کد خبر: 831829
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان تسهیل یافته و موانع تجارت و صادرات استان اردبیل در دیدار با رئیس جمهور این کشور مطرح و مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مجید خدابخش در نشست با اعضای انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهار داشت:در طول دهه‌های گذشته و به ویژه در زمانی که وضعیت مالی دولتها بسیار مناسب بود هیئت دولت و روسای جمهوری دوره‌های مختلف به این استان سفر کرده‌اند و ما به جای مطالبه اجرای طرحهای زیربنایی و  کارخانه‌های عظیم و مگاپروژه، مسائل پیش پا افتاده  را مطرح و درخواستهای نه چندان مهم را طلب کرده‌ایم که باید منطقه آزاد و کارخانه‌های بزرگ اقتصادی را درخواست می‌کردیم.

وی با اشاره به تاثیر طرحهای زیربنایی در توسعه و عمران هر منطقه بیان کرد: زمانی که کشت و صنعت در پارس‌آباد ایجاد می‌شد شاید کمتر کسی به تاثیر فوق‌العاده آن بر توسعه پارس‌آباد واقف بود اما احداث فرودگاه در پارس‌آباد به برکت کشت و صنعت مغان و توسعه زیربنائی این شهرستان نیز مرهون این واحد بزرگ اقتصادی است و با همین هدف بود که از روزهای اول انتصاب خود 4 مگاپروژه را برای استان مطرح کردیم.

خدابخش با بیان اینکه اقدامات چشمگیری در راستای توسعه همه جانبه استان در بخشهای گردشگری، صنعت و معدن و تجارت و بخش کشاورزی و دامی انجام گرفته است، گفت: 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی که در نوع خود بی سابقه بود برای تکمیل نیروگاه سبلان اردبیل اختصاص یافت که علاوه بر تامین برق مصرفی استان و تامین زیرساختهای اجرای طرحهای تولیدی و اقتصادی استان، زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را نیز فراهم آورده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پیگیری منطقه آزاد، مطالعه و کشف 4 پهنه معدنی، ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی و تامین زیرساختهای این شهرکها با اعتبارات دولتی نتایج مطلوبی داشته است.

وی افزود: تنها برای تامین گاز کارخانه شیرآلات قهرمان گرمی 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است در حالی که با این میزان اعتبار می‌توانستیم به چندین روستا گازرسانی کنیم اما اشتغال جوانان  را در اولویت قرار دادیم.

خدابخش اظهار کرد: قرار گرفتن 60 هزار هکتار از مزارع شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی زیر کشت آبی با سرمایه‌گذاری عظیم دولت در بخش آب و سدسازی، منطقه ویژه اقتصادی نمین، بندر خشک اصلاندوز و فعال سازی مجدد واحدهای راکد استان نوید بخش تحول جدی در بخش اقتصادی استان اردبیل است.

وی با اشاره به سفرهای اخیر خود به کشورهای روسیه و آذربایجان و جلب موافقت مقامات کشور مقابل در زمینه‌های تجارت و صادرات استان بیان کرد: صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان تسهیل یافته و موانع تجارت و صادرات استان در دیدار با رئیس جمهور این کشور مطرح و مرتفع شده و بازار روسیه ظرفیت عظیمی برای تجارت و صادرات محصولات تولیدی استان است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: تجارت و صنعت دو مقوله و محور مهم  توسعه استان است و کشاورزی بدون حضور صنعت، تحول اقتصادی را رقم نمی‌زند.

خدابخش با بیان  اینکه  نباید از واحدهای زنجیره‌ای و مکمل و ایجاد ارزش افزوده کالاهای تولیدی استان نیز غافل شد، اظهار کرد: کشت پسته، زعفران و بادام زمینی در استان کلید خورده و صنایع تبدیلی و بسته بندی، نگهداری و سردخانه در نقاط مختلف استان اردبیل در حال ایجاد است.

وی با اشاره به برگزاری  مسابقات والیبال امیدهای آسیا با حضور 16 تیم در اردیبهشت‌ماه سال 96 به میزبانی اردبیل  ابراز امیدواری کرد که پخش زنده این مسابقات از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و بازتاب آن از رسانه‌های برخی  کشورهای منطقه در معرفی بیشتر استان  اردبیل تاثیرگذار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر