کد خبر: 816446
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
دادستان نوشهر:
دادستان نوشهر از دستگیری یک متخلف برداشت غیر مجاز شن و ماسه و توقیف 2 دستگاه تراکتور و بیل مکانیکی در نوشهر خبر داد.

علی‌اکبر علیزاده در جمع خبرنگاران، از دستگیری یک متخلف برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ و توقیف 2 دستگاه تراکتور و بیل مکانیکی در منطقه توسکاتک نوشهر خبر داد و اظهار کرد: این کار با هماهنگی با مسئولین ادارات مختلف به‌ویژه مدیر منابع آب شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و نیروی انتظامی منطقه سی‌سنگان انجام شد.

وی افزود: حوالی ساعت یک‌بامداد پس از حضور در روستای توسکاتک مشاهده شد عده‌ای مشغول برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه علی‌آباد عسکرخان به سمت مناطق ساحلی هستند که البته این افراد از قبل شناسایی شده و بیش از یک‌ماه تحت‌نظر بودند و همگی آن‌ها در این زمینه دارای سابقه بودند.

دادستان نوشهر تاکید کرد: با متخلفین و متجاوزینی که شبانه به صورت غیرمجاز شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه‌ها و ساحل دریا برداشت می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرائی متولی به‌ویژه منابع طبیعی، بنادرو دریانوردی و امور آب باید در این حوزه همکاری کنند چراکه این کار با خطراتی زیادی همراه است و وقت و هزینه زیادی لازم است فلذا دستگاه قضائی به تنهایی نمی‌تواند با این کار مبارزه کند.

علیزاده خطاب به کسانی که برای امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده اقدام به این کار می‌کنند، گفت: این افراد می‌توانند به ارگان‌های مربوطه مراجعه کرده راهکارهایی قانونی در این‌باره وجود دارد که با اقدامات مختلف روند کار را تسهیل می‌کند که البته منظور افرادی نیست که خودسرانه تنها به قصد سودجویی این‌کار را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: نقش مجلس شورای اسلامی نیز بسیار مهم است چراکه می‌توانند در تصویب قوانین تدابیری بیاندیشند تا این قوانین بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر