کد خبر: 667253
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
مدیر جهادکشاورزی اسلامشهر خبر داد:
با رفع تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی وتخریب بناو موانع احداثی ، 14هزار متر مربع اراضی تصرفی رها سازی شد.

محمدرضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر ،  اظهارداشت : بندر پی انجام تخلفات متعدد در تغییر کاربری اراضی کشاورزی ،  تعداد 14 فقره  پرونده تغییر کاربری با  تخریب بناهایغیز مجاز  احداثی ورفع موانع  مختومه گردید.

 امیری افزود: درپی  شناسایی  مواردی از تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی در  سطح شهرستان اسلامشهر ،   بنا به دستور قضایی دادگاه چهاردانگه و  با همکاری  بخشداری ، شهرداری ، نیروی انتظامی بخش چهاردانگه ،  موارد تخلف   تخریب و اراضی کشاورزی به وضعیت قبلی خود بازگردانده شد.

وی بیان داشت : عمده این تخلفات  در منطقه علی آباد قاجار و قاسم آباد خشکه  بخش چهاردانگه  توسط افراد سود جو و فرصت طلب  ، با احداث بنا، سوله  و دیوار کشی در اراضی کشاورزی منطقه صورت گرفته بود که ، با همکاری دستگاههای ذیربط  این تخلفات  رفع گردید .

امیری تاکید کرد : با توجه به همجواری  اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر  ، با مناطق جمعیتی و صنعتی شهرستان ، برخی افراد سود جو و فرصت طلب   اقدام به تغییر اراضی کشاورزی نموده و  دیوار کشی و یا ساختمان سازی می نمایند .

وی تصریح کرد : شهرستان اسلامشهر  یکی از قطبهای مستعد  کشاورزی  در سطح استان تهران ، بوده و با توجه به نزدیکی با مراکز صنعتی و تولیدی و همجواری با کلانشهر تهران ، اراضی کشاورزی منطقه  همواره مورد توجه افراد سودجو  و زمین خواران با هدف تغییر کاربری جهت تبدیل  و ایجاد  بناهای صنعتی و مسکونی   است .

این مقام مسئول افزود : با توجه به بحران کم آبی در سطح کشور و منطقه اسلامشهر ، برخی افراد سود جو در صدد  تغییر اراضی  کشاورزی و احداث بناهای  مختلف   هستند که در صورت عدم جلوگیری  از این امر  ، بزودی شاهد از بین رفتن این اراضی که یکی از مستعدترین مناطق کشارزی است ، خواهیم بود .

وی گفت : همکاری مناسب  دستگاه قضایی و  دیگر دست اندرکاران باعث شده که تاکنون افراد سود جو در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند و این روند تا تخریب کامل موارد احداث شده در اراضی کشاورزی ادامه خواهد داشت .

امیری بدون اشاره به جزئیات موانع تخریب شده اذهان داشت : در این مرحله  از اجرای حکم قضایی   که در نقاط مختلف شهرستان و اراضی با متراژهای متفاوت انجام گردید ، در مجموع  بالغ بر  14 هزار متر مربع  از اراضی مورد تصرف ، رها سازی  و به وضعیت اولیه خود بازگشت.

قابل ذکر است که عمده  این موارد تخلف  احداث بنا ی مسکونی و صنعتی (سوله) ، دیوار کشی و فنس کشی اراضی یک پارچه و قطعه بندی آنها بوده که با اقدام به موقع و اعلام شکایت از سوی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر  این تخریب ها صورت گرفت .


  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر