کد خبر: 828325
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: 2 هزار و 500 روستای کشور، بر اساس برنامه‌ریزی‌های شرکت گاز تا دهه فجر 95 از نعمت گاز برخوردارمی‌شوند.

سعید مومنی در حاشیه دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: تا پایان سال 96 همه مناطق روستایی و شهری کشور به شبکه گاز متصل می شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه های جامعی که دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به مناطق روستایی کشور آغاز کرده است، تا پایان سال 96 تمامی مناطق روستایی کشور از نعمت گاز در بخش خانگی برخوردار می شوند.
وی گفت: روزانه به طور متوسط 500 میلیون متر مکعب گاز از ذخایری گازی کشور استخراج می شود که برای افزایش درآمد از محل فروش به کشورهای مختلف جهان، صرفه جویی در مصارف خانگی و صنعتی در داخل کشور ضروری است.
مومنی ادامه داد: در 85 نیروگاه کشور روزانه 90 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که باید برای افزایش صادرات و کاهش مشکلات زیست محیطی، این حجم از مصرف کاهش یابد.
وی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف و آموزش به کارخانه‌داران و مردم برای مصرف بهینه انرژی باید یک اصل قرار بگیرد و اصول صحیح مصرف باید در بین مردم نهادینه شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ایران از نظر مصرف گاز در جهان بعد از کشورهای آمریکا و روسیه در رده سوم کشور قرار دارد که با برنامه ریزی های صحیح و توجه به سامانه های گرمایشی و مصرف در واحدهای تولیدی و صنعتی، می توان از میزان مصرف گاز اضافی در کشور بکاهیم .
**امسال افت فشار و قطعی گاز نخواهیم داشت
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود در زمستان سال 96 هیچ گونه افت فشار و قطعی گاز در هیچ نقطه از کشور نداشته باشیم و خدمات رسانی باید به صورت مطلوب در زمستان امسال نیز انجام شود.
مومنی تصریح کرد: سرانه مصرف گاز در استان سمنان هفت میلیون مترمکعب است که با مدیریت صحیح و فرهنگ سازی مصرف اصولی در بین شهروندان، هیچ‌گونه نگرانی افت فشار گاز در زمستان امسال وجود ندارد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از گاز استان سمنان به دلایل نداشتن اطلاعات کافی صاحبان واحدهای تولیدی در این واحدها هدر می رود که باید برنامه ریزی اصولی برای جلوگیری از هدررفت گاز دردستور کار صاحبان واحد های صنعتی قرار گیرد.
در این دیدار مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، علی معینی دانشمندی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان و روح الله نوریان مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان و علیرضا جراحی مدیرعامل سابق این شرکت حضور داشتند.
20 میلیون خانوار در کشور و بیش از 145 هزار خانوار در استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر