کد خبر: 769817
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
معاون فرماندار کاشان خبر داد:
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان در حاشیه جلسه تصویب نهایی اعتبارات طرح های مشارکتی که با حضور دکتر رضایی مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و دکتر سعیدی معاون تجهیز و تخصیص منابع مالی صندوق کارآفرینی امید ایرانیان در فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد گفت: بعد از پیگیری های بعمل آمده و بررسی و معرفی طرح های مشارکتی روستایی در کمیته شهرستانی و استانی 7 طرح با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان به تصویب نهایی رسید و مدیران عامل شرکت های تعاونی متصدی طرح های مصوب برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی مهر و امید شهرستان معرفی شدند.

مهندس علیرضا چله دوان افزود: کاشان در جایگاه نخست جذب اعتبارات طرح های مشارکتی کشور قرار گرفته است که این امر به واسطه پیگیری های انجام شده سازمان های مسئول؛ جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی مهر و امید شهرستان و متولیان شرکت های تعاونی مستقر در روستاهای شهرستان با محوریت فرمانداری کاشان می باشد.

معاون فرماندار در تشریح اهداف تعریف شده تخصیص اعتبارات برای طرح های مشارکتی یادآور شد: کمک به فعال‌سازی اقتصاد و خروج از رکود اقتصادی، زودبازده بودن طرح و کم‌هزینه بودن برای دولت، کنترل و مهاجرت روستائیان به شهرها، کمک به حفظ امنیت جامعه خصوصاًدر مناطق مرزی، ایجاد و تقویت حس خودباوری و خوداتکایی بخش از اهداف طرح‌های مشارکتی است.

وی افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره‌ای ارزش تولید، کاهش هزینه‌های مربوط به عدم نفع از بهره‌وری مناسب از آب، خاک، منابع طبیعی و معدن، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد روستایی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

مهندس چله دوان تأکید کرد: پس از ابلاغ آیین نامه راه اندازی واحدهای تولید روستایی از طرف معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری بلافاصله ستاد شهرستانی تشکیل و بیش از صد طرح پیشنهادی در جلسات کارشناسی بررسی که از این تعداد 35 طرح به تصویب کمیته شهرستانی رسید که این تعداد 25 طرح مشارکتی و 8 طرح مربوط به بنگاههای زودبازده خصوصی و 2 طرح دانش بینان می باشد که در نهایت گزارش آن به کمیته استانی ارسال گردید.

وی افزود: در بررسی های انجام گرفته در کمیته استانی 15 طرح به تصویب رسید که از این تعداد در جلسه امروز که با حضور مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و معاون تجهیز و تخصیص منابع مالی صندوق کارآفرینی امید ایرانیان در فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد 7 طرح به تصویب نهایی رسید و مابقی طرح ها به منظور رفع اشکالات مطرح شده و اتخاذ تصمیم نهایی به جلسات بعدی موکول شد.

مهندس چله دوان در خصوص طرح های مصوب شده گفت: طرح مشارکتی تجهیز و نوسازی 1182 هکتار از اراضی دشت سده مورد درخواست شرکت تعاونی گلستان سده با توجه به مبلغ تخصیص داده شده بلاعوض جهاد کشاورزی مقرر گردید مبلغ 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید یکی از طرح های مصوب این جلسه بود.

وی افزود: تصویب 15 میلیارد ریال برایطرح مشارکتی تکمیل استخر ذخیره و کشت مکانیزه ذوالقاوند قهرود ، تصویب 7 میلیارد ریال برای طرح مشارکتی استخر ذخیره و کشت مکانیزه شرکت تعاونی کشاورزان چوگان واقع در روستای الزگ بخش قمصر ، مبلغ 40 ریال برای طرح مشارکتی تولید صنعتی خوراک دام شرکت تعاونی دامداران شهرستان واقع در روستای حسین آباد بخش قمصر از دیگر مصوبات این جلسه می باشد.

چله دوان اظهار داشت: اختصاص مبلغ 15 میلیارد ریال برای طرح مشارکتی تولید گلاب و عرقیات گیاهی روستای بوعلی و مبلغ 15 میلیارد ریال برای طرح مشارکتی بسته بندی گلاب شرکت تعاونی بیداک برزک از دیگر مصوبات این جلسه می باشد.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات طرح های مشارکتی با کارمزد چهار درصد و تنفس 3 سال می باشد که بسته به نوع طرح تا 7 سال قابل افزایش بوده و این امکان را برای روستائیان فراهم می کند تا در شرایط مطلوب اقدام به سرمایه گذاری در حوزه مذکور نموده و از طریق منافع طرح اقدام به بازپرداخت اقساط تسهیلات نمایند.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر