کد خبر: 631058
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸
حجت‌الاسلام علي سعيدي عنوان كرد
غرب زماني كه مشاهده كرد نمي‌تواند از طريق نظامي به اهداف خود در اين كشور دست پيدا كند، به مذاكرات سياسي روي آورد، در اين مذاكرات نيز به دنبال اين بود كه اهداف قبلي خود را پيگيري كند
حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در يك نشست خبري به تشريح دستاوردها و پيامدهاي انقلاب اسلامي در عرصه قدرت نرم پرداخت؛ نشستي كه در حاشيه آن به مناسبت ششم بهمن ماه، سالروز حماسه مردم آمل از كتاب جبهه سوم نيز رونمايي شد.
به گزارش «جوان» حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي در اين نشست با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران يكي از پديده‌هاي بسيار مهم و تأثيرگذار در تاريخ معاصر به حساب مي‌آيد، خاطرنشان كرد: پيش از انقلاب اسلامي ايران، ما شاهد انقلاب‌هاي وسيعي در كشورهاي مختلف از جمله انقلاب كبير فرانسه و همچنين انقلاب اكتبر شوروي بوديم ولي به يقين بايد گفت انقلاب ايران توانسته است تأثير عميقي در سطح منطقه و عرصه بين‌الملل از خود به جاي بگذارد.
وي با بيان اينكه انقلاب ايران توانست نظام دو قطبي وقت را بر هم بريزد و مدل جديد و نويني با تكيه بر جهان‌بيني توحيدي و ايدئولوژي متكي بر اسلام را فراروي بشريت قرار دهد، تأكيد كرد: در مقايسه با انقلاب‌هاي فرانسه و شوروي، انقلاب ايران تأثيرگذاري بيشتري در عرصه جهاني داشته است. امروز كه 35 سال از انقلاب ايران مي‌گذرد، شاهد گستره نفوذ اين انقلاب در عمق منطقه و سطح بين‌الملل هستيم.
سعيدي در ادامه به دستاوردهاي سپاه در عرصه داخلي اشاره كرد و افزود: مهم‌ترين دستاورد انقلاب در عرصه داخلي احياي نرم‌افزار توحيدي و بعثت بود كه در واقع بازگشت به ايدئولوژي باري‌تعالي براي ارائه قانون و رهبري مطلوب به بشريت بود.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي در عرصه منطقه‌اي ايده ماركس را نقش بر آب كرد، افزود: ماركس معتقد بود دين افيون توده‌هاست ولي انقلاب اسلامي اين ايده را باطل كرد و امام راحل نشان داد اسلام تا چه حد پتانسيل انقلابي دارد.
سعيدي يادآور شد: تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي گفتمان ناسيوناليستي، پان تُركيستي و پان ايرانيستي در منطقه حاكم بود ولي حضرت امام (ره) با احياي گفتمان اسلامي جهان اسلام را بيدار كرد و اين بيداري اسلامي كه در سال‌هاي اخير شاهد آن هستيم، محصول حركت امام راحل و تداوم آن حركت از سوي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) است.
نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه با بيان اينكه همه دنيا مي‌داند كه صادق‌ترين و راسخ‌ترين ملت، انقلاب و رهبري ايران است، اظهار كرد: حجم دشمني و مخالفت‌هايي كه با انقلاب ايران صورت مي‌گيرد، بيانگر عمق اين انقلاب است چراكه ما شاهد يك انقلاب تام، تمام و با تأثيرگذاري بين‌المللي هستيم.
سعيدي با بيان اينكه دشمني‌هاي هر انقلاب تابعه‌اي از عمق و گستره آن است، خاطرنشان كرد: برخي انقلاب‌ها داراي ماهيتي اقتصادي هستند، برخي ديگر ماهيت فرهنگي دارند و برخي ديگر نيز داراي ماهيت آزاديخواهي هستند اما انقلاب اسلامي ايران انقلابي است كه جامعيت دارد و هم استكبارستيز و هم استعمارزداست و هم با استثمار مقابله مي‌كند. در اين شرايط طبيعي است كه اين انقلاب با طيف‌هاي گسترده‌اي از مخالفت‌ها و دشمني‌ها مواجه شود.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران يكي از انقلاب‌هايي است كه مستقيماً در مقابل كدخدامنشي و سلطه‌گري امريكا ايستادگي كرده است، گفت: ابراز نگراني كه همواره امريكايي‌ها از حضور ايران در جاهاي مختلف دنيا از جمله امريكاي لاتين دارند، بيانگر عمق عقبه انقلاب اسلامي است.

   تقابل با امريكا از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه انقلاب اسلامي در عرصه بين‌المللي تأثير شگرفي داشته است، ادامه داد: تقابل با هيمنه و هژموني امريكا و تقابل با نظام سلطه از جمله دستاوردهاي اين انقلاب شكوهمند است و امروز همه ملت‌ها مي‌دانند راسخ‌ترين ملت در دفاع از مظلومان عالم ملتي است كه انقلاب اسلامي ايران را به ثمر رساند و حجم دشمني‌هايي كه امروز با اين انقلاب مي‌شود، ناشي از حجم تأثيرگذاري آن است.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي يك انقلاب تام و تمام است، افزود: در مقايسه با انقلاب فرانسه و شوروي، انقلاب اسلامي موفق‌ترين انقلاب تاريخ است، چون انقلاب فرانسه يكصد سال با بحران مواجه شد و سلطنت‌طلب‌ها بازگشتند و بعد از آن امپراتوري ناپلئون شكل گرفت و امروز نيز مبتلا به مشكلات بسياري است و انقلاب شوروي نيز در نهايت به خاطر بطلان جهان‌بيني آن به سقوط كشانده شد و اين سقوط براي نظام سلطه جهاني نيز پيش‌بيني مي‌شود.
سعيدي تصريح كرد: انقلاب الجزاير يك ميليون شهيد داد ولي اسلام حتي يك روز هم بر اين كشور حكومت نكرد. انقلاب مصر كه اين روزها در سالگرد آن به سر مي‌بريم، مصادره شد و امروز كساني بر اين كشور حاكم شده‌اند كه در دستگاه حاكم ايفاي نقش مي‌كرده‌اند، از اين رو به يقين انقلاب اسلامي سالم‌ترين و موفق‌ترين انقلاب معاصر است كه دستاورهاي حيرت‌آور آن جهانيان را خيره كرده است.

   تعامل با دولت در چارچوب تدبير
در ادامه اين نشست خبري يكي از خبرنگاران پرسشي را در مورد نحوه تعامل سپاه با دولت يازدهم مطرح كرد كه سعيدي در پاسخ با بيان اينكه تعامل سپاه با دولت در چارچوب اصول و قواعدي دنبال مي‌شود، گفت: تعامل با دولت همواره در چارچوب تدابيري بوده است كه ما در اين دوره نيز اين تعامل را در اين چارچوب‌ها ادامه داده‌ايم.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با تأكيد بر اينكه هرگاه دولت به كمك نياز داشته باشد، سپاه كوتاهي نمي‌كند، به برخورد رسانه‌هاي غربي در قبال فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه اشاره كرد و افزود: سپاه در نظر دارد همان‌گونه كه تاكنون پروژه‌هاي خود را محدود كرده است، اين كار را ادامه دهد و پروژه‌هاي ملي‌اش را به بخش‌هاي خصوصي كه ظرفيت ورود به اين پروژه‌ها را دارند، واگذار كند. سعيدي با تأكيد بر اينكه هدف اصلي سپاه از ورود به پروژه‌هاي اقتصادي، درآمدزايي نيست، اظهار كرد: هدف سپاه از ورود به پروژه‌هاي اقتصادي، حركت در راستاي وظيفه ذاتي سپاه يعني دفاع از انقلاب اسلامي است. زماني كه دو شركت بزرگ توتال و شِل از پروژه‌هاي اصلي دست مي‌كشيدند، يك مؤسسه يا يك نهادي بايد شانه خود را زير اين بار قرار دهد تا ضربه‌اي به حركت انقلاب وارد نشود، در نتيجه اين حركت سپاه يك حركت استراتژيك و راهبردي است.
 
  جنگ نامتقارن با نظام سلطه
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينكه نقش سپاه در قدرت نرم‌افزاري جمهوري اسلامي در مقابل تهديدات اخير غرب چيست؟ پاسخ داد: جنگ ما با نظام سلطه و استكبار جنگي نامتقارن است اما آنچه اين جنگ نامتقارن را متوازن مي‌كند، عنصر معنويت و انگيزه و اراده قوي است كه ما اين عنصر را داريم. از نظر قرآن كريم عنصر معنويت عنصر بسيار تأثيرگذاري است كه مي‌تواند معادلات نبردها را كاملاً تغيير دهد و جنگ‌هاي نامتقارن را به جنگ‌هاي نامتوازن تبديل كند.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه همچنين با اشاره به جنگ‌هاي صدر اسلام، دوران دفاع مقدس و همچنين مقاومت‌هاي حزب‌الله لبنان در مقابل رژيم‌صهيونيستي اظهار كرد: تجربه چند‌باره‌اي ثابت كرده چنانچه معنويت و اراده و انگيزه قوي در يك طرف و قوي‌ترين سلاح‌هاي نظامي در طرف ديگر قرار داشته باشد، معنويت بر اين سلاح‌ها فائق مي‌آيد. سعيدي اضافه كرد: امروز امريكايي‌ها نيز اين نكته را دريافته‌اند. من به عنوان نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران اعلام مي‌كنم امروز شرايط معنوي ما براي ايستادگي در مقابل هر نوع هجمه در بالاترين سطح خود قرار دارد. من به عنوان مسئول فرهنگي سپاه مي‌گويم امروز عنصر معنويت ما كه مي‌تواند جبهه ما را در مقابل جبهه دشمن به پيروزي برساند، از هر زمان قوي‌تر است.
 
  نبايد هيچ خدشه‌اي به اصول نظام در مذاكرات وارد شود
وي در پاسخ به اين موضوع كه اخيراً برخي اظهارات در سطح منطقه توسط مقامات كشورهاي ديگر مبني بر اينكه مذاكرات ژنو، ماهيت ضداستكباري انقلاب ما را كمرنگ كرده است، شده، گفت: ممكن است دشمن چنين هدفي را دنبال كند و چنين تبليغاتي را به راه بيندازد كه روحيه استكبارستيزي منطقه را كاهش دهد اما قطعاً نظر مقام معظم رهبري و مسئولان نظام اين است كه از اصول و مباني انقلاب اسلامي، عقب‌نشيني نكنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: گاهي مصلحت ايجاب مي‌كند تبادلات بين‌المللي به شكل مذاكره و ديپلماسي پيش برود، ديپلماسي قواعد خاص خود را مي‌طلبد. در اين موضوع نيز در عين حال كه اصول بايد حفظ شود، ما نيز بايد هوشيار باشيم كه كوچك‌ترين خدشه‌اي به خطوط قرمز و اصول ما وارد نكنند. سعيدي گفت: مسئولان در عرصه ديپلماسي بايد دقت داشته باشند مبادا تعامل در اين عرصه به ميزان حضور ما در انديشه‌ها و افكار منطقه لطمه‌اي وارد كند.

   درخواست رسمي از دولت نداشتيم
يكي ديگر از خبرنگاران نيز به درخواست رئيس‌جمهور از سپاه براي كمك به دولت جهت مبارزه با قاچاق موادمخدر اشاره و پرسشي را در اين رابطه مطرح كرد كه سعيدي پاسخ داد: در اين زمينه هيچ‌گاه كار خاصي صورت نگرفته است. به جز صحبت‌هاي رئيس‌جمهور، هيچ درخواست كتبي در قالب طرح يا برنامه به سپاه نرسيده است. وي تصريح كرد: حيطه و ورود سپاه مشخص است و در مواردي كه ضرورت ايجاب كند و در مواردي كه مصلحت است وارد مي‌شود. ورود سپاه به مأموريت‌ها نيز سازوكار خاص خودش را دارد. حجم مأموريت‌هاي سپاه بسيار زياد است و ورود به مأموريت فوق‌العاده نيز نيازمند تصويب، بحث و طرح است كه بايد چرخه لازم خود را پشت سر بگذارد.
نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان درخصوص مذاكرات ژنو2 در مورد سوريه نيز اظهار كرد: از نوع حركت و رفتاري كه تا قبل از اين مذاكرات انجام مي‌گرفت، مشخص بود اين نشست نتيجه قابل‌توجهي نخواهد داشت چرا كه آنچه سرنوشت مردم سوريه را تعيين مي‌كند، اراده مردم و دولت آنهاست.
وي با بيان اينكه در داخل كشور ما برخي متوجه نمي‌شوند چه اهدافي پشت جنگ داخلي سوريه قرار دارد، خاطرنشان كرد: غرب زماني كه مشاهده كرد نمي‌تواند از طريق نظامي به اهداف خود در اين كشور دست پيدا كند، به مذاكرات سياسي روي آورد، در اين مذاكرات نيز به دنبال اين بود كه اهداف قبلي خود را پيگيري كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار