کد خبر: 776670
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
ایلام، مهد پایداری

این مکان هر ساله مورد بازدید خیل عظیم مشتاقان دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور قرار می گیرد.

از 27 اسفند 94 تا حال حاضر بیش از 500 نفر از شرکت کنندگان در اردهای راهیان نور از این قرارگاه بازدید داشته اند و می طلبد مسئولان امر با برنامه ریزی منسجم تر نسبت به معرفی این جاذبه دفاع مقدس در استان ایلام تلاش کنند.

فلسفه تشکیل قرارگاه امیرالمومنین(علیه السلام)

در ورودی قرارگاه تپه ای بلند مشرف بر منطقه وجود دارد. در سال 58 پیرمردی از اهالی روستای بانروشان حضرت علی (ع) را در خواب می بیند که ان حضرت می فرماید روی این تپه پرچمی و پایین آن خانه ای به نامم بنا کن که اتفاقا در سال دوم جنگ با اجماع فرماندهان سپاه قرارگاه امیر المومنین (ع) تشکیل و این مکان برای آن در نظر گرفته می شود.

 

در سال ۱۳۶۱ مرکز فرماندهی محورهای عملیاتی استان ایلام بود و در اواخر سال ۱۳۶۱ با تشکیل رسمی تیپ ۱۱۴ امیرالمومنین(ع) این مکان به عنوان مقر اصلی این یگان در مدخل تنگه نیاز برگزیده شد.

این قرارگاه در هدایت عملیات آزادسازی مناطق عمومی مهران نقش مهمی ایفا کرد، پس از ارتقاء تیپ ۱۱۴ به لشگر ۱۱ در اواخر سال ۱۳۶۵ این قرارگاه برای محل استقرار آن لشگر در نظر گرفته شد و تا پایان جنگ همچنان فعال بود.

در حال حاضر بر فراز این تپه شهید گمنامی آرمیده است و به این ترتیب خواب تعبیر می شود.در تعبیر خواب این شخص خانه امیرالمومنین (ع) بنا و بعنوان مرکز فرماندهی و عملیات های لشگر امیر (ع) قدمگاه شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس می گردد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا کنگاوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
سلام و خداقوت .صدها فرشته بوسه بر دستانی زنند که ان دست گره ای از کار فرو بسته خلق باز کند .با عرض سلام و خدا قوت خدمت مردان حق . بنده حقیر نیاز به کس یا کسانی که در ایلام دارای مسولیت جهت اعزام نیرو و ساماندهی ان را بر عهده داشتند در سال های 60-61-62 یا الان مدارک انزمان در دستشان میباشد دارم برای کارمان نیاز شدید داریم ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر