کد خبر: 830392
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» مطرح شد
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه برجام خسارت محض است، گفت: درباره فرار بیش از ۶۰ نفر از روزنامه‌نگاران مدعی اصلاحات، وزیر و معاونان دولت اصلاحات و فعالیت‌ آنان در VOA و BBC باید پاسخ داده شود.

جوان آنلاين: برنامه «متن و حاشیه» شب گذشته با حضور «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان و «مصطفی کواکبیان» نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از شبکه 3 سیما روی آنتن رفت.

شریعتمداری در ابتدای این مناظره در پاسخ به سؤالی درباره نامه اخیر 30 نفر به ترامپ برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران، اظهار داشت: این 30 نفری که به رئیس جمهور جدید آمریکا نامه نوشتند افراد خیلی دم دستی هستند و در حد و اندازه  قد و قواره‌ای نیستند که برای اقدام‌شان انگیزه خاصی تعریف کنیم، این گونه جریانات را دشمنان به صورت بادکنکی پرورش می‌دهند و از زبان آنان حرف‌هایی که خودشان می‌خواهند را مطرح می‌کنند.

وی افزود: این ماجرا ریشه دیگری دارد و بسیار گسترده‌تر و مهم‌تر از این موضوع است که به نظرم بهتر است بیشتر به آن مسئله توجه کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه درخواست اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران درخواستی است که فتنه‌گران از همان سال 88 و البته قبل از آن اعلام کردند، این 30 نفری که به ترامپ نامه نوشتند افرادی هستند که در جریان فتنه فعال بودند که البته عده‌ای از آنان دستگیر شدند و برخی هم فرار کردند، آنان افرادی هستند که نقش پادویی را دارند و ما باید در این زمینه به اسناد رجوع کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان بر همین اساس تصریح کرد: آقای مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی که از مسئولان عالیرتبه نظام هستند، نوار صوتی دارند که در آن نوار صوت با یکی از همکاران‌شان تماس می‌گیرند و وقتی می‌بینند که او قرار است از محل زندگی‌اش به واشنگتن برود، از او می‌خواهند حتماً با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، هم نوار صوتی این مکالمه وجود دارد و هم آن طرف مقابل این مسئله را مطرح کرده است.

شریعتمداری همچنین تأکید کرد: تعدادی از همین افراد اصلی که در فتنه بودند، از اوباما درخواست می‌کنند که تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند، واژه‌ تحریم‌های فلج‌کننده از داخل کشور مطرح شده بود. آقای سفیر وقت اتریش در ایران با تعجب می‌گوید این دو رئیس جمهور اسبق ایران در ملاقات با بنده خواستند که غرب در شیپور تقلب و نقض حقوق بشر در ایران بدمد.

در ادامه این مناظره مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تأکید براینکه آن 30 نفری که به ترامپ نامه نوشتند تا ایران را تحریم کند به دنبال براندازی نظام هستند و این انقلاب و نظام را دوست ندارند، گفت: تحریم‌ها علیه ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته که این موضوع هم به خاطر ذات این انقلاب است.

وی با بیان اینکه این 30 نفر کار بسیار ناپسندی انجام دادند و محکوم است، گفت: هیچ فرد شناسنامه‌داری در بین این افراد نیست اینکه آقای شریعتمداری از فایل صوتی مهدی هاشمی صحبت می‌کنند، باید بگویم این تیپ‌ها نیستند که بحث شد، متأسفانه ما می‌خواهیم همه چیز را به یکدیگر ربط دهیم این افراد آن طرف مرز هستند و فراری هستند، خیلی‌ها بودند که از کشور فرار کردند حتی چند خبرنگار خبرگزاری فارس هم پیش از این پناهنده شدند، اینکه کسی قبلاً در جایی بوده و بعداً از کشور رفته و مواضعش تغییر کرده را نباید به یکدیگر ربط دهیم، این تحریم‌ها ضد ملت ایران است و من معتقدم اساساً خوب است اطلاعیه‌ای دهیم و این موضوع را محکوم کنیم که البته بنده این مسئله را به برخی دوستان گفتم اما آنان گفتند با این اقدام این افراد بزرگ می‌شوند، اصلا موضوعیتی ندارد و بحث مسئله مهمی نیست.

کواکبیان ادامه داد: این تحریم‌ها، علیه حکومت نیست بلکه علیه ملت ایران است، در جمهوری اسلامی ایران خیلی فاصله‌ای بین حکومت و ملت نباید ببینیم، هر تحریمی علیه ایران به معنای تحریم علیه ملت ایران است. 

وی در ادامه تأکید کرد:‌ بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بسیاری گفتند بهتر است آقای ترامپ زودتر برجام را پاره کند و ما را از شر برجام خلاص کند، مفهوم این جمله چیست، آنان می‌خواهند تحریم‌ها ادامه یابد و مفهوم این جمله ادامه یافتن تحریم‌ها است، خیلی‌ها در داخل از پیروزی ترامپ ذوق‌زده شدند.

در ادامه حسین شریعتمداری در سخنانی گفت: بنده در مصاحبه‌ای گفتم تنها کار عاقلانه‌ای که این دیوانه (ترامپ) می‌تواند انجام دهد پاره کردن برجام است، معتقدم برجام خسارت محض است، ما نباید مسائل را رد و گم کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه وقتی عده‌ای علیه آقایان چیزی می‌گویند تمامی سایت‌ها و روزنامه‌ها در محکومیت آن مسئله مطلب منتشر می‌کنند اما حالا چرا نمی‌آیند درباره سندی که ویکی‌لیکس هم آن را منتشر کرده و آقای هاشمی و آقای خاتمی پیغام دادند غرب در شیپور تقلب و نقض حقوق بشر بدمد، صحبت کنند و به این مسائل پاسخ دهند.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات کواکبیان که درباره پناهنده‌ شدن برخی خبرنگاران فارس مطلبی را مطرح کرد، گفت: مسئولان خبرگزاری فارس باید به این مسئله پاسخ دهند، اما آقای کواکبیان! چرا بیش از 60 نفر از روزنامه‌نگاران مدعی اصلاحات، وزیر دولت اصلاحات و معاونان دولت اصلاحات همگی قرار کردند و امروز در VOA و BBC فعالیت می‌کنند؟ چرا به این مسائل شما پاسخ نمی‌دهید. قطعاً کسانی که فرار کردند نظراتی دارند و نظرات‌شان ضد انقلاب است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنین گفت: بنده می‌گویم اگر نظرات این افراد که ضد انقلاب هستند در داخل کشور دنبال شود معلوم است که بین داخلی‌ها و آنان پیوند وجود دارد و معتقدم روزنامه‌های اصلاح‌طلب همان نظرات را در داخل کشور دنبال می‌کنند.

کواکبیان با بیان اینکه چقدر آدم باید ساده باشد که نداند مایکل لدین با این کدها می‌خواهد ماها را به جان هم بیندازد و اختلاف ایجاد کند، گفت: این مسئله را بینندگان باید قضاوت کنند چرا که واقعاً در مخیله آدم نمی‌گنجد.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی هم‌اکنون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند یعنی رئیس مجمعی که باید اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان را حل و فصل کند. آنگاه ایشان از آمریکا درخواست تحریم‌های فلج‌کننده می‌کند؟

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری یادآور شد:‌ آقای خاتمی 8 رئیس جمهور این کشور بودند و این حداقل انصاف است کسی که 8 سال رئیس جمهور این کشور بوده از آمریکا درخواست افزایش تحریم ایران می‌کند؟ کد آقای مایکل لدین کد آقای شریعتمداری است اما واقعیت نیست. 

وی با بیان اینکه روزنامه کیهان کشور را به سمت تحریم می‌برد، گفت: آقایان می‌گویند برجام باید پاره شود و آقای ترامپ زودتر ما را از شر برجام خلاص کند. واقعیت این است اگر برجام در کار نبود نمی‌خواهم بگویم جنگ می‌شد اما تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد و افزایش می‌یافت.

کواکبیان با تأکید براینکه ما در بحث برجام با یک قطعنامه حداقل زیرآب تمام تحریم‌ها را زدیم، گفت: این که آمریکایی نقض عهد کردند و بانک‌های آنها به تعهدات خود عمل نکردند بحث دیگری است.

وی افزود: آقای شریعتمداری می‌گوید چه کسانی این مسئله را تعقیب می‌کنند اگر فرصت بدهیم به من چندین کد می‌آورم که ضد برجام و ضد آقای ظریف زده شده آقای ظریفی که پیش‌قراول مذاکرات بوده و رزمنده دیپلماسی است اما ما در حال خالی کردن پشت ایشان هستیم. آقای ظریف مذاکره نکند یعنی تحریم‌ها پیدا می‌کند بنابراین چه کسانی این هدف را دنبال می‌کنند.

شریعتمداری در پاسخ به کواکبیان مبنی براینکه اگر برجام نبود تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد، گفت: مگر در حال حاضر تحریم‌ها برداشته شده است، خیر. هیچ یک از تحریم‌ها برداشته نشده آقای کواکبیان در حالی از برجام دفاع می‌کنند که مسئولان و صاحبان اصلی ماجرا با صراحت می‌گویند که دستاورد برجام تقریباً هیچ بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این اظهارات کواکبیان که برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت، تأکید کرد: سایه جنگ را نیروهای مقاومت از سر مملکت کم کردند نه مذاکرات؛ آقایانی که می‌گویند ظرف 5 دقیقه آمریکا می‌تواند با یک بمب همه چیز ما را از بین ببرد و یا حین مذاکرات می‌گویند خزانه خالی است می‌خواهم بگویم آنها هستند... 

در ادامه این برنامه کواکبیان به پاسخ به این سؤال مجری مبنی براینکه گونه‌شناسی جریان ضد انقلاب را چگونه می‌بینید و از چه جنسی است، اظهار کرد: طبیعتاً کسانی که از پیدایش انقلاب رضایت ندارند به دنبال براندازی بودند.

وی در همین رابطه افزود: من معتقدم هر جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا هم که بخواهد ملت در مضیقه، تنگنا و فشار باشد هم ضدانقلاب است چون جریانی که بخواهد مردم مأیوس شوند در خط ضد انقلاب قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضد انقلاب خارج‌نشین رسماً شمشیر را می‌کشد، گفت: بعضی از ماها در داخل حرف‌های ضدانقلابی می‌زنیم اما فکر می‌کنیم داریم به انقلاب خدمت می‌کنیم که البته گونه‌شناسی ضد انقلاب آنهایی هستند که رسماً دنبال براندازی هستند اما ما گاهاً به خاطر ندانم کاری و جهالت کاری می‌کنیم که عرصه را برای براندازان فراهم می‌کنیم. بنابراین نباید بگوییم افرادی که در خارج نشسته‌‌اند صرفاً ضد انقلاب هستند.

وی با اشاره به مسئله نفوذ تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندی پیش مسئله نفوذ را مطرح کردند که خیلی‌ها قیافه حزب‌اللهی دارند اما بحث اصلی آنها نارضایتی آنها از نظام و انقلاب است و می‌خواهند این نظام نباشد. بنابراین هر کسی دنبال براندازی است حتماً ضد انقلاب خواهد بود.

شریعتمداری در پاسخ به گونه‌شناسی جریان ضد انقلاب و جنس آنها اظهار داشت: همه آنهایی که با انقلاب سر سازگاری ندارند در طیف ضد انقلاب قرار می‌گیرند و در این طیف گونه‌های مختلف وجود دارد.

وی در مورد مسئله نفوذ نیز گفت: دوران بیانیه و اطلاعیه صادر کردن فلان گروه ضد انقلابی گذشته است و یا اینکه فلان نفوذی تروری در کشور انجام شود کار اصلی نیست بلکه آنان هدف دیگری را دنبال می‌کنند.

به اعتقاد مدیر مسئول روزنامه کیهان هدف نفوذی‌ها حضور در کانون‌های تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نظام است که برای شناخت این گونه نفوذی‌ها فرمول‌هایی وجود دارد اما وقتی مسیر حرکت یک جریان، دولت، دستگاه قضا و مجلس باشد و احساس می‌کنید در این مسیر پیچ‌‌وخم‌هایی که نباید باشد پدید می‌آید و با مطالب قبلی در تناقض است یعنی اینکه برای مردم دردسر ایجاد شود. به عنوان مثال وقتی که شما معیشت مردم را در تنگنا قرار دهید یا آقای رئیس جمهور قول داده بود ارزش پول ملی را بالا ببرد اما امروز دلار به 4 هزار تومان رسیده بنابراین باید نگران کسانی بود که احیاناً به مسئولان ما در کانون تصمیم‌ساز و سیاست‌‌پرداز مشاوره می‌دهند.

شریعتمداری ادامه داد: همین الان 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که در دست 108 نفر است. بنابراین کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند شاید نتوان نام‌شان را ضدانقلاب گذاشت اما کسانی که چنین مشاوره‌هایی می‌دهند قطعاً بدانید که ضد انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به 40 میلیارد دلار سالانه واردات قاچاق وجود دارد، گفت: واردات قاچاق باعث می‌شود که کارگاه‌های صنعتی تعطیل و اشتغال ضربه ببیند در حالی که شما نیاز به اشتغال دارد حتی کترینگ قطارهای مسافری به یک شرکت اتریشی واگذار می‌شود و یا ساخت بزرگراه تهران - شمال را به شرکت خارجی داده می‌شود بنابراین من معتقدم وقتی چنین پلشتی‌هایی پدید آید و این با آنچه قبلاً قول داده شده در تناقض آشکار است باید نگران ضد انقلابیونی بود که نفوذ کرده‌اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این پرسش مجری مبنی براینکه مسائلی که شما به آن اشاره می‌کنید مسائل جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته اما چگونه این را به یک جریان نفوذ تازه به وجود آمده مرتبط می‌کنید، گفت: من از این جهت می‌گویم که ماجرا به جهتی می‌رود هم قول داده بودند که نرود و هم نوعی بی‌تفاوتی در کنار آن می‌بینیم.

شریعتمداری افزود: وقتی ما شعار ما می‌توانیم سر می‌دهیم  واقعاً شعار درستی است دیگر نباید بگویم که توان تولید ما در حد آبگوشت بز باشد و یا بگوییم باید مدیر از خارج وارد شود؛ من نمی‌خواهم بگویم کسی که این حرف را می‌زند ضد انقلاب است اما این وسط باید جریاناتی گشت که چنین سیاست‌های را به عنوان مشاوره پیش‌روی برخی مسئولان قرار می‌دهند.

کواکبیان به اظهارات شریعتمداری مبنی براینکه دلار 4 هزار و 100 تومان شده است، گفت: یکی از بحث‌های روان‌شناسی گران شدن دلار این است که مخالفان برجام در داخل مرتب با برجام مخالفت می‌کنند که اگر اینها مخالفت نمی‌کردند دلار گران نمی‌شد. البته نمی‌خواهم استناداً بگویم حتماً اینگونه است.

وی ادامه داد: در پایان جنگ تحمیلی دلار 400 تومان بود و در پایان دولت آقای هاشمی رفسنجانی دلار به 800 تومان رسید و در پایان دولت اصلاحات حدود 1200 الی 1300 تومان بود اما یک دفعه در دولت آقای احمدی‌نژاد به 4 هزار تومان رسید که می‌گفتند جمشید بسم‌الله در چهارراه استانبول دلار می‌فروشد چرا آقای شریعتمداری آن زمان هیچ چیز نمی‌گفت. 

کواکبیان خطاب به شریعتمداری درباره 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در اختیار 108 نفر گفت:‌ من اتفاقاً ثابت می‌کنم این 108 نفر که معوقات بانکی دارند بیشتر دوستان آقای حسین شریعتمداری‌اند یا یاران و طرفداران ما.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: اگر قرار باشد دلار هر 8 سال دو برابر شود الان 4 سال از عمر دولت گذشته، بنابراین دلار طبیعتاً‌ باید 6 هزار تومان می‌شد بنابراین باید به آمارهایی که می‌دهیم توجه شود چرا که مباحثی که آقای شریعتمداری در بحث‌های اقتصادی مطرح می‌کند واقعیت ندارد. به عبارتی یک سری حرف‌های کلیشه‌ای است که ایشان همیشه در کیهان گفته‌‌اند. در مورد آبگوشت بزباش نیز حالا یکی یک حرف بی‌ربطی زد بنابراین این به کلیت اقتصاد کشور ربطی ندارد.

وی با اشاره به درز کردن جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف اشاره و خاطرنشان کرد: مـتأسفانه اخلاق نیز رعایت نمی‌شود و امام جمعه‌ای نیز به این مطالب اشاره کرده که این انصاف نیست. اگر ما با دولت مخالفیم رسماً بگوییم با دولت مخالف هستیم اما چرا بحث‌ها را به گونه‌ای آسمان و ریسمان می‌کنیم که نتیجه خود را از آن بگیریم.

کواکبیان خطاب به شریعتمداری گفت: آقای شریعتمداری اگر می‌خواهد به انقلاب خدمت کند، مدتی دست از این کارها بردارد اگر دلار ارزان نشد، شما یک بار دیگر ما را دعوت کنید.

شریعتمداری در پاسخ به ادعای کواکبیان مبنی براینکه آنانی که مخالف دولت هستند رسماً اعلام کنند که مخالفند، اظهار داشت: مخالفت با دولت رسماً ارزشمند نیست بلکه مسئله مورد نظر ما مخالفت با نارسایی‌ها و پلشتی‌ها است که می‌تواند نباشد و وجود دارد. اینکه آقای کواکبیان می‌گوید مخالفت باعث شده دلار گران شود یک ادعا است.  ما پیرو دلیل هستیم آقای کواکبیان بهتر است دلیل بیاورند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به ادعای کواکبیان بر این اساس که 108 فردی که معوقه بانکی دارند بیشتر دوستان آقای شریعتمداری هستند، گفت: آقای کواکبیان بفرمایند کدام یک از دوستان ما زندگی اشرافی دارند و اگر دوستان ما بودند پس چرا ما باید علیه‌شان اینقدر موضع‌گیری کنیم و این در حالی است که همه شما ساکت بودید و به‌به‌ و چهچه می‌کردید. کواکبیان خارج از نوبت خود به این اظهارات شریعتمداری پاسخ گفت که شما علیه دولت موضع می‌گیرید و علیه این افراد موضعی ندارید. 

شریعتمداری در مورد افزایش نرخ دلار در دولت‌های گذشته نیز گفت: اینکه شما می‌گویید نرخ دلار در دولت گذشته به 4 هزار تومان رسید ادعای غلطی است بلکه اوج نرخ دلار در پایان دولت دهم به 3100 تومان رسید. اما در روز اجرای برجام دلار 3600 تومان شد اما این موضوع مسئله ما نیست این آقای روحانی بود که می‌گفت ما آمده‌ایم که ارزش پول ملی را بالا ببریم. 

وی افزود: 110 میلیارد معوقات بانکی در اختیار 108 نفر است، 20 تا 25 میلیارد دلار در سال کالای قاچاق وارد می‌شود، وزارت صنعت نیز تعرفه‌ها را کاهش داده و این باعث تعطیلی کارگاه‌های کوچک شده‌است. آقای کواکبیان چرا این آمار را نمی‌بینید. چقدر سنگ‌پا،‌ دسته بیل  و... وارد کرده‌اید.

کواکبیان در پاسخ به این اظهارات شریعتمداری تصریح کرد:‌ چرا زمان آقای احمدی‌نژاد را نمی‌گویید. 

شریعتمداری با بیان اینکه شما به آن زمان چه کار دارید، اظهار داشت: شخصی بوده که هر چه می‌گفتی نچ می‌کرده است. نچ که دلیل نمی‌شود این اسنادی است که اعضای همین دولت می‌گویند. اگر شما آنها را متهم به دروغ‌گویی می‌کنید این حرف دیگری است اما من معتقدم افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند، دروغ‌گو نیستند بلکه دلسوزان دولت هستند.

وی افزود: اینها مستنداتی است که آقای کواکبیان نمی‌تواند آنها را رد کند. امروز 80 درصد معادن تعطیل شده است هردفعه که این حرف زده می‌شود بلافاصله می‌گویید با دولت مخالف هستید چه کسی می‌گوید که ما با دولت مخالفت می‌کنیم؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی اظهار داشت: چرا در مورد حقوق‌های نجومی و گورخواب‌ها موضع نمی‌‌گیرید و صدای‌تان در نمی‌آید؟ آقای رئیس جمهور در مورد حقوق نجومی به معاون اول خود نامه می‌زند و تأکید می‌کند که باید با قاطعیت پیگیری شود آقای نوبخت نخست عذرخواهی می‌کند اما همین آقای نوبخت می‌گوید کسی که حقوق نجومی چندصد میلیونی را گرفته ذخیره نظام است.

شریعتمداری از کواکبیان خواست که در اظهارات و ادعاهای خود دلیل بیاورد و کواکبیان نیز خطاب به وی گفت شما هرجا کم می‌آورید، می گویید این افراد اصلاح‌طلب بودند. که شریعتمداری پاسخ داد، من که نگفتم اینها اصلاح‌طلب هستند بلکه ادعای اصلاح‌طلبی دارند.

کواکبیان با بیان اینکه شریعتمداری حقوق‌های نجومی را مطرح می‌کند اما از کنار املاک نجومی عبور می‌کند، اظهار داشت: اولین بار در مجلس بنده بودم که هشدار دادم و گفتم دستگاه نظارتی خواب بوده است. بحث این است که کل حقوق‌های نجومی زیر 50 میلیارد تومان است اما یک رقم مربوط به بابک زنجانی 11 هزار میلیارد تومان است و هنوز هم که هنوز است پول‌ها را برنمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه امیرمنصور آریا با دست خط رئیس جمهور وقت پول دریافت می‌کرد، گفت:‌ آقای امیرمنصور آریا 3 هزار میلیارد تومان پول و وام دریافت کرد اما حقوق‌های نجومی تمام مدیران به 50 میلیارد تومان نمی‌رسد و من اینها را با ارقام و آمار عرض می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس به شریعتمداری پیشنهاد کرد تا دست به دست هم داده و برای مقابله با فساد سیستماتیک برنامه‌ریزی کنیم نه اینکه مدام همدیگر را متهم کنیم که 30 نفر در خارج بیانیه دادند و اصلاح طلب هستند چرا انصاف ندارید. لااقل بگویید ما کم آوردیم و انتخابات در پیش‌رو است و باید به گونه‌ای اصلاح‌طلبان را متهم کرد.

کواکبیان اظهار داشت: آقای شریعتمداری ضد ظلم و فساد است من دست همکاری به وی دراز می‌کنم تا با هم بدون هیچ گرایش جناحی با فساد مبارزه کنیم چون این فساد مثل خوره نظام را می‌خورد بنابراین باید با این مسئله ریشه‌ای برخورد کنیم و کسی را متهم نکنیم که حالا در یک زمان گفته که فلانی ذخیره نظام است. با استناد به یک سخن نباید مسائل را دید چرا که آن شخص هم اشتباه کرده است.

وی به مسئله گورخوابی نیز اشاره و مدعی شد که برای نخستین‌بار سایت‌های اصلاح طلب به این مسئله پرداختند که البته این مسئله چیزی هم نیست چون 4 الی 5 نفر در یک منطقه از ترس سرما در قبر خوابیده‌اند و بعد هم جمع شدند.

کواکبیان با اشاره به شب‌گردی نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: یک شب ما نمایندگان تهران را به شب‌گردی در تهران بردیم و در آن شب 4 هزار معتاد متجاهر از میدان شوش، پارک هروی و میدان امام حسین مثل مور و ملخ وجود داشتند که به نیروی انتظامی گفتیم چرا اینها را جمع نمی‌کنید که گفتند بودجه نداریم.

وی تأکید کرد: باید همگی دست به دست هم داده و برای این جوانان کار ایجاد کنیم اما امروز نه تنها برای آنها کار ایجاد نمی‌کنیم بلکه روز به روز گرفتارتر‌شان می‌کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای شریعتمداری اگر می‌خواهد پایگاه اجتماعی‌اش متوجه شود نرود در روزنامه کیهان مطلب بنویسد بلکه حزبی را تأسیس کند تا ببینند چند نفر طرفدار وی هستند آنگاه به اندازه همان پایگاه اجتماعی‌اش حرف بزند اما متأسفانه همه چیز در اختیار اوست.

کواکبیان با بیان اینکه یک امام جمعه گفته که کل مجلس فتنه است، عنوان کرد: واقعاً با این جمله که کل مجلس فتنه است، مشکلات مملکت حل می‌شود. این واژه فتنه انگی است که رقیب را خارج کنند اما بنده به آنها پیشنهاد می‌کنم از این حرف‌ها دست بکشیم و دست در دست هم مشکلات مملکت را حل کنیم. امروز در مجلس 85 درصد کسانی که به دفاتر ما مراجعه می‌کنند از ما شغل می‌خواهند. 

شریعتمداری خطاب به کواکبیان با بیان اینکه صدای بلند دلیل نیست، تصریح کرد:‌ من 7 سال قبل به آقای کواکبیان گفتم که آقای احمدی‌نژاد قرار بوده که برود مصاحبه کند اما قبل از اینکه ایشان مصاحبه‌ای صورت دهند حدس زده‌اید که ایشان چه می‌خواهد بگوید و براساس حدسیات خود علیه وی حرف زدید و تحلیل کردید اما بعد معلوم شد که ایشان اصلاً برای مصاحبه نرفته است. بنابراین شما کاری کردید که فردای آن روز دوستان‌تان به شما تذکر دادند.

وی با طرح این پرسش که مسئله 3 هزار میلیارد مه‌آفرید را اولین بار چه کسی مطرح کرد، گفت: آن زمان که شما به‌به و چهچه می کردید ما این مسئله را مطرح کردیم اما نمی‌دانستید 3 هزار میلیارد است اما اسم بانک تات را هم ذکر کردیم اما شما می‌گفتید همین آقای مه‌آفرید کارآفرین و استیو جابز ایران است. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد:‌ مجله آسمان که چند سال قبل تعطیل شد با بابک زنجانی مصاحبه‌ای صورت داد و آقای زنجانی در این مصاحبه گفته بود که شروع کار من از دوران آقای نوربخش بود و من آن زمان سرباز بودم. آن زمان به من گفتند ارز‌ها را ببرم و بفروشم و بابت هر دلار یک تومان به من دادند که در اولین روز 17 میلیون تومان درآمد داشتم و ادامه دادم.

شریعتمداری خطاب به کواکبیان تأکید کرد: شما تشویق آقای روحانی و خاتمی از بابک زنجانی را چگونه می‌خواهید توجیه کنید. 

وی مجدداً به مسئله حقوق نجومی پرداخت و بیان کرد: آقایان نخست می‌گفتند مجموع حقوق‌های نجومی 2 میلیارد تومان است و شما می‌گویید 50 میلیارد تومان است. من می‌گویم مجموع حقوق‌های نجومی اصلاً 10 میلیون تومان! بحث مبلغ نیست بلکه این افراد دست‌شان را در جیب ملت کرده‌اند و به ملت دستبرد زده‌اند. بنابراین چنین افرادی لیاقت ندارند در چنین جایگاهی بمانند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در مورد شب‌گردی نمایندگان تهران که آقای کواکبیان به آن اشاره کرد نیز اظهار داشت:‌شما تعریف می‌کنید که ما با نمایندگان مجلس راه افتادیم و فلان‌کار را کردیم اما واقعاً چه کار کردید.

شریعتمداری با بیان اینکه من تعجب می‌کنم از اینکه آقای کواکبیان می‌گوید من برای اولین بار مسئله حقوق نجومی را مطرح کردم، گفت: مسئله فیش‌های نجومی را اولین‌بار روزنامه کیهان مطرح کرد. اینکه شما می‌گویید حالا شخصی یک حرف اشتباهی زده است نه، اینگونه نمی‌شود به موضوع پرداخت آقای نوبخت نخست عذرخواهی کرده بعد گفتند که نجومی‌بگیران ذخیره نظام بودند. یعنی شما می‌فرمایید این مطلب از دهن آقای نوبخت پریده است.  لطفاً‌ ماجراها را کتمان نفرمایید و با دلیل بگویید. 

کواکبیان در مورد ادعای شریعتمداری درباره روزنامه مردم‌سالاری و مسئله احمدی‌نژاد گفت: آقای شریعتمداری تاکنون 100 بار به دروغ این مسئله را مطرح کرده است. من گفته‌ام که ایشان سند بیاورد که ما نوشته‌ایم آقای احمدی‌نژاد سخنرانی کرده و این مطالب را نوشته باشیم. شاید یک روزنامه این کار را کرده باشد ما یک تیتر زده بودیم که با سخنرانی مملکت اداره نمی‌شود و حقیقت ماجرا این است. شما می گویید فلانی و فلانی با بابک زنجانی عکس داشته‌اند. مگر عکس ملاک است. بابک زنجانی در زمان کدام دولت‌ نفت را می‌فروخت و پولش را به جیب می‌زد. 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده در مجلس هشتم بودم و رئیس بازرسی گفت ساعت 9 صبح سال فلان نامه رئیس جمهور به بانک مرکزی می‌آمده و می‌گفت شما صدها میلیارد به آقای مه‌آفرید بدهید. شاید قبلاً به این آقا گفته می‌شد کارآفرین نمونه. اما این شخص در زمان کدام دولت پول‌ها را به جیب زده است؟

شریعتمداری به اظهارات کواکبیان پاسخ داد و گفت: هر زمان که این اتفاق افتاده باشد جرم است.

کواکبیان تأکید کرد: آقای شریعتمداری یک سند بیاورد که به املاک نجومی که توهین به ملت است، پرداخته‌اید. شما چند مقاله درباره فیش‌های نجومی نوشته‌اید و چند مقاله در مورد املاک نجومی؟ املاک نجومی به بیت‌المال صدها برابر بیشتر از حقوق‌های نجومی ضربه زده است.

وی افزود: آقای شریعتمداری می‌گوید چرا می‌گویند ذخیره انقلاب. همین صندوق توسعه ملی به هیأت مدیره اختیار داده بود که سالانه هر درصدی که می‌خواهد دستمزد را بالا ببرد و این آیین‌نامه در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد بود. بنابراین آنها می‌گویند که ما طبق آیین‌نامه عمل کرده‌ایم.

کواکبیان در پاسخ به مدیر مسئول روزنامه کیهان مبنی براینکه صدای بلند دلیل نمی‌شود، گفت: آقای شریعتمداری من میزان صدایم بلند است و چون صدای بلندی داریم نمی‌توان گفت حرف‌هایم بی‌دلیل است بینندگان قضاوت خواهند کرد که واقعیت چیست.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری با تأکید براینکه روش‌های آقای شریعمداری ضد اشتغال، ضد آرامش جامعه و ضد خروج از رکود است، عنوان کرد:‌بیاییم از فردا فارغ از این صحبت‌ها پیمان ببندیم و ببینیم کدام راه حل ما را به اشتغال و خروج از رکود می‌رساند.

شریعتمداری با تأیید حرف کواکبیان بر اساس اینکه وقت برنامه «متن و حاشیه» باید کمی بیشتر بود،‌ گفت: بله. وقت برنامه باید کمی بیشتر می‌شد، چون آقای کواکبیان یک عالمه به من تهمت زدند.

وی خطاب به کواکبیان گفت: شما به مسئله مه‌آفرید اشاره کردید؛ آن زمان که ما درباره این افراد می‌نوشتیم شما به‌به‌ و چهچه می‌کردید. دولت دهم هم از زمانی به انحراف کشیده شد که خط اصلاح‌طلبان رفت. 

کواکبیان در پاسخ به این سخنان شریعتمداری بیان داشت: یعنی شما می‌فرمایید آقای مشایی اصلاح‌طلب بود؟! که مدیر مسئول روزنامه کیهان پاسخ داد، دیدگاه همان دیدگاه بود شما بررسی کنید و ببینید که دولت دهم ما را چند بار به دادگاه کشاند آن دولت کدامیک از شما را به دادگاه کشاند و این به خاطر این بود که ما انتقاد می‌کردیم.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری در حین سخنان شریعتمداری گفت: من 10 بار بیشتر از شما به دادگاه رفته‌ام و الحمدالله شما مصونیت دارید. 

شریعتمداری با بیان اینکه آقای کواکبیان به ما می‌گوید که راه حل ارائه دهید، اظهار داشت: آن زمان که هر کس راه حل ارائه می‌کرد که می‌گفتند شما بی‌سواد هستید و بروید به جهنم. در مورد IPC هرکس انتقاد کرد گفتند شما ضد دولت هستید اما بعد از اینکه به انتقادات توجه نشد خود آقای وزیر نفت اعلام کرد که 150 ایراد در این قراردادها وجود دارد.

وی ادامه داد: شما می‌گویید بیاییم در مورد اشتغال ایده بدهیم، قبول اما به شرط اینکه فردای آن روز دسته بیل و سنگ پا وارد نکنید.

کواکبیان در پاسخ به اظهارات شریعتمداری تصریح کرد که سنگ پا و دست بیل در کدام دولت وارد شده است این اقلام در زمان آقای احمدی‌نژاد وارد شده است.

شریعتمداری پس از استماع این ادعا خطاب به کواکبیان تصریح کرد: یعنی شما مدعی هستید که گمرک دولت یازدهم دروغ می‌گوید و این سخن مبتنی بر سند گمرک است.

در انتهای این مناظره مجری برنامه اعلام کرد که روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی طی تماسی با این برنامه اعلام کرده که بحث کترینگ صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
2
قبل از اعدام زنجانی اول باید همدستان یا وطن فروشان بوجو اورنده زنجانی را اعدام کنند . چون 10 هزار میلیاردی که زنجانی کم اورده است به احتمال زیاد افراد همدست او در دولت ها خورده اند . چون برای گرفتن یک وام یک میلیون تومانی باید ضامی وسفته وچک و0000 به بانک ضمانت داده شود ولی میلیاردها به افراد خاص داده می شود یا برای گرفتن یک خودکار در ادارات چندین امضا باید بشود ولی مدیران حقوق ها چند صد میلیونی و وام های میلیارد بدون بهره دارند . بطوری که عده ای خائم و وطن فروش اشراف شده اند و ملت فقیر وایثارگر و مدافع انقلاب . با کمال تاسف دست هائی از اشراف حمایت می کند و مدیزیت کشور هم در دست اشراف است . ایا این وضعیت سر اغاز نابودی انقلاب نیست ؟ چون هیچ حکومتی با ظلم و بی عدالتی باقی نمی ماند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
5
5
اقای کواکبیان "در برنامه متن وحاشیه بیشتر شما در حاشیه قدم برداشتید تا عملکرد وگفتار اقای شریعتمداری را زیر سوال ببرید"درحالی که ایشان انچه را می گویند با سند و مدرک موجود بیان
می کنند "وصدای بلند و رسای ایشان
بر پایه مدارک وسندی ست "که ارائه می دهند "وگرنه فردی برای ایشان حاشیه امن ایجاد نکرده ست"مگر درستی مطالب ایشان "که با کمی دقت قابل درک ست.شما اقای کواکبیان با ماله کشی بر کفتار وعملکرد دولت
یازدهم "قادر به تغییر مثبت نخواهد بود"
چرا؟ که درست می گویند:
انچه که عیان ست"چه حاجت به بیان
باشد.بیان لفظی ملاکی برای مردم نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
5
3
اکثر حرفهای اقای شریعتمداری درست بود
اقای کواکبیانمیگفت دست دوستی وهمان موقع .بقول شریعتمداری .توهین میکرد
اینها وحدت نمیشود
ایا ایت الله هاشمی وخاتمی از سفیراتریش درخواست تحریم ایران کرده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
6
6
درود بر عمار انقلاب،حاج حسین شریعتمداری!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
4
3
درود خدابرآقای شریعتمداری هرچه گفت دراین دولت اتفاق افتاده آقای کواکبیان باشعارودادبیدادوصدای کلفت دردی از بدبختی این ملت دوانمی شه آیااین عدالت است حقوق این حقیر کمتر یک درصد حقوق بگیران دیگرباشد به خداقسم بارهاپیش آمده چندین ماه متوالی گوشت قرمزبرای خانوادهام نخریده ام نگذارید مردم ازاین بیشترناامیدو بی اعتمادشوند
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
4
1
سلام خدابر آقای شریعتمداری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار