنواره هایی پیشتار بوده و امیدوارم جشنواره زنده رود هم با جلب نظر و توجه بخش خصوصی، در شناسایی استعدادها و گشودن راه برای شناخته شدن آنها موثر باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «روز سوم» با اشاره به اینکه در میان جوانان اصفهان استعدادهای قابل توجه و چشمگیری در عرصه فیلمسازی وجود دارد گفت: مسلما پرورش چنین استعدادهایی به حضور هنرمندان و فیلمسازان برجسته و بزرگ در کنار این جوانان نیازمند است، و این وظیفه مسئولین یک استان و یک شهر است که مقدمات و جذابیت های لازم را برای حضور این هنرمندان در شهرشان فراهم کنند.

وی ادامه داد: این مسئله تاثیر قابل توجهی در معرفی یک شهر دارد و می تواند عامل جذب توجه و اسپانسرهای مالی به سوی آن باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مهاجرت فیلمسازان جوان به پایتخت چه نقشی در ارتقاء سطح کیفی کار آنان و قدم زدن در مسیر حرفه ای گری شان دارد عنوان داشت: مسلما وقتی فیلمسازی می داند که اگر به تهران برود می تواند از همین فردا عملکرد بهتری در زمینه کاری اش داشته باشد باید برود و فرصت را از خودش نگیرد، اما این هم انصاف نیست که این مهاجرت همیشگی باشد و موجب قطع ارتباط کامل او با شهر خودش بشود.

در ادامه دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده رود از روند برگزاری جشنواره از 27 دی ماه خبر داد و گفت: جشنواره زنده رود در روز 27 دی ماه در گلستان شهدا اصفهان افتتاح شده و در روزهای 28 و 29 به اکران آثار جشنواره می پردازد.

خشایار محمودآبادی نیز که دبیری بخش بین الملل این جشنواره را بر عهده دارد در اینباره گفت: در بخش بین الملل که بخشی غیررقابتی نیز هست 15 فیلم به دبیرخانه رسیده که ازسوی فیلمسازانی از دو کشور لبنان و ایرلند ارسال شده اند.

وی ادامه داد: این آثار پس از بازبینی های کامل و ایجاد زیرنویس اکران خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار