کد خبر: 648271
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
رئيس هیئت مدیره دهکده گنجنامه خبر داد
دهکده تفریحی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه در سازمان جهانی جهانگردی به ثبت رسید.

 

 

سعید ترابیان رئيس هیئت مدیره دهکده تفریحی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه در گفتگو با جوان با اعلام خبر فوق گفت: آنچه به دست مدیران روابط عمومی در سازمان‌ها منتشر می‌شود باعث تزریق امید و نشاط در داخل و خارج سازمان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دهکده گنجنامه به دنبال شادی پایدار در جامعه است، ادامه داد: کار احداث دهکده گنجنامه از سال 1379 آغاز شد اما برخی افراد بازدارنده در استان، باعث تعطیلی پروژه شدند. دهکده گنجنامه زمانی کار خود را آغاز کرد که 90 درصد طرف‌های مشورت معتقد بودند این کار در همدان عملی نخواهد شد، اما با تمام مشکلات، این پروژه به سرانجام رسید.

این فعال صنعت گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر 30 دستاورد بزرگ حاصل کار این پروژه است، افزود: بزرگترین دستاورد مجموعه دهکده گنجنامه ثبت آن در سازمان جهانی جهانگردی است که این مجموعه را به عنوان یک مقصد گردشگری به توریست‌های دنیا معرفی می‌کند.

ترابیان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دیگر دستاورد این پروژه دانست و گفت: 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این دهکده انجام شده که تنها 6 میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است.

وی تنوع امکانات موجود در این مجموعه را کم‌نظیر خواند و ادامه داد: همه معیارها در دهکده گنجنامه به صورت متفاوت طراحی شده تا بتواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد.

*نيازمند حمايتيم

رئيس هیئت مدیره دهکده گنجنامه ایجاد 260 اشتغال مستقیم، 60 طرح متنوع و انتشار یک ماهنامه حوزه صنعت گردشگری را از دیگر دستاوردهای دهکده گنجنامه دانست و گفت: اقدامات بسیاری برای احداث این مجموعه انجام شده است.

وی که معتقد است کار دشواری در شهری که حاشیه‌های بسیار دارد به وقوع پیوسته، تأکید کرد: از بدنه کارشناسی استان گله‌مند هستیم زیرا باید وقت زیادی را برای تغییر نگرش آن‌ها به توسعه و  ایجاد یک مجموعه موفق صرف کنیم. برای توسعه استان نیازمند تغییر نگرش‌ها هستیم و حضور شخص اول استان برای این اتفاق بسیار غنیمت است. همدان ظرفیت فراوانی برای جذب توریست دارد و می‌توانست امروز از شهرهایی چون اصفهان و شیراز پیش‌تر باشد، اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداده است.

ترابیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دهکده گنجنامه با 15 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند، گفت: قرار است کمیته‌ای در استان برای تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ایجاد شود.

وی ادامه داد: همه حوزه‌های مرتبط در این کمیته فعالیت خواهند کرد، چون به تجربه دریافتیم ورود تنها یک مجموعه به حوزه تبلیغات، پاسخ انتظارات را نخواهد داد.

وی دهکده گنجنامه را متعلق به تمام مردم دانست و گفت: دهکده تفریحی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه توسط اهالی استان ساخته شده و برای همه مایه افتخار است . همدان آن طور که باید و شاید در سطح کشور شناخته شده نیست زیرا همان نگرش‌های قدیمی نسبت به آن وجود دارد که باید این نگرش‌ها را تغییر داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر